printlogo


کد خبر: 144911تاریخ: 1394/6/15 00:00
اخبار

۳۶۵ روایت گوناگون از زندگی پیامبر(ص) در یک کتاب
حسین فتاحی از نگارش مجموعه‌ای ۱۲ جلدی با محوریت زندگی پیامبر اکرم(ص) خبر داد.  به گزارش تسنیم، این نویسنده و مسؤول دفتر ادبیات کودک و نوجوان با اشاره به آثار در دست انتشار خود گفت: در حال حاضر مشغول نگارش مجموعه‌ای 12 جلدی با محوریت زندگی پیامبر اکرم(ص) هستم که تاکنون جلد نخست این اثر منتشر و در بیست‌وهشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای علاقه‌مندان عرضه شده است. وی با بیان اینکه این اثر که «30 روز با پیامبر» نام دارد، ادامه داد: این کتاب زندگی پیامبر اکرم(ص) از زمان تولد تا زمان رحلت ایشان را روایت می‌کند. کتاب دارای 365 داستان کوتاه از بخش‌های مختلف زندگی ایشان است که هر کدام از این داستان‌ها به بخشی از سیره ایشان اشاره دارد.  فتاحی به دیگر جزئیات این کار اشاره کرد و یادآور شد: در این کتاب تلاش شده تمام ابعاد زندگی ایشان برای مخاطب نوجوان نشان داده شود. زندگی در کنار مردم و خانواده، امرار معاش، مبارزه، صبر و شکیبایی در زندگی و در راه خدا، کار کردن، سیره ایشان در سفر، مصاحبت با دوستان و... از جمله موضوعاتی است که در این کتاب مورد توجه قرار گرفته ‌است.

وقتی خندوانه بازار کتاب را در محاصره می‌گیرد
بازار کتاب به دلیل مسابقه مطرح‌شده در برنامه «خندوانه» تحت‌تاثیر 2 کتاب «یک عاشقانه آرام» به قلم نادر ابراهیمی و «جام‌جهانی در جوادیه» اثر داوود امیریان قرار گرفته است و «آن بیست‌وسه نفر» نیز در رتبه سوم پرفروش‌ها در هفته دوم شهریور 94 است. همچنین کتاب‌هایی چون «دکتر بازی»، «چوپان معاصر» و «مدیر مدرسه» نیز شرایط فروش مناسبی دارند. به گزارش فارس، کتاب «تشیع انگلیسی» نیز به عنوان اثری جدید مورد توجه دوستداران کتابخوانی قرار گرفته است. کتابی که به بررسی مبانی فکری و معرفی برخی چهره‌های منتسب به جریان شیرازی می‌پردازد و در 6 فصل و با آثار و گفتاری از آیت‌الله اراکی، حجج‌اسلام مسائلی و کاشانی و اساتیدی چون کچوئیان، سیدافقهی، رجبی‌دوانی و دیگر کارشناسان به واکاوی ابعاد مختلف جریان موسوم به تشیع انگلیسی پرداخته است. نکته قابل تاسف در بازار کتاب، وجود کمرنگ کتاب‌های کودک در میان پرفروش‌ها در کتابفروشی‌ها است و نکته جالب توجه فروش کتاب «بی‌شعوری» است. در میان انتشارات‌های پرفروش می‌توان به انتشارات‌های قدیانی و روزبهان اشاره کرد که این 2 ناشر به لطف برنامه خندوانه توانستند در میان پرفروش‌ها قرار گیرند و انتشارات سوره مهر نیز با اختلاف اندکی در جایگاه سوم قرار دارد.

«از نتایج سحر» شعر انقلاب سه‌جلدی می‌شود
محمدرضا سنگری از انتشار 2 جلد دیگر از مجموعه «از نتایج سحر» تا نمایشگاه کتاب سال آینده خبر داد. به گزارش تسنیم، محمدرضا سنگری، نویسنده و استاد دانشگاه ادامه داد: در این اثر به وجوه مختلف شعر انقلاب پرداخته و این جریان را از منظرهای مختلف شامل تعریف، چیستی، نمونه‌های ناب، تغییر و تحول غزل در سال‌های انقلاب و... مورد بررسی قرار داده‌ام. مجلدات این مجموعه به حوزه‌های مختلف شعر در جریان شعر انقلاب اسلامی نیز خواهد پرداخت. شعر انتظار، شعر آیینی، شعر اجتماعی و... از این دسته از حوزه‌ها خواهند بود. پیش‌تر جلد نخست از این اثر در نمایشگاه کتاب امسال تهران منتشر و روانه بازار کتاب شد. چاپ این اثر از این منظر که جزو نخستین آثاری است که به ریشه‌یابی جریان شعر انقلاب و بررسی وجوه مختلف می‌پردازد، حائز اهمیت است.

پرفروش‌ترین رمان جهان در سال ۲۰۱۵ به فارسی ترجمه شد
رمان «دختری در قطار» که پرفروش‌ترین رمان جهان در سال ۲۰۱۵ بوده است به فارسی ترجمه و منتشر شد. به گزارش مهر، رمان «دختری در قطار» که رکورد فروش افسانه‌ای کتاب هری پاتر را شکسته است با ترجمه محبوبه موسوی از سوی نشر میلکان در ایران منتشر شد. «دختری در قطار» نه‌تنها یک رمان مهیج و پلیسی، بلکه تریلری روان‌شناختانه است که موفق شد خیلی زود رکورد پرفروش‌ترین‌هایی چون هری پاتر را بشکند و همچنان در صدر باقی بماند.


Page Generated in 0/0063 sec