printlogo


کد خبر: 144913تاریخ: 1394/6/15 00:00
به بهانه حمایت صد باره مظلومی از جاسم کرار
فرق کی‌روش با مربیان ایرانی

مهدی طاهرخانی: پس از اتفاقات هتل و درگیری لفظی کرار با فرزاد مجیدی، بازیکنان استقلال از سرمربی تیم خواستند این بار دیگر بخششی در کار نباشد. باز هم کرار حادثه‌آفرین شد و بدون اجازه سرمربی تیم هتل محل اردو را شبانه ترک کرد. حالا همه بازیکنان و اعضای هیات مدیره خواستار اخراج او هستند اما مظلومی تنها کسی است که به خاطر منافع خودش، راضی به خروج این هافبک بازیساز نیست. اگر امروز تیم ملی فوتبال ایران صاحب یک نظم بی‌همتا شده و هیچ بازیکنی شهامت یک ثانیه بی‌نظمی در اردوی تیم را ندارد همه و همه مرهون تلاش‌هایی است که کی‌روش انجام داد و بهای گرانش را پرداخت کرد. بیشترین خداحافظی از تیم ملی در زمان کی‌روش به وقوع پیوست. همان یکی، دو سال اول که بازیکنان ایرانی تصور می‌کردند کی‌روش هم مانند بقیه مربیان خارجی زود از راه به در می‌شود و آنها پس از یک قهر مصلحتی با افتخار دوباره به تیم ملی بازمی‌گردند. از این رو هادی عقیلی به خودش اجازه داد محل اردوی تیم ملی را در شب بازی با لبنان ترک کند. بدون استثنا، کی‌روش قید همه این بازیکنان را زد. او نظم خودش را پا برجا کرد حتی به قیمت از دست دادن ستاره‌ای مثل علی کریمی. حتی به قیمت از دست دادن گوهری مثل مهدی رحمتی درون دروازه.
حالا از کی‌روش فاصله می‌گیریم و به استقلال می‌رسیم. دومین تیم محبوب ایران که در طول یک‌سال گذشته یک نفر نتوانسته در آنجا بازیکن بی‌نظمی چون کرار را آرام کند. امیر قلعه‌نویی یک سال تمام چشم بر این بی‌نظمی‌ها و طغیانگری‌ها بست تا سرانجام خودش محترمانه اخراج شود و کرار بماند. اگر از قلعه‌نویی سوال کنید قطعا بزرگ‌ترین حسرتش در طول یک‌سال گذشته این است که چرا کرار را همان روز اول اخراج نکرد. حالا پرویز مظلومی آمده و قول داده از کرار یک بازیکن دیگر بسازد اما یک ماه از آغاز لیگ نگذشته که کرار در چند برهه حاشیه‌آفرین شد؛ بار نخست پس از بازی با سیاه‌جامگان بود که به خاطر نرسیدن به حق و حقوقش شروع به اعتصاب کرد، در آستانه بازی با ملوان، اردوی استقلال را بر هم زد تا مظلومی مجبور شود او را از ترکیب اصلی خارج کند.
همه تصور می‌کردند او پس از این دو حادثه دیگر شهامت طغیانگری ندارد اما اتفاقات عجیب شب‌جمعه برای بار چندم ثابت کرد کرار متوجه فضای بی‌نظم و بی‌ثباتی مربی ایرانی شده است. او از پرویز مظلومی درخواست مرخصی کرد تا شب‌جمعه برخلاف دیگر بازیکنان که باید در هتل می‌ماندند از اردو خارج شود. مظلومی که خودش قصد خروج از هتل را داشت به او این اجازه را نداد و به فرزاد مجیدی سپرد که مراقب خروج کرار باشد.
با این وجود پس از خروج مظلومی بود که جاسم کرار هم از هتل بیرون رفت! او صبح جمعه به هتل بازگشت و وقتی با اعتراض فرزاد مجیدی روبه‌رو شد به او گفت من زن و بچه‌ام در کرج هستند و فعلا خانه ندارند و باید حتما پیش‌شان باشم! وی در حالی این صحبت‌ها را مطرح کرد که باشگاه استقلال برای خانواده او در هتل اتاق گرفته است.
کرار با مجیدی دچار درگیری لفظی شد و از هتل بیرون رفت. بعد از آن بازیکنان در همان هتل تشکیل جلسه دادند و از مهدی رحمتی به‌عنوان کاپیتان تیم خواستند از مظلومی بخواهد تکلیف کرار را یک‌بار برای همیشه روشن کند.
منصور پورحیدری، مرد همیشه صبور آبی‌ها هم پس از این اتفاق کاسه صبرش لبریز شد و گفت: امیدوارم این بار کمیته انضباطی باشگاه یک رای درست بدهد و مثل قبل فقط جریمه در کار نباشد. منظور واضح پورحیدری قطعا اخراج کرار بود. معینی و دیگر اعضای هیات مدیره استقلال هم در مصاحبه‌هایی مشابه خواستار خروج این عراقی پرحاشیه شدند.  اما در نهایت تعجب این پرویز مظلومی بود که به خبرنگاران گفت: کرار در طول این چند روز از بازیکنان منظم ما بوده و شما قضیه او را بیش از اندازه بزرگ کردید! پس از این صحبت‌ها او در مکالمه‌‌ای تلفنی با افشارزاده گفت: به هیچ عنوان با اخراج او موافق نیستم.
در فوتبالی که کارلوس کی‌روش، روش بزرگی و متانت را به مربیان ما آموزش داده و می‌دهد متاسفانه مربیانی مثل مظلومی تنها برای حفظ صندلی خود به هر قیمتی حاضر‌ند چشم بر این همه بی‌نظمی ببندند. قطعا همانطور که این بازیکن عراقی، فصل قبل نتوانست گرهی از مشکلات قلعه‌نویی باز کند و فقط بیشتر آنها را کورتر کرد در این فصل هم در صوت عدم اخراج، همین سناریو را برای مظلومی پیاده می‌کند.
از درون باشگاه استقلال خبر می‌رسد که تقریبا از بازیکنان تا هیات مدیره و حتی دستیاران مظلومی همه و همه راضی به اخراج کرار شده‌اند، در این بین تنها سرمربی تیم است که چشمش را بر همه چیز بسته تا کرار را همچنان داشته باشد. باید منتظر ماند و دید بهرام افشارزاده باز هم خواسته سرمربی تیمش را اجابت می‌کند یا همین روزها خبر اخراج کرار را روی خروجی سایت باشگاه می‌گذارد.
جای مظلومی بودم، کرار را می‌فرستادم خانه‌اش!
مربی پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: اگر من جای مظلومی بودم، صبر نمی‌کردم و کرار را به خانه‌اش می‌فرستادم. بهتاش فریبا درباره ادامه رفتارهای حاشیه‌ساز کرار جاسم اظهار داشت: درباره کرار دو بحث داریم، بحث فنی و ارتباط باشگاه با بازیکن. در فوتبال ایران همه چیز گردن سرمربی است اما در فوتبال دنیا، تنها مساله فنی به سرمربی ارتباط پیدا می‌کند و سایر مسائل جانبی در اختیار مدیریت و سرپرست است. وی در مورد حمایت پرویز مظلومی از کرار جاسم گفت: با توجه به شناختی که از مظلومی دارم، او بحث فنی کرار را می‌بیند و به مسائل دیگر توجهی ندارد. به لحاظ اخلاقی قبول دارم کرار بی‌اخلاق است و همانطور که به خاطر دارید، زمان ما هم به خاطر درگیری با مجتبی جباری اخراج شد.
بحث دیگر، تعهداتی است که باشگاه نسبت به این بازیکن دارد. به عنوان مثال وقتی آرش برهانی پولش را نمی‌گیرد، می‌توان به او گفت که باشگاه در شرایطی است که باید کمی صبر کند اما به بازیکن خارجی نمی‌توان این حرف‌ را زد.
مربی پیشین استقلال خاطرنشان کرد: بازیکنی مانند ریوالدو در تیم‌های قبلی‌اش همیشه پولش را می‌گرفت ولی اینجا پولش را نگرفته و در تمرینات شرکت نمی‌کند. کرار بازیکن سرکش و یاغی است ولی باید دید باشگاه به تعهداتش عمل کرده است یا نه. اگر من جای مظلومی بودم، کرار را می‌فرستادم خانه‌اش. درست است که باشگاه باید به تعهداتش عمل می‌کرد ولی باید کرار را از استقلال
کنار گذاشت.
کرار امروز در باشگاه استقلال حاضر می‌شود
هافبک عراقی استقلال امروز یکشنبه با معاون ورزشی این باشگاه جلسه دارد. جاسم کرار به دلیل اینکه بدون اجازه کادرفنی چند شب پیش اردوی استقلال را ترک کرده و پس از بازگشت نیز با فرزاد مجیدی یکی از اعضای کادرفنی درگیری لفظی پیدا کرده از حضور در تمرینات استقلال منع شده و باشگاه استقلال هم پرونده او را به علی نظری‌جویباری، معاون ورزشی خود واگذار کرده است. در همین راستا قرار است صبح روز یکشنبه این بازیکن عراقی به همراه مدیربرنامه‌های خود به باشگاه استقلال برود تا تکلیفش روشن شود. کرار مدعی است باشگاه برای او منزل تهیه نکرده و خانواده او هر شب در خانه یکی از دوستان یا یک هتل اقامت دارند و آن شب هم به دلیل بی‌جایی فرزند و همسرش مجبور شده اردو را ترک کند. البته این برای چندمین بار است که کرار در استقلال حاشیه درست می‌کند، باید دید این بار استقلال حاضر می‌شود برخورد قاطعانه‌ای با او انجام دهد یا خیر.
 


Page Generated in 0/0065 sec