printlogo


کد خبر: 144378تاریخ: 1394/6/5 00:00
اخبار

مشکل صوتی سینماها دلیل تعویق یک روزه اکران فیلم «محمد رسول‌الله(ص)»
خورشید سینما از امروز با فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» طلوع می‌کند
فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» که قرار بود از صبح چهارشنبه 4 شهریورماه به طور همزمان در سینماهای کشور به اکران درآید، به دلیل مشکلات فنی برخی سینماها با یک روز تعویق، از امروز اکران خواهد شد. به گزارش «وطن امروز»، محمدرضا صابری، مدیرعامل شرکت «نورتابان» پیش از عزیمت به جشنواره فیلم مونترال کانادا گفت: نمایش فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» به دلیل ناهمخوانی صدای فیلم با سیستم‌‌های صوتی برخی سالن‌های سینما با یک روز تعویق صورت خواهد گرفت. صابری که پخش‌کننده این فیلم عظیم سینمایی هم است، ضمن پوزش از مردم بابت شرایط رخ‌داده، اعلام کرد: کسانی که بلیت روز چهارشنبه 4 شهریورماه را از طریق اینترنت پیش‌خرید کردند می‌توانند تا چهارشنبه هفته آینده در همان سینمای مربوط از بلیت خود استفاده کنند. مدیرعامل شرکت نورتابان درباره چگونگی حضور در جشنواره مونترال هم افزود: در روز پنجم شهریور با عبور از فرش قرمز این جشنواره، فیلم «محمد رسول‌الله(ص)‌» ساعت 7 شب به وقت کانادا اکران خواهد شد.  گفتنی است سی‌ونهمین جشنواره معتبر مونترال از 27 آگوست تا 7 سپتامبر(5 تا 16 شهریور) برگزار می‌‌شود و محمدرضا صابری به همراه مجید مجیدی، مهدی پاکدل، ساره بیات، مینا ساداتی و علیرضا شجاع‌نوری از سوی عوامل فیلم در این جشنواره حضور خواهند داشت. پیش از این سرژ لوسیک، رئیس جشنواره جهانی فیلم مونترال علاقه‌مندی این فستیوال را از حضور فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» ابراز کرده و درباره این اثر برجسته تصریح کرد: «این جشنواره افتخار دارد که این امکان را به دست آورده تا میزبان افتتاحیه این کار باارزش و مهم باشد؛ فیلمی با اهداف بالای هنری با مخاطبانی بسیار گسترده.  فیلم‌های متعددی درباره چهره‌های اصلی ادیان بزرگ از مسیحی، یهودی و بودایی ساخته شده اما تنها 2 فیلم بزرگ درباره بنیانگذار اسلام ساخته شده است».

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:
بشدت با حذف عنوان«فجر» مخالفیم
حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بشدت با حذف «فجر» از بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر مخالفیم و تلاش خواهیم کرد این اتفاق صورت نگیرد. به گزارش سینماپرس، حجت‌الاسلام پژمانفر در پی اقدام اخیر سازمان سینمایی مبنی بر حذف عنوان «فجر» از مهم‌ترین رویداد سینمایی کشور در بخش بین‌الملل اظهار داشت: نام «فجر» حاکی از رویکرد انقلابی یک رویداد محسوب می‌شود و مسؤولان وزارت ارشاد باید مانع از بروز این اتفاق شوند. وی افزود: این اقدام استمرار جریانی است که پازل تضعیف جایگاه انقلاب اسلامی به عنوان مهم‌ترین اتفاق قرن در دستور کارشان قرار دارد؛ لذا مدیران فرهنگی نباید بگذارند این سابقه دیرینه در جشنواره‌ای چون فیلم فجر از بین برود. نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخالفت خود نسبت به تفکیک 2 بخش بین‌الملل و ملی از جشنواره فیلم فجر و انتقال زمان برگزاری آن از ایام دهه فجر به اردیبهشت‌ماه بیان داشت: مدیران سینمایی حتی بنا داشتند برگزاری بخش بین‌الملل را از لحاظ مکانی به جزیره کیش انتقال دهند که این امر میسر نشد. وی تصریح کرد: برخی این روزها درصدد طرح موضوع «ایرانیت» با هدف هجمه علیه انقلاب اسلامی هستند. وی گفت: مخالفت کمیسیون فرهنگی مجلس با اقدام اخیر مدیران سینمایی قرار شد توسط سخنگوی کمیسیون به مسؤولان وزارت ارشاد انتقال داده شود.

آغاز بازتولید مستند «شلمچه»  با محوریت شهدای غواص
محمدعلی فارسی، مستندساز کشورمان از بازتولید فیلم مستند «شلمچه» با محوریت شهدای غواص خبر داد. به گزارش سینماپرس، این مستندساز در این‌باره گفت: سال 1374 در موسسه روایت فتح فیلم مستندی  با نام «شلمچه» درباره چگونگی به شهادت رسیدن غواصان ایرانی ساختم و تحقیق کاملی در این‌باره انجام دادم  که همان سال هم پخش شد. اما بنا به فراخور حال آن‌زمان، نمی‌توانستیم  تمام موضوعات را در فیلم بگنجانیم. فارسی افزود: درحال حاضر مشغول بازتولید این مجموعه بوده و سعی داریم صحنه‌های این فیلم را دوباره تدوین کنیم.


Page Generated in 0/0059 sec