printlogo


کد خبر: 144390تاریخ: 1394/6/5 00:00
چهارگوشه

بازگشایی سفارت تونس در دمشق
وزارت خارجه تونس از رایزنی‌ با دمشق برای بازگرداندن اتباع تونسی که در سوریه به تکفیری‌ها پیوسته‌اند خبر داد و اعلام کرد سفارت تونس هفته آتی در دمشق بازگشایی می‌شود. به گزارش الفجر، وزیر خارجه تونس درباره از سرگیری روابط دیپلماتیک با سوریه اظهار داشت: ما از سوریه یک بیانیه رسمی دریافت کرده‌ایم مبنی بر اینکه این کشور آماده پذیرش کنسول و فراهم‌سازی شرایط برای حمایت از هیات همراه وی است و نماینده ما تا اواخر ماه جاری به سوریه فرستاده خواهد شد.

مسدود شدن ویکی‌پدیا در روسیه
پایگاه اینترنتی ویکی‌پدیا، از دیروز به علت تخلف تا اطلاع ثانوی در روسیه مسدود شده است. اخیرا ویکی‌پدیا در یکی از صفحات خود به زبان روسی آموزش‌های مبسوطی برای تهیه نوع خاصی از مواد مخدر ارائه کرده بود. اداره فدرال نظارت بر امور ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های روسیه از مدیران ویکی‌پدیا رسما درخواست کرده بود اطلاعات مربوط به ساخت مواد مخدر را از صفحات خود حذف کنند. این درخواست از سوی گردانندگان ویکی‌پدیا رد شد و مسؤولان روس ناچار به مسدود کردن این سایت شدند.

عذرخواهی اوباما از ژاپن
رئیس‌جمهور آمریکا بعد از خبر ویکی‌لیکس مبنی بر جاسوسی آمریکا از سیاسیون ژاپنی، از ژاپن عذرخواهی کرد. سخنگوی دولت ژاپن با اعلام این خبر، گفت: اوباما گفته است که بسیار متاسف است که این مساله منجر به مناظره بزرگی در ژاپن شده است. وی افزود: «آبه نخست‌وزیر [ژاپن به اوباما] گفته است که اگر مردم ژاپن هدف این فعالیت‌ها بودند، می‌توانست روابط 2 متحد را به خطر بیندازد». ماه گذشته سایت افشاگری ویکی لیکس با انتشار خبری نوشت آژانس امنیت ملی آمریکا برای سال‌های متمادی از ژاپنی‌ها جاسوسی می‌کرده است.

شباهت وحشیگری نظامیان صهیونیست و آل‌خلیفه علیه مخالفان
نظام بحرین که از 14 فوریه 2011 تا‌کنون از هیچ تلاشی برای سرکوب انقلاب مردمی دریغ نکرده، مشخص شد روش‌های صهیونیست‌ها را برای دستگیری مخالفان به‌کار می‌گیرد. فعالان فضای مجازی بحرین با انتشار
2 تصویر از برخورد مأموران نظام کشورشان و رژیم‌صهیونیستی با مخالفان، از شباهت بسیار بالای بین آنها ابراز تعجب کردند. کاربران بحرینی با انتشار گسترده این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی،‌ زیر آنها نوشتند: اگرچه فاعل متفاوت است ولی جنایت یکی است. مخالفان بحرینی دولت کشورشان را همانند رژیم اشغالگر قدس، «اشغالگر» توصیف کردند.
نظام بحرین از زمان آغاز موج جدید انقلاب فراگیر مردمی علیه خانواده حاکم علاوه‌بر از کار بیکار کردن انقلابیون، صدها تن از معترضان را زندانی و ده‌ها تن دیگر را به کام‌مرگ
کشانده است.
 


Page Generated in 0/0049 sec