printlogo


کد خبر: 144891تاریخ: 1394/6/15 00:00
با نگارش ‌نامه‌ای خطاب به رئیس صداوسیما مطرح شد
درخواست بورسیه‌ها برای افشاگری در رسانه ملی

گروه اجتماعی: جمعی از دانشجویان بورسیه طی نامه‌ای از رئیس سازمان صداو‌سیما خواستند اجازه دهد نخبگان بورسیه اطلاعات علمی خود را به مردم ارائه دهند و از ظلمی که به آنها شده پرده بردارند.
به گزارش «وطن امروز»، در بخش‌هایی از این نامه آمده است: دانشجویان و دانش‌آموخته بورسیه، ماه‌هاست از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های گوناگون، درخواست ورود و روشنگری درباره وضعیت مظلومانه بورسیه‌ها را داشته و خواهان بررسی ابعاد و زوایای پیدا و پنهان این سناریوی رازآلود و افشای اهداف مکتوم آن هستند. دانشجویان در نامه خود خطاب به سرافراز ادامه دادند: این روزها دانشجویان بورسیه در آستانه سال جدید تحصیلی با بلاتکلیفی و سرگردانی عجیبی روبه‌رو شده و به دلیل اقدامات سیاسی، هیچ دورنمای روشنی از حل مساله خود از طرف وزارت علوم نمی‌بینند. از سوی دیگر دانش‌آموختگان نخبه و مظلوم دارای مدرک دکترا که دارای درخشان‌ترین رزومه‌های علمی و پژوهشی هستند با کارشکنی دانشگاه‌ها و آیین‌نامه‌های نامرئی وزارت علوم روبه‌رو شدند و در ترم جاری تحصیلی نیز باید معطل و سرگردان باقی بمانند. همچنین در ادامه این نامه آمده است: نمونه‌هایی از دانشمندان نخبه در میان دانش‌آموختگان بورسیه‌ای که با این ظلم خائنانه روبه‌رو شده‌اند و از دانشگاه‌های درجه 2 و 3، عدم نیاز غیرقانونی گرفتند، وجود دارد که ما حاضر و مایل به ارائه اطلاعات علمی آنها به شما و حضور آنها در برنامه‌های گوناگون تلویزیونی هستیم.
به علاوه در این نامه تأکید شد که دانشجویان بورسیه آمادگی کامل دارند در نشست‌های گوناگون، ابعاد متفاوت ظلم به بورسیه‌ها و افت حیرت‌آور شتاب رشد علمی کشور را به صورت تخصصی مورد بحث قرار دهند و در این زمینه، چندین بار وزیر علوم را نیز به پاسخگویی و مناظره دعوت کرده اما تاکنون پاسخی از طرف وزیر دریافت نشده است.


Page Generated in 0/0061 sec