printlogo


کد خبر: 144959تاریخ: 1394/6/16 00:00
هشدار رئیس پلیس راهور ناجا
تصادفات جان 370 نفر را در 14 روز گرفت

گروه اجتماعی: رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به مرگ ۳۷۰ تن سر صحنه تصادفات در شهریورماه امسال، از افزایش تلفات جرحی خبر داد. به گزارش مهر، سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به مرگ ۳۷۰ تن بر سر صحنه تصادفات در شهریورماه امسال، گفت: با وجود کاهش 5 درصدی مسافرت‌ها، شمار تلفات جرحی 3 درصد و مجروحان 6 درصد افزایش یافت. وی  خاطرنشان کرد: برابر آمارها، ۵۶ درصد علل شکل‌گیری تصادفات در شهریورماه سال‌جاری، سواری‌ها و ۲۲ درصد موتوسیکلت‌ها بوده‌اند.
مهری  با اشاره به اینکه انحراف به چپ، تخطی از سرعت مطمئنه،  نداشتن توجه به جلو و عدم رعایت حق‌تقدم بیشترین عوامل شکل‌گیری حوادث رانندگی در شهریورماه امسال بوده است، بیان داشت: ۴۵ درصد حوادث رانندگی در این مدت بین ساعات ۱۲ ظهر تا ۲۰ شب رخ داده است و
۶۲ درصد آن نیز در محورهای اصلی به وقوع پیوسته است. رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه با اشاره به اینکه در شهریورماه سال گذشته
۳۳ درصد تصادفات رانندگی به صورت واژگونی خودرو رخ داده است، افزود: این میزان در ۱۴ روز نخست شهریورماه امسال با 5 درصد افزایش، به ۳۸ درصد رسید که این امر هشداری جدی برای رانندگان است.
سردار مهری با تاکید بر اینکه هر چه به روزهای پایانی شهریورماه نزدیک می‌شویم، بر حجم سفرها و پیرو آن، بار ترافیک افزوده می‌شود، عنوان کرد: بر این اساس توصیه می‌کنیم رانندگان با صبر و حوصله و پرهیز از شتاب و عجله، رانندگی کنند؛ در عین حال با توجه به ظرفیت محدود ترددهای جاده‌ای، حداقل 2 تا 3 برابر زمان عادی را برای سفر خود در نظر بگیرند.


Page Generated in 0/0154 sec