printlogo


کد خبر: 144887تاریخ: 1394/6/15 00:00
اخبار

طلا ۱۰ دلار ارزان شد
قیمت طلا در معاملات هفته گذشته ۱۰ دلار کاهش یافت و به ۱۱۲۳ دلار در هر اونس رسید. به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه آمارهای بازار کار آمریکا نتوانست ابهام درباره چشم‌انداز افزایش قریب‌الوقوع نرخ بهره توسط فدرال رزرو را کاهش دهد، قیمت طلا روز جمعه کاهش یافت. آمارهای بازار کار آمریکا در روز جمعه نشان داد بخش غیرکشاورزی این کشور در ماه گذشته 173 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده که نسبت به آمارهای تجدیدنظر شده ماه جولای کاهش نشان می‌دهد اما کاهش نرخ بیکاری به نزدیکی پایین‌ترین رقم 7 سال و نیم گذشته و رشد دستمزدها احتمال افزایش نرخ بهره در ماه جاری میلادی را زنده نگاه داشت. براساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا روز جمعه با 2 دلار کاهش به 1123 دلار رسید. فلز زرد دومین هفته متوالی کاهشی خود را تجربه کرد و در طول هفته با کاهش 10 دلاری قیمت مواجه شد.

رشد ۲۲۰ واحدی شاخص بورس
در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه، شاخص بورس ۲۲۰ واحد رشد کرد. به گزارش تسنیم، معاملات اولین روز هفته سوم شهریور در حالی به پایان رسید که دادوستد 383 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 57 میلیارد تومان در 32 هزار نوبت در تالار شیشه‌ای به ثبت رسید و شاخص بورس با رشد 220 واحدی در ارتفاع 64 هزار و 497 واحد قرار گرفت.  شاخص‌های اصلی بازار سرمایه نیز دیروز مثبت بودند به طوری که شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 87 واحد، کل (هموزن) 52 واحد، قیمت (هموزن) 45 واحد، آزادشناور 495 واحد و شاخص بازار اول 232 واحد و بازار دوم 59 واحد رشد کردند. در بازارهای فرابورس ایران نیز دیروز تعداد 114 میلیون ورقه به ارزش 147 میلیارد تومان در 13 هزار نوبت جابه‌جا شد و آیفکس با 7/5 واحد رشد در کانال 738 واحد قرار گرفت.

واریز ۱۵ هزار میلیارد تومان بابت اقساط سهام‌عدالت به حساب خزانه
شرکت‌های حاضر در سبد سهام‌عدالت از سال ۸۵ تا پایان مرداد امسال، ۱۵۸ هزار و ۱۲۶ میلیارد ریال سود بابت اقساط سهام‌عدالت به خزانه دولت پرداخت کرده‌اند. به گزارش تسنیم، بررسی عملکرد سال مالی 85 تا پایان مرداد امسال شرکت‌های حاضر در سبد سهام‌عدالت، نشان می‌دهد در این مدت، سود دریافتی از 60 شرکت حاضر در سبد سهام‌عدالت تاکنون 158 هزار و 126 میلیارد ریال بوده است.  همچنین در این مدت سود مصوب مجامع عمومی شرکت‌ها برای سهام‌عدالت 263 هزار و 523 میلیارد ریال، مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام‌عدالت 36 هزار و 585 میلیارد ریال، اسناد دریافتی 20 هزار و 36 میلیارد ریال و مانده طلب سود از شرکت‌ها پس از کسر اسناد دریافتی 48 هزار و 776 میلیارد ریال(شامل 14 هزار و 778 میلیارد ریال سررسید شده و 33 هزار و 997 میلیارد ریال سررسید نشده) بوده است.

کاهش 50 میلیونی قیمت بنز در ایران
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل با اشاره به کاهش قیمت خودروهای وارداتی گفت: برخی خودورها مانند بنز و بی‌ام و کاهش 50 تا 60 میلیون تومانی را تجربه کرده‌اند. غلامحسین قاسمیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ادامه رکود در بازار خودرو گفت: درحال حاضر عرضه خودرو زیاد و تقاضا کم است و این موجب رکود بازار شده است.  وی افزود: مردم منتظر کاهش قیمت خودرو هستند و خرید نمی‌کنند و این در حالی است که در مقایسه با ابتدای سال قیمت خودرو کاهش یافته است. به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل در برخی خودروهای 200 میلیونی نزدیک به 15 تا 20 میلیون کاهش قیمت رخ داده است و خودروهایی مانند بنز و بی‌ام‌دبلیو نزدیک به 50 تا 60 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند. وی تصریح کرد: در بین خودروهای وارداتی فروش سانتافه نسبت به سایر خودروها به دلیل آبشن‌های موجود بیشتر بوده است.  قاسمیان گفت: درحال حاضر صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل در رکود به سر می‌برند این در حالی است که باید مالیات خود را پرداخت کنند و در این شرایط باید دولت با توجه به شرایط اقتصادی و بازار به دریافت مالیات اقدام کند.


Page Generated in 0/0051 sec