printlogo


کد خبر: 144915تاریخ: 1394/6/15 00:00
تیم‌ملی بسکتبال ایران قهرمان جام ویلیام جونز شد
اقتدار در شرق آسیا

تیم‌ملی بسکتبال آخرین دیدار خود در سی‌وهفتمین دوره مسابقات جام ویلیام جونز را با برتری برابر نماینده روسیه به پایان رساند و با مجموع 7 برد و یک باخت برای چهارمین‎بار قهرمان این رقابت‎ها شد. سی‌وهفتمین دوره مسابقات بسکتبال جام ویلیام جونز روز شنبه با برگزاری دیدارهای روز هشتم در چین‌تایپه پیگیری شد. در چارچوب این روز از رقابت‌ها تیم‌ملی بسکتبال ایران برابر اسپارتاک روسیه صف‌آرایی کرد و موفق به کسب برتری در این بازی شد. دیدار تیم‌های ملی ایران و اسپارتاک روسیه با نتیجه ۷۸ بر ۵۴ تمام شد. برای برگزاری دیدار برابر نماینده روسیه درک باورمن، سرمربی تیم‌ملی بسکتبال جواد داوری و سجاد مشایخی را از ترکیب 12 نفره تیمش کنار گذاشت. بدین ترتیب فرید اصلانی، بهنام یخچالی،حامد حدادی، محمد جمشیدی، اوشین ساهاکیان، سعید داورپناه، یونس لاله‎زاده، محمد حسن‎زاده، روزبه اغوان، حامد آفاق، مهدی کامرانی و اصغرکاردوست ترکیب 12 نفره تیم‌ملی ایران را برابر نماینده روسیه تشکیل دادند. از این ترکیب مهدی کامرانی، حامد آفاق، سعید داورپناه، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی برای آغاز دیدار دیروز به میدان رفتند. سی‌وهفتمین دوره مسابقات بسکتبال جام ویلیام جونز امروز یکشنبه به پایان می‌رسد اما دیدار روز گذشته تیم‌ملی بسکتبال برابر نماینده روسیه، آخرین دیدار ملی‌پوشان کشورمان در این رقابت‌ها بود. تیم‌ملی ایران درحالی مقابل نماینده روسیه به برتری دست یافت که پیش از این در مصاف با تیم‌های کره‌جنوبی، چین‎تایپه الف و ب، ژاپن، فیلیپین و نماینده نیوزیلند نیز صاحب برتری شده بود و تنها مقابل اورتیک آمریکا تن به شکست داد. تیم‌ملی بسکتبال ایران که پیش از دیدار دیروز با ۱۳ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی قرار داشت با برتری برابر اسپارتاک روسیه و کسب 2 امتیاز دیگر، صدرنشینی خود را تثبیت کرد و بدین ترتیب در فاصله یک روز مانده به پایان سی‌وهفتمین دوره جام ویلیام جونز، قهرمانی این دوره از مسابقات را از آن خود کرد.  تیم‌ملی بسکتبال در حالی در این دوره از مسابقات جام ویلیام جونز به‌عنوان قهرمانی دست یافت که در 3 دوره دیگر این رقابت‌ها نیز قهرمان شده بود. مسابقات جام ویلیام جونز از سال ۱۹۷۷ در چین تایپه آغاز شد و طی ادوار گذشته این رقابت‌ها و در سال‎های ۲۰۰۹، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ تیم ایران به‌عنوان قهرمانی دست یافت. در سال ۲۰۱۲ نیز مهرام به‌عنوان نماینده ایران در این تورنمنت شرکت کرد و طی آن به‌عنوان نایب قهرمانی دست یافت. پیش از دیدار تیم‌های ایران و اسپارتاک روسیه، 2 تیم ژاپن و چین‎تایپه برابر هم قرار گرفتند که طی آن ژاپن به برتری ۷۲ بر ۵۵ دست یافت.
حامد حدادی که یکی از ارزشمندترین بازیکنان ایران در این تورنمنت بود، پس از این مسابقه اظها‌ر کرد: بازی خیلی خوبی برابر روسیه داشتیم. فارغ از نتیجه‌ که به سود ما تمام شد، عملکرد مناسبی از تیم دیدیم. حضور در این تورنمنت برای ما خوب بود. همین که در این ر‌قا‌بت‌ها حاضر شدیم و با برگزاری بازی‌های تدارکاتی به آمادگی بیشتری رسیدیم، به نفع ما در مسیر ر‌قا‌بت‌های قهرمانی آسیا بود.
او ا‌دا‌مه‌ داد: حضور در این تورنمنت جدا از قهرمانی برایمان یک گام رو به جلو بود و نسبت به روزهای نخست پیشرفت مناسبی داشتیم. خدا را شکر که با تلاش بچه‌ها به مقام قهرمانی نیز رسیدیم. به نظرم با تلاش بچه‌ها و دفاع خوب و منسجمی که داشتیم، توانستیم قهرمان این دوره شویم.
 


Page Generated in 0/0063 sec