printlogo


کد خبر: 144963تاریخ: 1394/6/16 00:00
وزیر ارتباطات عنوان کرد
احتمال انحلال شورایعالی فناوری اطلاعات

در حالی که مقام معظم رهبری طی حکمی بر انحلال شوراهای عالی موازی شورایعالی فضای مجازی تأکید کردند، وزیر ارتباطات  از برگزاری جلسه در این باره و احتمال انحلال شورایعالی فناوری اطلاعات خبر داد.
به گزارش «وطن امروز» محمود واعظی، وزیر ارتباطات در حاشیه همایش طرح هوشمند، زیرساخت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در واکنش به حکم  رهبر انقلاب و تبیین 10 وظیفه شورایعالی فضای مجازی، گفت: این حکم فصل‌الخطاب است و باید با جدیت برای عملیاتی شدن آنها تلاش کنیم که فعالیت شوراهای موازی نیز حتی باید تعطیل شود.
وی در پاسخ به این پرسش که در متن حکم  تأکید شده فعالیت‌ شوراهای سابق و موازی شورایعالی فضای مجازی باید تعطیل شود آیا شورایعالی فناوری اطلاعات نیز منحل خواهد شد، بیان داشت: این احتمال وجود دارد و برای این منظور جلسه تشکیل داده و تصمیم‌گیری خواهیم کرد.
وزیر ارتباطات همچنین درباره تأکید صریح رهبری درباره تسریع در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد: راه‌اندازی این شبکه اولویت دولت یازدهم بوده و سرمایه‌گذاری زیادی در آن انجام شده است و این پروژه
10 ساله را با جدیت دنبال می‌کنیم.
به گفته وی، در دوره جدید فعالیت شورایعالی فضای مجازی بستر خوبی فراهم شده که با تعامل بین دستگاه‌ها و دبیرخانه شورا کارهای بزرگی انجام دهیم و تحول بسیار بزرگی در راه است.
واعظی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال تغییر دبیر شورایعالی فضای مجازی در دوره فعالیت جدید این شورا بیان داشت: با توجه به حکم جدید رهبر انقلاب درباره 10 مأموریت شورا باید ببینیم چه کسی می‌تواند از عهده انجام این مأموریت مهم برای تعامل بسیار نزدیک بین دو طرف (دستگاه‌های ذی‌ربط و مرکز ملی فضای مجازی) بر‌آید و تصمیم‌گیری درباره انتخاب دبیر شورا طبق نظر رئیس‌جمهور است.
وزیر ارتباطات همچنین درباره تأخیر در برگزاری جلسات شورایعالی فناوری اطلاعات تصریح کرد: در دوره جدید برگزاری جلسات منظم می‌شود. دلیل اینکه جلسات با تأخیر برگزار شده این است که دستور کار پخته و منظمی وجود نداشت و وقت سران قوه بسیار ارزش دارد. وی خاطرنشان کرد: با چارچوبی که اکنون روشن شده امیدواریم در آینده شاهد تعامل بین دستگاه‌ها و مرکز ملی فضای مجازی باشیم و مرکز ملی فضای مجازی کانونی برای تصمیم‌گیری، سیاستگذاری، نظارت
بر برنامه‌های کلان باشد.
واعظی در پاسخ به سوال دیگری درباره پیوست فرهنگی تلفن همراه که 2 سال در انتظار تصویب در شورایعالی فضای مجازی قرار دارد، یادآور شد: برای پیوست فرهنگی از یک سال و نیم قبل مشاور گرفته‌ و پیشنهادی را آماده کرده‌ایم که گزارش آن به مرکز ملی فضای مجازی ارائه شده است.
 


Page Generated in 0/0059 sec