printlogo


کد خبر: 144894تاریخ: 1394/6/15 00:00
سلامت

مدیرکل نظارت سازمان غذا و دارو مطرح کرد
هشدار درباره داروهای بازار آزاد
داروهایی که از بازار آزاد مانند خیابان ناصرخسرو و دیگر خیابان‌های شهر تهیه می‌شود می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری داشته باشد. به گزارش «وطن امروز»، مهدی پیرصالحی، مدیر کل نظارت و ارزیابی دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در موضوع واردات دارو از هر کشوری، کیفیت دارو در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: هر دارویی که وارد کشور می‌شود باید تاییدیه‌های بین‌المللی و تاییدیه آزمایشگاه کشور را داشته باشد در غیر این صورت اجازه واردات را نمی‌دهیم. مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو بیان داشت: سازمان غذا و دارو هیچ نظارتی بر داروهایی که در بازار آزاد به فروش می‌رسند، ندارد و تهیه دارو از بازار آزاد مثل خیابان ناصرخسرو و دیگر خیابان‌های شهر می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری داشته باشد که برای پیشگیری از این موضوع دستگاه‌های نظارتی دیگر باید اقداماتی را داشته باشند.

آغاز طرح اندازه‌گیری وضعیت سلامت ایرانیان
عضو هیأت علمی مؤسسه ملی تحقیقات سلامت از آغاز طرح اندازه‌گیری وضعیت سلامت ایرانیان با مطالعه شاخص‌های تغذیه، سلامت و رفتارهای باروری ایرانیان در کشور خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، رویا خبیری، عضو هیأت علمی مؤسسه ملی تحقیقات سلامت با اعلام این خبر افزود: در این طرح وضعیت سلامت، تغذیه و رفتارهای باروری ایرانیان مورد بررسی قرار می‌گیرد. وی گفت: در این طرح 35 هزار خانوار در سطح کشور از نظر شاخص‌های یادشده بررسی می‌شوند. عضو هیات علمی موسسه ملی تحقیقات سلامت با بیان اینکه آموزش پرسشگران و مطالعه‌گران آغاز شده است، خاطرنشان کرد: این طرح از هفتم شهریور ابتدا در برخی استان‌ها آغاز شده و به‌تدریج در سراسر کشور به اجرا درمی‌آید. به گفته خبیری، طرح اندازه‌گیری وضعیت سلامت به سفارش معاونت بهداشت وزارت بهداشت و با همکاری مرکز آمار ایران انجام می‌شود. وی دستیابی به وضعیت شاخص‌های سلامت و اطلاع مناسب از طرح تحول را از اهداف این طرح عنوان کرد و بیان داشت: 4 پرسشنامه شامل خانوار، زنان، کودکان زیر 5 سال و مردان طراحی شده است.

برگزاری دوره‌های آموزش مراقبت از سالمند
براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، دوره‌های مراقبت از سالمند با بهره‌مندی از اساتید مجرب در گروه پژوهشی سلامت سالمندان مرکز «دم» جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی برگزار می‌شود. به‌گزارش«وطن امروز»، مراد اسماعیل‌زالی، مدیر مرکز درمان در منزل «دم» جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، با اعلام این خبر گفت: گروه پژوهشی سلامت سالمندان مرکز دم با بهره‌مندی از اساتید همکار در رشته‌های پزشکی عمومی، سلامت و بلایا، جامعه‌شناسی و مدیریت بهداشت و درمان دوره‌های عمومی و تخصصی مراقبت از سالمند را برگزار می‌کند. وی با اشاره به شیوه آموزش در این دوره‌ها افزود: گروه پژوهشی سلامت سالمندان مرکز دم این آمادگی را دارد که دوره‌های آموزشی را به سالمندان و اعضای خانواده آنها یا مراقبان سالمند به شیوه آموزش حضوری یا به طریق کتاب و CD آموزشی ارائه کند. زالی، خاطرنشان کرد: کلیات سالمندی و اهمیت و ضرورت مراقبت، شناخت دستگاه‌های بدن و بیماری‌های شایع، اقدامات مراقبتی  و پیشگیرانه در بیماری‌های شایع (دیابت، زخم بستر، سکته مغزی و قلبی) از مهم‌ترین عناوین برنامه‌های آموزشی محسوب می‌شود.
 


Page Generated in 0/0065 sec