printlogo


کد خبر: 144983تاریخ: 1394/6/16 00:00
پرسپولیس و داستان دنباله‌داری به نام اسپانسر
بی پولی ادامه دارد

گروه ورزشی: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که این روزها شرایط پرسپولیس را تا حدود بسیار زیادی بحرانی کرده، موضوع مالی و بی‌پولی باشگاه پرسپولیس و طلب‌های میلیاردی است که نتیجه سال‌ها سوء‌مدیریت در این باشگاه است. پرسپولیسی‌ها در حالی فصل را شروع کردند که امیدوار بودند در فصل جدید با مشکل مالی مواجه نشوند، رویایی که محقق نشد تا پرسپولیسی‌ها در اوج مشکلات دوباره تحریم تمرین و اعتصاب را تنها راه رسیدن به اهداف‌شان بدانند. مدیران پرسپولیس در تلاش هستند به هر قیمتی شده در روزهای آتی این مشکل را حل کنند. گفته می‌شود جلسه اخیر علی‌اکبر طاهری، سرپرست باشگاه پرسپولیس با وزیر ورزش نیز در همین راستا بوده است. اما بشنوید موضع هیأت‌مدیره این باشگاه را در قبال این مساله؛ از راهروهای باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد هیأت‌مدیره چندان با عملکرد و برنامه‌های طاهری موافق نیست و چندان هم در کمک به او تلاش نمی‌کنند و شنیده‌ایم درباره جذب اسپانسر نیز این موضع ادامه دارد. از پرسپولیس خبر می‌رسد هیأت‌مدیره به طاهری اعلام کرده خودش شخصا برای جذب اسپانسر اقدام کند و پس از توافق آن را به هیأت‌مدیره معرفی کند و بد و خوبش هم به پای خودش!در حالی که شواهد و قرائن حکایت از هماهنگی کامل بین طاهری و مسؤولان وزارت ورزش در قبال پرسپولیس و مسائل کلان مربوط به این باشگاه دارد، هیأت‌مدیره به نوعی درباره این مساله نیز همچنان سیاست قبلی‌اش را ادامه می‌دهد و می‌توان مدعی شد هیچ‌گونه حمایت و تلاشی برای کمک به طاهری ندارد. در این راستا گروه صنعتی ملی و یکی، دو نهاد نیمه‌خصوصی دیگر برای اجاره سه ساله پرسپولیس پا پیش گذاشته‌اند که قرار است آخرین مذاکرات بزودی نهایی شود و پس از توافق از طریق طاهری به هیأت‌مدیره اعلام شود.حالا چقدر در این مساله موفقیت حاصل شود، موضوعی است که زمان آن را مشخص می‌کند.
پول کاور داریم یا نداریم؟
محمد پنجعلی که از پست سرپرستی پرسپولیس به مدیریت تیم‌های پایه منتقل شده، روزهای سختی را پشت‌سر می‌گذارد. پنجعلی در روزهایی که کسی به بی‌پولی تیم بزرگسالان پرسپولیس توجه نمی‌کند، باید امکانات را برای تیم‌های پایه مهیا کند. در همین رابطه بهروز رهبری‌فرد روز قبل در گفت‌وگویی بیان‌داشت که شاگردانش در تیم امید پرسپولیس حتی یک کاور هم نداشتند که به تن کنند و از تیم حریف قرض گرفتند. صحبت‌هایی که واکنش پنجعلی را در برداشت: «اتفاقا روز گذشته با مربیان امید جلسه‌ای داشتم ولی چیزی در این جلسه عنوان نشد. تیم امید هر چیزی را که نیاز داشته، تهیه کرده‌ایم. درست است که باشگاه مشکلات مالی دارد، ولی نه دیگر در این حد که تیم کاور نداشته باشد. شاید تیم امید آن روز کاور همراه خودش نداشته و آنها مجبور شده‌اند از یک جای دیگر تهیه کنند اگرنه لباس، توپ و سایر امکانات مورد نیاز برای تیم امید تدارک دیده شده است. نمی‌دانم منظور رهبری‌فرد چه بوده است. ما همان توپ و لباسی را استفاده می‌کنیم که تیم بزرگسالان پرسپولیس استفاده می‌کند. در واقع تیم امید هم با همان شرکت‌ها قرارداد دارد و مشکلی در این زمینه نیست».
مدیران کاسه ‌گدایی دست‌شان گرفته‌اند
بازیکن پیشین پرسپولیس ضمن انتقاد از شرایط مدیریتی این تیم و مشکلاتی که برای بازیکنان ایجاد شده است، گفت: آقایان اگر نمی‌توانند تیم را اداره کنند، بروند تا افراد کاربلد بیایند. مهرداد میناوند  درباره وضعیت فعلی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: باید فردی در این تیم کار کند که کاربلد باشد. شرایط پرسپولیس با سایر ارگان‌ها متفاوت است. از وقتی افراد ناکار‌آمد و کار نابلد به این تیم آمدند اوضاع خراب شد.کسی باید در پرسپولیس کار کند که ابتدا کاربلد و سپس عاشق این تیم باشد. آقای سیاسی سال گذشته در این تیم حضور داشت و به نظر می‌رسد او در این هیأت‌مدیره هم نقش ایفا می‌کند. وی ضمن اشاره به کمک مالی گرفتن از مردم ادامه داد: واقعا چه معنی دارد که کاسه گدایی دستشان گرفته‌اند و از مردم پول جمع می‌کنند. بعد هم روی این کار زشت تاکید دارند و اصرار هم می‌کنند که این کار را ادامه دهند. واقعا این کار چه معنی دارد؟ من شنیده‌‌ام که پرسپولیس چند متقاضی برای اسپانسرینگ دارد اما سنگ‌اندازی‌هایی صورت گرفته تا اوضاع این‌گونه شود. میناوند ادامه داد: واقعا مدیری که نمی‌تواند تیم را مدیریت و کنترل کند برود. مدیری که نتواند درآمدزایی کند حضور نداشته باشد بهتر است. من واقعا تعجب می‌کنم که افرادی مانند حسین عبدی که فرد تحصیلکرده‌ای است و سال‌ها کاپیتان من بوده یا دکتر زادمهر چرا در این هیأت‌مدیره فعالیت می‌کنند؟
وی تاکید کرد: واقعا اگر مردم قرار است برای تیم بودجه جمع کنند و مدیر نتواند از نام بزرگ پرسپولیس درآمدزایی کند، نقش مدیر چه می‌شود؟ اگر مردم قرار است برای تیم درآمدزایی کنند، با این وضع بقال سر کوچه ما هم می‌تواند مدیریت کند. میناوند گفت: پرسپولیس در شرایطی بازی‌های ابتدایی فصل خود را واگذار کرد که از نظر سطح فنی در شرایط خوبی قرار داشت و با کسب اولین پیروزی می‌توانست شرایط خوبی را دنبال کند که این مشکلات به وجود آمد. بازیکن تا زمانی می‌تواند اوضاع خراب مالی را تحمل کند. بعد از آن تمرکز روی مشکلات مالی می‌رود و اوضاع تیم به هم می‌ریزد. همان‌طور که بازیکن به باشگاه تعهد دارد و کارش را به خوبی انجام می‌دهد، باشگاه نیز باید به تعهداتش عمل کند. غیرت بازیکن هم حدی دارد و اگر فکر بازیکن درگیر مسائل مالی شود، نمی‌تواند تمام کارآیی‌اش را در زمین به نمایش بگذارد.
ابراهیمی: اینکه هوادار پول بدهد
 گدایی کردن است
ناصر ابراهیمی می‌گوید اینکه هر هوادار بیاید 5000 تومان کمک کند، به نوعی گدایی کردن حساب می‌شود. ناصر ابراهیمی درباره مشکلات این روزهای پرسپولیس گفت: یکی از اصلی‌ترین دلایل این همه مشکلات تغییر و تحولات زیادی است که در عرصه مدیریتی باشگاه شاهد بودیم. مساله‌ای که در ایجاد تغییرات در کادر فنی این تیم هم بی‌تاثیر نبوده. اینکه در چند سال اخیر پرسپولیس ۱۶ تا ۱۷ مدیر داشته و براساس این همه تغییر در مدیریت ده‌ها مربی هم در این تیم رفت و آمد داشته‌اند، اصلا آمار خوبی برای این باشگاه نیست. مربی سابق پرسپولیس ادامه داد: شرایط باشگاه اصلا معلوم نیست و کسی نمی‌داند این باشگاه دولتی است یا خصوصی. پرسپولیس نه مثل برخی باشگاه‌ها مانند سپاهان، فولاد و ... بودجه خاص دولتی دارد و نه به بخش خصوصی واگذار می‌شود تا با سهامی‌شدن گروه‌ها و افراد غیردولتی به عنوان سرمایه‌گذار برای باشگاه هزینه کنند. حالا اگر پرسپولیس مثل تیم‌هایی چون سپاهان و فولاد، دولتی است، پس چرا برایش ردیف بودجه درنظر گرفته نمی‌شود؟ شما در این سال‌ها دیده‌اید باشگاهی مثل سپاهان از بی‌پولی گله کند یا حتی فولاد یا تیمی مثل نفت؟ ابراهیمی ضمن انتقاد از هیأت‌مدیره و درخواست واریز 5000 تومان از سوی هواداران، اظهار داشت: هیأت‌مدیره و مدیری که پشت‌میز نشسته باید برود تلاش کند از طرف دولتمردان، نماینده‌های مجلس و هر راهی که می‌تواند برای پرسپولیس حاشیه امنیت مالی و روانی ایجاد کند. به نظرم تلاش مدیریت فعلی پرسپولیس در زمینه احقاق‌حق پرسپولیس کافی نبوده است. ضمن اینکه اگر می‌گوید هر هوادار بیاید و نفری 5000 تومان کمک کند، اصلا درست نیست و به نوعی گدایی‌کردن حساب می‌شود. حدود 25-20 سال قبل علی پروین گفت پرسپولیس را بدهید دست خودم، تا با مشارکت مردم، کسانی که بنیه مالی دارند، بشوند سهامدار و اینگونه برای تامین مسائل مالی پشتوانه‌سازی کنیم نه اینکه بگویید مردم نفری فلان قدر بریزند به حساب باشگاه؛ بحث مشارکت مردم و هواداران، همان خصوصی‌سازی پرسپولیس است.


Page Generated in 0/0056 sec