printlogo


کد خبر: 144383تاریخ: 1394/6/5 00:00
اخبار

بیت‌الله عباسپور درگذشت
قهرمان جهان در رشته پرورش‌اندام بعد از تحمل یک دوره بیماری سه‌شنبه‌شب در بیمارستان آتیه تهران درگذشت. بیت‌الله عباسپور، قهرمان پرورش‌اندام جهان که از یک بیماری نادر (واسکولیت) رنج می‌برد و مدت‌ها با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد، شامگاه سه‌شنبه در بیمارستان آتیه تهران درگذشت. واسکولیت به معنی التهاب و ورم رگ‌های خونی است. التهاب رگ‎ها می‎تواند موجب ورم دیواره رگ‎ها و در نتیجه کاهش جریان گردش خون و حتی انسداد رگ‎ها و عدم خون‌رسانی به بافت‌ها و اندام‎های مختلف بدن شود. مرحوم عباسپور تنها ایرانی بود که به مسابقات فینال مسترالمپیا، معتبرترین تورنمنت بین‌المللی پرورش‌اندام راه یافته و جدای از آن نیز بارها در سطوح ملی و بین‌المللی افتخار کسب کرده بود.  وی از سال ۲۰۱۲ وارد دنیایی حرفه‌ای شد و در همان سال در مسابقات «فیبو پاور آلمان» مقام چهارم، در همان سال در مسابقات مستر اروپا (اسپانیا) مقام سوم، در سال ۲۰۱۳ و مسابقات نوردیک پرو (فنلاند) مقام اول، بازهم همان سال در مسابقات مستر المپیا (لاس‌وگاس) عنوان هفدهم مشترک را کسب کرد. آن مرحوم در سال ۲۰۱۴ بسیار پرکار بود و در 7 مسابقه مهم شرکت کرد. در مسابقات آرنولد کلاسیک (برزیل) مقام نهم، در مسابقات حرفه‌ای سوپر نمایش اروپا (دالاس) عنوان چهارم، در مسابقات حرفه‌ای نیویورک مقام سوم، در مسابقات حرفه‌ای تامپا عنوان پنجم، در مسابقات مسترالمپیا رده بدنسازان ۲۱۲ پوندی رتبه پنجم و مسابقات حرفه‌ای گرند پریکس (سئول) مدال برنز را کسب کرد تا لقب دومین بدنساز قرن ایران بعد از علی تبریزی را از آن خود کند.

اتفاق عجیب در مسابقات جهانی
دونده آمریکایی به علت خوشحالی زودهنگام مدال برنز مسابقه‌های جهانی دوومیدانی را از دست داد. در جریان مسابقه‌های دوومیدانی قهرمانی جهان و در فینال دوی 10 هزار متر زنان که با قهرمانی ویویان چریوت از کنیا به پایان رسید، خوشحالی زودهنگام دونده آمریکایی باعث شد او مدال این مسابقه‌ها را ازدست بدهد. مولی هادل، دونده 10 هزار متر تیم‌ملی آمریکا در رقابت نهایی این ماده در حالی که تا نزدیکی خط پایان نفر سوم بود و مدال برنز خود را حتمی می‌دید خیلی زود شروع به خوشحالی کرد اما همین حرکت باعث شد هموطنش امیلی اینفلد از او سبقت بگیرد. هادل قبل از رسیدن به خط پایان دستانش را به نشانه پیروزی بالا برد و از سرعتش کم کرد که همین حرکت باعث شد در نهایت دیگر دونده آمریکایی به علت جلو بودن سرش به مقام سوم برسد و مدال برنز را از هموطنش بگیرد. این در حالی است که در پایان رقابت نیز مولی هادل به شادی پرداخت و بعد از دقایقی متوجه این اشتباه شد.

دستگیری بازیکن وستهام به اتهام تهدید به قتل
مهاجم وستهام به اتهام تهدید به قتل دستگیر شد. به نقل از گاردین، دیافرا ساخو 25 ساله که در باشگاه وستهام توپ می‌زند، شخصی را تهدید به قتل کرده بود. پس از گزارش آن شخص به پلیس، ساخو به اتهام تهدید به قتل توسط پلیس محلی دستگیر شد. پلیس محلی در این زمینه گفت: روز یکشنبه 23 آگوست، پلیس محلی شخصی را که تهدید به قتل کرده بود، دستگیر کرد. این فرد 25 ساله که در امرسون پارک هورنچرچ سکونت دارد، به پایگاه پلیس منتقل شد و قرار است در اوایل اکتبر به اتهامش رسیدگی شود.  سخنگوی پلیس در ادامه گفت: دیافرا ساخو، اعلام کرده هیچ کسی را تهدید به قتل نکرده است ولی پلیس در این زمینه تحقیقاتش را ادامه می‌دهد. پلیس هم رفتار خوبی با او داشته است. ساخو اتفاقی که افتاده بود را به شکل کامل شرح داد اما هیچ اظهارنظر دیگری نکرد. ساخو سال گذشته از باشگاه متز فرانسه به وستهام پیوست و در فصل گذشته 26 دیداری که برای «چکش‌ها» انجام داد 10 گل به ثمر رساند.

پاسخ بارسا به انتقال ۳۰۰ میلیون یورویی نیمار
بارسلونا این روزها با شایعه پرقوتی روبه‌رو است که ادعا دارد منچستریونایتد قصد دارد نیمار را به مبلغ ۳۰۰ میلیون یورو خریداری کند. حالا رئیس باشگاه بارسلونا این شایعات را رد کرده است. گفته شده شیاطین سرخ قصد دارند با خرید این بازیکن ۲۳ ساله برزیلی و با حضور او در لیگ برتر، در بالاترین سطح قرار بگیرند اما جوزپ ماریا بارتومئو، رئیس باشگاه بارسلونا با رد همه شایعه‌ها گفت این باشگاه با این بازیکن برزیلی برای ۱۵ سال دیگر قرارداد دارد و امیدوار است نیمار در همین باشگاه بازنشسته شود. بارتومئو با حضور در ایستگاه رادیویی کاتالونیا گفت: اینها همه شایعه است و آنچه دیگران می‌نویسند را نباید حتما باور کرد چون حقیقت ندارد. نیمار از بودن در بارسا خوشحال است و ما اصلا نمی‌خواهیم او برود.


Page Generated in 0/0055 sec