printlogo


کد خبر: 144981تاریخ: 1394/6/16 00:00
اخبار

هدیه رهبر انقلاب برای جشن تکلیف «آرمیتا»
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مناسبت جشن تکلیف «آرمیتا» دختر دانشمند هسته‌ای شهید داریوش رضایی‌نژاد، یک جلد کلام‌الله‌مجید به وی اهدا کردند. به گزارش «نسیم»، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب به مناسبت جشن تکلیف آرمیتا دختر شهید داریوش رضایی‌نژاد، یک جلد کلام‌الله‌مجید به وی اهدا کردند. متن دستخط رهبر معظم انقلاب در حاشیه این قرآن اهدایی به شرح زیر است:
بسمه‌تعالی
جشن تکلیف بر آرمیتای عزیز مبارک‌باد
امیداست در پرتو قرآن، خوشبخت و در راه آرمان‌های قرآنی ثابت‌قدم باشد ان‌شاءالله.
‌‌سیدعلی خامنه‌ای
14/۶/94
مراسم جشن تکلیف آرمیتا در مشهد مقدس برگزار شد و همسر شهید رضایی‌نژاد با اشاره به اهدای قرآن از سوی رهبر انقلاب به آرمیتا گفت: این خبر را در نماز مغرب روز گذشته شنیدم و از این بابت بسیار خوشحالم.

اجرای سامانه تخفیف در مرکز تبادل کتاب
مرکز تبادل کتاب که 23 خرداد سال جاری آغاز به کار کرد، از روز گذشته سامانه تخفیف‌های خود را به اجرا گذاشت. به گزارش «وطن امروز»، سیدمحمد بحرینیان، مدیر این مرکز گفت: از ابتدای راه‌اندازی مرکز وعده داده بودیم کتاب‌هایی که 2 هفته از تاریخ ورودشان به مرکز تبادل کتاب بگذرد و فروخته یا مبادله نشوند، 30 درصد تخفیف بخورند، پس از یک هفته 50 درصد و در نهایت اگر کتابی باز هم فروخته نشد،70 درصد تخفیف بخورد. بحرینیان افزود: ظرفیت مرکز تبادل
100 هزار جلد است و طبق قراری که با مخاطبان‌مان گذاشته بودیم، این طور برنامه‌ریزی کرده بودیم که تخفیف‌های متوالی از زمانی آغاز شوند که 50 درصد ظرفیت کتاب‌های مرکز پر شود و اکنون به این وضعیت رسیده‌ایم. وی همچنین درباره استقبال مخاطبان افزود: تاکنون استقبالی خیلی خوب و فراتر از انتظار به عمل آمده است.

دکتر رجبی‌دوانی تبیین کرد
تأثیر مناظره‌های امام رضا(ع) در گسترش فرهنگ تشیع
طاهره چک: دکتر محمدحسین رجبی‌دوانی، استاد تاریخ اسلام دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به اینکه فرصت‌های پیش‌روی امام رضا(ع) منحصربه‌فرد بود، اظهار کرد: ائمه قبل امام رضا(ع) سخت تحت‌فشار قرار داشتند و آن حضرت اگر چه به اجبار و اکراه به مرو آورده شد و مأمون زیرکانه در پس این ماجرا اهداف خیلی مهمی را دنبال می‌کرد اما امام رضا(ع) این تهدید را تبدیل به فرصت کردند و از آنها بهره بردند، فرصت‌هایی که برای هیچ‌یک از امامان ما پیش نیامد. به گزارش واحد خبر و اطلاع‌رسانی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، دکتر رجبی‌دوانی به تاثیر مناظره‌های امام رضا(ع) درگسترش فرهنگ تشیع و مبانی اسلام ناب اشاره کرد و گفت: در دوران امام رضا(ع) این مناظره‌ها از سوی آن حضرت اتخاذ شد. چون تا آن زمان حضرت در فقه شهرت داشتند تصور مامون  این بود که اگر حضرت را با متکلمان و بزرگان فرقه‌ها و ادیان گوناگون مواجه کند و آنها مسائل مختلفی را مطرح کنند و امام رضا(ع) نتوانند پاسخگو باشند، از این طریق می‌تواند جایگاه ایشان را نزد مردم پایین بیاورد اما امام رضا(ع) نه‌تنها تبحرشان را در همه علوم نشان دادند بلکه با هر کسی به زبانی که داشت حرف زدند. امام فقط به زبان عربی سخن نگفتند بلکه به زبان اصلی هر کسی و با تسلطی که به کتاب‌های‌شان داشتند، سخن گفتند و آنجا بود که عملاً قدرت اسلام به رخ دیگر ادیان کشیده شد.
پایه‌ریزی بحث‌های فلسفی و عقل‌گرایانه توسط امام رضا(ع) در ایران
استاد تاریخ اسلام دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به اینکه فلسفه جهان مدیون امام رضا(ع) است، تصریح کرد: مناظرات باعث شد فقه وسعت پیدا کند و بحث‌های فلسفی و عقل‌گرایانه توسط امام رضا(ع) در ایران پایه‌ریزی شود. این کار امام رضا(ع) بود و حتی دانشمندان و فیلسوفان اهل‌سنت از حضرت درس گرفتند و تا ظهور صفویه، دوستداران فلسفه در جاهای مختلف کشور بودند حتی از جاهای دیگر دنیا می‌آمدند ایران که از فلسفه بهره ببرند این اتفاق به برکت وجود حضرت رضا(ع) بود. وی افزود: از دیگر برکات هجرت امام هشتم(ع) به ایران، این بود که حب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) با آمدن امام رضا(ع) به ایران در این سرزمین نهادینه شد. ما با موج حضور سادات علوی در پی هجرت امام رضا(ع) به این سرزمین، مواجه شدیم. در هیچ کشوراسلامی به اندازه ایران امامزاده وجود ندارد.
 


Page Generated in 0/0060 sec