printlogo


کد خبر: 144362تاریخ: 1394/6/5 00:00
نبض‌جامعه

معاون سازمان بهزیستی مطرح کرد
نصب دوربین در 8هزار مهد کودک
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از نصب دوربین در تمام مهدهای کودک شهری تا پایان سال خبر داد. حبیب‌الله مسعودی‌فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی درباره نظارت بر مهدهای کودک افزود: در حال حاضر یکی از اقداماتی که سازمان بهزیستی برای نظارت بر عملکرد و نحوه رفتار مربیان مهدهای کودک دارد، نصب دوربین مداربسته در تمام مهدهای کودک در سراسر نقاط کشور است. وی به مهر گفت: در مرحله اول این طرح مهدهای کودک شهری مجهز به دوربین می‌شوند و پس از اتمام این کار مهدهای کودک روستایی و حاشیه‌نشین نیز در صورت برخورداری از امکانات در آن نقطه از کشور دوربین نصب خواهد شد. البته این اقدام از سال قبل آغاز شده و تا پایان سال جاری در تمام مهدهای شهری انجام می‌شود و بیش از ۸ هزار مهد کودک به دوربین مجهز می‌شوند. به گفته معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی، چنانچه مهد کودکی نسبت به نصب دوربین مداربسته اقدام کرده باشد این خود می‌تواند دلیلی بر افزایش تعداد ستاره‌های مهد کودک باشد.

ضرورت تقویت نقش شهرداری‌ها در مدیریت بحران
جایگاه و نقش شهرداری‌ها بویژه شهرداری‌های کلانشهرها نباید در قانون جدید مدیریت بحران کشور نادیده گرفته شود. به گزارش«وطن امروز»، احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به حساس بودن تدوین و تصویب قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران برای تحقق سیاست‌ها و چشم‌اندازهای ترسیم شده در حوزه ایمنی و مقاوم‌سازی شهرها در برابر حوادث و سوانح گفت: تجربه نشان داده است که شهرداری‌ها همواره از نقش موثر در حوادث و سوانح، چه از نوع انسان‌ساز و چه با منشأ طبیعی برخوردارند و غلبه بر حادثه و سانحه بدون اتکا به توان شهرداری‌ها بویژه شهرداری‌های کلانشهرها متصور نیست. وی در واکنش به ارائه لایحه جدید مدیریت بحران به مجلس افزود: حذف توان ظرفیت‌های قابل توجه شهرداری‌ها در این حوزه نوعی عقبگرد و بازگشت به گذشته و نادیده گرفتن دستاوردها و نتایج مطالعات علمی و نظرات کارشناسان به شمار می‌آید و قانونگذاران در مجلس شورای اسلامی باید با نگاهی واقع‌نگر علاوه بر تثبیت جایگاه مدیریت بحران در شهرداری پایتخت و تقویت این ساختار راه را بر تفویض این حوزه در کلانشهرها از فرمانداری‌ها به شهرداری‌ها هموار کنند.

اجرای رتبه‌بندی معلمان از مهرماه
احکام رتبه‌بندی فرهنگیان هفته آینده به تصویب شورای توسعه مدیریت می‌رسد و از اول مهر اجرا خواهد شد. به گزارش «وطن امروز» علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش‌وپرورش درباره علل اجرای کند طرح تحول بنیادین نظام آموزش‌وپرورش در کشور تصریح کرد: این سند، یک سند بالادستی و مهم است که تدوین و تصویب آن 10 سال طول کشیده اما این سند برای اجرا باید 3 مرحله را طی کند که مرحله اول آن تدوین و تصویب بوده و مرحله سوم آن اجراست که در این میان مرحله دوم که تدوین نقشه راه اجرای سند است فراموش شده بود.
وی افزود: وزارت آموزش‌وپرورش سال گذشته نقشه راه سند را تهیه کرد و هم‌اکنون آماده ورود به مرحله سوم یعنی اجرا هستیم که در این نقشه راه گفته شده است از سال ۹۴ تا ۹۹ که زمان اجرای برنامه ششم توسعه است چه اقداماتی باید برای تحول نظام آموزش‌وپرورش انجام شود و هر اقدام نیازمند چه پیش‌نیازهایی است. فانی در ادامه نظام رتبه‌بندی معلمان را یادآور شد و هدف اصلی آن را تقویت مهارت‌ها و شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان دانست و افزود: این طرح دوشنبه هفته آینده طی جلسه‌ای با شورای توسعه مدیریت به  تصویب خواهد رسید و با صدور احکام تا پایان شهریور، از اول مهر اجرایی خواهد شد. وزیر آموزش‌وپرورش همچنین در پاسخ به پرسشی درباره معیشت معلمان گفت: وضع معیشتی نامناسب فرهنگیان را تایید و تلاش می‌کنیم در یک بازه زمانی معقول این تبعیض‌ها را به حداقل برسانیم.


Page Generated in 0/0054 sec