printlogo


کد خبر: 144949تاریخ: 1394/6/16 00:00
اخبار

اروپا مسؤولیت خود را در قبال پناهجویان انجام دهد
روحانی گفت اروپا باید متوجه مسؤولیت‌های تاریخی خود در قبال آوارگان و پناهجویان باشد. رئیس‌جمهور دیروز در دیدار «یانوش کواچ» سفیر جدید مجارستان با ابراز تأسف از شرایطی که طی روزهای اخیر برای آوارگان و مهاجران در مرزهای اروپا به‌وجود آمده است، گفت: در شرایطی این مردم دچار گرفتاری و سختی شده‌اند  که رسالت بزرگ انسانی جهان بویژه اروپاست که به این مردم آواره و سرگردان کمک کنند. روحانی با بیان اینکه ایران پذیرای بیشترین آوارگان و پناهجویان از کشورهای همسایه خود بوده و همواره به خوبی از آنها پذیرایی کرده است، گفت: خوشحالیم که برخی کشورهای اروپایی برای نجات آوارگان مواضع مثبتی اتخاذ کردند و امیدواریم تمام اروپا و کشورهایی که هنوز به این روند نپیوسته‌اند، کوتاهی‌ها را جبران کنند.

دلیل مخالفت با بررسی برجام در مجلس را زیباکلام لو داد
مردم ما آمریکا‌‌ستیز نیستند
درحالی که دولتی‌ها بشدت با بررسی برجام در مجلس مخالفند، صادق زیباکلام یکی از حامیان صریح دولت تلویحا دلیل این موضوع را گفت و ادعا کرد مردم ایران چون با سواد شده‌اند دیگر با آمریکا مشکل ندارند! او همچنین در مخالفت با بررسی برجام در مجلس گفت مجلس دیگر در رأس امور نیست. صادق زیباکلام دیروز در نشست بررسی ابعاد سیاسی و امنیتی برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ در پژوهشکده مطالعات روابط بین‌الملل بسیج درباره بحث بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس ایران در سیاست داخلی و خارجی هیچگاه جایگاهی نداشته و ندارد و زمانی که مجلس در رأس امور بوده، گذشته و هم‌اکنون امور در کشور ما در حال رفت و آمد پشت‌سر هم است اما نمایندگان مجلس در حال زندگی خود هستند. ستون‌نویس روزنامه‌های اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: آمریکاستیزی ارتباطی با انقلاب اسلامی ایران نداشته، زیرا مردم ما برای به دست آوردن اهداف دیگری انقلاب کرده‌اند، پس بهتر است بگوییم انقلاب اسلامی، آمریکا‌‌ستیزی را ربوده است! ضمن اینکه آمریکا‌‌ستیزی کاربرد خاصی در سیاست داخلی کشورمان داشته اما مدت‌هاست کشورمان با آمریکا‌‌ستیزی مشکل پیدا کرده، زیرا قشر جوان ما تحصیلات بالایی پیدا کرده‌اند و افکار عمومی بازتر شده است و این موضوع به مخالفت با آمریکا‌‌ستیزی کمک کرده و وضعیت را برای کسانی که پشت آمریکا‌‌ستیزی سنگر گرفته‌اند،
سخت کرده است.

چرا کرسنت 13 میلیارد دلاری را بایکوت کرده‌اند؟
سیدنظام‌الدین موسوی، مدیرعامل خبرگزاری فارس در همایش ستیز با استکبار، از استانداردهای دوگانه در ماجرای مبارزه با فساد انتقاد کرد. وی گفت: از من شکایت کرده‌اند که راجع به کرسنت صحبت نکنم ولی فسادی که در کرسنت اتفاق افتاد در طول تاریخ ایران بی‌نظیر است به‌طوری که طبق گفته وزیر ارشاد بیش از 13 میلیارد دلار خسارت است و اجازه نمی‌دهند رسانه‌ها مطلبی پیرامون این موضوع بنویسند و در طرف مقابل مساله دکل حفاری 87 میلیون دلاری را در فضای رسانه‌ها به نحوی مطرح می‌کنند که گویا نیروهای اصولگرا عامل آن بوده‌اند. موسوی با بیان اینکه اصل ماجرای دکل حفاری10 ماه پیش در خبرگزاری فارس درج شد، گفت: پشت صحنه اصلی دلالان دکل 3 نفر به نام‌های «ش»، «ط» و «م» هستند که آخری پسر زینت‌الوزرای دوره اصلاحات است. وی ادامه داد: عقبه این 3 نفر چه کسانی است؟ وضعیت پسر وزیر لندن‌نشین و اینکه به چه جریانی وابسته‌اند که مشخص است اما پس از انتشار عقبه 2 نفر دیگر در خبرگزاری فارس،‌ یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب صفحه نخست خود را به تبرئه این 2 نفر اختصاص داد و جالب اینکه زمانی که در این روزنامه اعلام شد این فرد بی‌گناه است فردای همان روز وی بازداشت شد. موسوی اظهار داشت: گفتند آقای «ط» در خارج کشور است ولی اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین فرد در ماجرای دکل همین آقاست،‌ در حالی که تیتر نخست روزنامه‌ها به مسائل پیش پا افتاده اختصاص نمی‌یابد ولی تیتر نخست روزنامه سیاسی اصلاح‌طلب به یک متهم دکل نفتی اختصاص یافت.


Page Generated in 0/0062 sec