printlogo


کد خبر: 144948تاریخ: 1394/6/16 00:00
اخبار

معاون رئیس‌جمهور آمریکا:
ایرانی‌ها انسان‌های بدی هستند!
جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار اخیر خود با رهبران یهودی در جنوب فلوریدا به‌منظور اطمینان‌بخشی به آنها درباره مزایای توافق هسته‌ای تلاش بسیاری کرد. به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، بایدن روز پنجشنبه سفر 2روزه‌ای را به فلوریدا انجام داد که می‌توان آن را بخشی از کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری تلقی کرد. بایدن در دیدار با بیش از 30 رهبر یهودی اعلام کرد اطمینان دارد این توافق مانع دستیابی ایران به تولید بمب هسته‌ای خواهد شد.  وی در منطقه سناتور واسرمن شولتز که دارای یکی از بیشترین جمعیت‌های یهودی در آمریکاست، گفت: اگر بتوانیم بمب هسته‌ای را از روی میز برداریم، بهتر است که با آن انسان‌های بد (ایران) کنار بیاییم تا اینکه با آن انسان‌های بد کنار بمب هسته‌ای مواجه شویم. واسرمن شولتز، رئیس کمیته ملی دموکراتیک تاکنون موضع خود را درباره توافق هسته‌ای اعلام نکرده است اما از بایدن برای این جلسه و معرفی به گروه دعوت کرد.  واسرمن درباره توافق هسته‌ای گفت: از تصمیم‌گیری نمی‌ترسم. هیچ‌وقت از اینکه در زمان لازم تنها بمانم و بر اصولم پافشاری کنم، نمی‌ترسم. جلسه روز پنجشنبه در فلوریدا یک روز پس از آن تشکیل شد که باراک اوباما رأی لازم برای حمایت از توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی را کسب کرد. «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در این مراسم خطاب به یهودیان آمریکایی گفت: تنها چیزی که مخالفان توافق ایران از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را راضی می‌کند، تغییر رژیم در ایران است. وی در ادامه افزود: این هدف تنها با قدرت آمریکا قابل دستیابی خواهد بود که شامل صدها پرواز توسط هواپیماهای جنگنده خواهد بود.

سیاست‌های اصولی ایران پس از توافق تغییر نخواهد کرد
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست‌های اصولی ایران پس از توافق هسته‌ای ادامه خواهد یافت و دچار تغییر نخواهد شد. به گزارش نسیم، علی لاریجانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المیادین  در پاسخ به این پرسش که برخی‌ می‌گویند ایران پس از توافق هسته‌ای مجبور است برخی رفتارهای خود را تغییر دهد و همچنین دست ایران در مواردی بازتر خواهد شد، گفت: پس از توافق هسته‌ای دیدگاه‌های مختلف سیاسی مطرح شده است. قدرت‌های بزرگ در برنامه هسته‌ای ایران چالش‌هایی را مطرح کردند که می‌توانستند از ایجاد این چالش‌ها خودداری کنند. کشورهای بزرگ این چالش‌ها را به وجود آوردند و نیازی به این چالش‌ها نبوده است. این مذاکرات 12 سال طول کشید که زمانی طولانی است و پس از پایان این مذاکرات، فضای مثبتی ایجاد شده است ولی در هر حال، سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران تغییر نخواهد کرد و حرکت جمهوری اسلامی براساس منطق روشنی در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی است. بر این باوریم زمینه‌هایی که پس از توافق هسته‌ای ایجاد شده است می‌تواند راه را برای حل و فصل شماری از مسائل فراهم کند.

توجیه شوخی وزیر کشور از زبان مشاورش
مشاور ارشد وزیر کشور با اشاره به شوخی وزیر کشور مبنی بر ۸ ساله بودن ریاست‌جمهوری دکتر روحانی گفت: تجربه بعد از انقلاب نشان داده دولت‌ها ۲دوره سرکار بوده‌اند. به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا، فریدون همتی در گفت‌وگو با تهران‌نیوز، درباره اظهارات جنجال‌برانگیز وزیر کشور مبنی بر ۸ ساله بودن ریاست‌جمهوری دکتر روحانی، گفت: بگذارید این شوخی‌ها انجام شود، شوخی اشکال ندارد. وی در پاسخ به این سوال که «آیا می‌شود با مسائل کلان کشور شوخی کرد؟» اظهار کرد: در سطوح مختلف می‌شود فرهنگ شوخی را تقویت و نهادینه کرد، همان طوری که شوخی بین ما به صورت ۲ یا ۳ نفره و البته در سطح اجتماعی رایج است. مشاور ارشد وزیر کشور با اشاره به اینکه تجربه بعد از انقلاب نشان داده دولت‌ها ۲دوره سرکار بوده‌اند تا برنامه‌های خود را تکمیل کنند، اظهار کرد: انتظار می‌رفت رسانه‌ها و بعضی از آقایان که به این موضوع حساسیت نشان دادند، توجه می‌کردند که ما قانون اساسی داریم. همتی تصریح کرد: به هر حال این شوخی بوده که در جمع دوستان صورت گرفته، چرا که فردی پرسیده ۲سال از عمر دولت گذشته و عمر آن به نصف رسیده است؛ وزیر کشور هم گفت اگر بر مبنای 4 سال حساب کنیم بله! عمر دولت به نصف رسیده ولی اگر بر مبنای 8 سال حساب کنیم تنها یک‌چهارم از عمر دولت گذشته است.


Page Generated in 0/0203 sec