printlogo


کد خبر: 144379تاریخ: 1394/6/5 00:00
رویدادها

انتشار قطعه «باب‌الجواد» به مناسبت سالروز ولادت امام رضا (ع)
محسن توسلی که پیش‌تر قطعه‌ای درباره نامه‌ مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی منتشر کرده بود،‌ به مناسبت سالروز ولادت امام رضا(ع) قطعه «باب‌الجواد» را عرضه کرده است. به گزارش فارس، محسن توسلی علاوه بر خواندن قطعه «باب‌الجواد»،‌ کار آهنگسازی آن را نیز انجام داده است. شعر این قطعه را حسین صیامی سروده و تنظیمش را نیز امید رهبران انجام داده است. محسن توسلی که پیش‌تر قطعه‌ای درباره نامه‌ مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی منتشر کرده بود،‌ درباره این قطعه گفت: فضای قطعه داستان مسافری را زیارت می‌کند که عازم مشهد است و گپ و گفتی صمیمانه با حضرت رضا(ع) انجام می‌دهد. وی درباره قطعه‌ای که در رابطه با نامه‌ مقام معظم رهبری به جوانان اروپا تولید کرده است نیز گفت: در حال حاضر مشغول ساخت ویدئویی برای این اثر هستیم و قصد داریم آن را به صورت گسترده منتشر کنیم. این خواننده درباره رونمایی آلبومش نیز گفت: 26 شهریورماه یادواره‌ای برای 500 شهید شرق تهران در نیروی مقاومت برگزار می‌شود که در این مراسم آلبوم «اسطوره» رونمایی می‌شود. توسلی ادامه داد: در این آلبوم چند قطعه با مضامینی چون شهدای گمنام و همسران شهدا و جنگ نرم گنجانده شده است. همچنین 2 قطعه که برای 2 تیتراژ تلویزیونی خوانده بودم نیز در این آلبوم قرار داده شده‌ است. آلبوم «اسطوره» با حمایت معاونت اجتماعی شهرداری منطقه 14
منتشر می‌شود.

نگاهی به «نوبهار جان و دل»
معیار قبولی حج در کلام رهبر معظم انقلاب
انتشارات انقلاب اسلامی همزمان با فرارسیدن موسم حج اقدام به معرفی کتاب «نوبهار جان و دل» کرده است. به گزارش تسنیم، انتشارات انقلاب اسلامی همزمان با فرارسیدن موسم حج و زیارت خانه خدا اقدام به معرفی کتاب «نوبهار جان و دل»؛ مروری بر جملات قصار رهبر معظم انقلاب درباره حج کرده است. این کتاب 101 صفحه‌ای، حاوی 77 عبارت برگزیده از پیام‌ها و بیانات مقام معظم رهبری در موضوع حج در طول سال‌های 1368 تا 1388 به کوشش علیرضا مختارپور‌قهوردی تدوین و در 3 نوبت چاپ شده است. اهمیت حج، اغتنام فرصتی استثنایی، اهمیت برائت از مشرکان، وحدت مسلمین، خودداری از تبدیل فرصت حج به امور تجاری و بازرگانی و توصیه به خودسازی معنوی از جمله محورهای این اثر است.

جمال شورجه:
سینمای ایران چشم خود را روی فجایع منطقه بسته است
 کارگردان فیلم «سی‌وسه روز» گفت: ما در حوزه فرهنگ مسؤولان انقلابی می‌خواهیم چرا که برای مبحث مهم استکبارستیزی در کشور سیاستگذاری کلان فرهنگی نمی‌شود. به گزارش نسیم، جمال شورجه با اشاره به استکبارستیزی و بسیاری از مضامین دیگر که به انقلاب و مقاومت مربوط است، گفت: به عبارت دیگر آن طور که شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران است در این حوزه‌ها کار فرهنگی نکرده‌ایم. وی ادامه داد: همان طور که مقام معظم رهبری به کرات اشاره فرمودند که موضع ملت ما استکبارستیزی است و به هیچ وجه سر سازگاری و سازش با استکبار و در راس آن آمریکا نداریم و نخواهیم داشت، با این حال چنین بازتاب‌هایی را در سینما مشاهده نمی‌کنیم. شورجه در همین زمینه افزود: همین حالا می‌بینیم که چه ظلمی در دنیا علیه مسلمانان بویژه مردم سوریه، عراق و یمن می‌شود، ولی متاسفانه گوش‌های حقوق بشر جوامع بین‌المللی کر شده‌اند و هیچ کدام از فریادهای کودکان و زنان را نمی‌شنوند؛ علاوه بر آن سینمای جهان و سینمای ما نیز در این حوزه کر و کور هستند و فجایعی که در منطقه و جهان رخ می‌دهد را نمی‌بینند؛ قطعا این موضوع دردآور و نشان‌دهنده یک نوع تفرعن سیاست‌زده و شبه روشنفکری در جامعه هنری کشور است. وی با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی تصریح کرد: جامعه هنری چه در دنیا و چه در کشورمان چشم‌هایشان را در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی همچنین  جنایات عربستان علیه مردم یمن بسته و سکوت اختیار کرده‌اند؛ این در حالی که است مسؤولان کشور و نظام جمهوری اسلامی در نماز جمعه‌ها و مقام معظم رهبری نیز بارها به این ظلم‌ها اشاره کرده‌اند ولی متاسفانه می‌بینیم که در حوزه فرهنگ در همه شؤون آن هیچ اثری از دادخواهی وجود ندارد.


Page Generated in 0/0055 sec