printlogo


کد خبر: 144993تاریخ: 1394/6/16 00:00
ینگه دنیا

آیا پودر حاوی باکتری زنده می‌تواند  جای آب را برای استحمام بگیرد؟
دانشمند آمریکایی حمام نمی‌رود
گروه بین‌الملل: «چرا در تابستان اسب‌ها در خاک غلت می‌زنند؟» این توجیه یک دانشمند آمریکایی برای پرهیز 12 ساله از حمام رفتن است!  «دیو ویتلاک» محقق و دانشمند از نظر بسیاری از دانشجویان دانشگاه بزرگ ام‌ای‌تی در بوستون یک الگو محسوب می‌شود البته الگویی که حمام نمی‌رود و احتمالا بوی بدنش اطرافیان را آزار می‌دهد.  این مرد که بی‌شباهت به شخصیت‌های شرور فیلم‌های هالیوودی نیست حدود 12 سال است استحمام نکرده و به جای آن «مادر درت»، پودری حاوی نوعی باکتری زنده، روی پوست بدن خود می‌مالد. این پودر توسط یک شرکت آمریکایی در شهر کمبریج تولید می‌شود که خود ویتلاک از موسسان آن است. شرکت آئوبیوم(aobiome) چنین تبلیغ می‌کند که پودر خاکسترمانند تولیدی‌اش حاوی باکتری‌هایی است که پسماندها، عرق و دیگر کثیفی‌های روی پوست بدن را می‌خورند و پوست را تمیز نگاه می‌دارند.  آئوبیوم می‌گوید مردم تمیز کردن را با استریل کردن اشتباه گرفته‌اند و بدین ترتیب میکرو ارگانیسم‌های بدن خود را با محصولات بهداشتی صنعتی از بین می‌برند.  روزنامه دیلی میل روز شنبه گزارشی از ویتلاک، عقاید عجیبش و پودر «مادر درت» منتشر کرد که در آن از قول دانشمند آمریکایی آمده است: «من 12 سال است که دوش نگرفته‌ام. هیچ کس هیچ تحقیقی درباره مردمی که هر روز دوش می‌گیرند انجام نداده است پس از کجا معلوم که این کار بهداشتی باشد؟»  او ایده اولیه برای استحمام نکردن را از یکی از دوستانش گرفت که اسب نگاه می‌داشت و این اسب‌ها تابستان‌ها در خاک غلت می‌زدند. از نظر ویتلاک اگر این عادت فایده‌ای برای اسب‌ها نداشت یا آنها جایگزین بهتری داشتند، طی فرآیند تکامل از سرشان می‌افتاد.

چرخش تبلیغاتی در کمپین جمهوری‌خواهان
بوش از ترامپ حمایت کرد
گروه بین‌الملل: 2 رقیب اصلی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا بر خلاف انتظار، در برنامه تلویزیونی از یکدیگر حمایت کردند. جب بوش، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که رقیب اصلی دونالد ترامپ نامزد دیگر این حزب در انتخابات محسوب می‌شود در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات درون حزبی برای نامزدی نهایی از وی حمایت خواهد کرد. بوش، فرماندار سابق فلوریدا گفت: در این زمان برای پیروزی نیاز به اتحاد داریم و در مقابل رقیبی مثل کلینتون  باید
جمهوری‌خواهان از  یکدیگر حمایت کنند. پیش از این در برنامه‌ای که بوش از ترامپ حمایت کرد، ترامپ نیز حضور پیدا کرده و همین سخنان را در حمایت از بوش گفته بود. حمایت‌های بوش و ترامپ از یکدیگر در حالی اعلام می‌شود که این 2 رقیب جمهوری‌خواه هفته گذشته یکدیگر را مورد شدیدترین انتقادها قرار داده بودند. ترامپ به عنوان تاجری موفق که وارد عرصه سیاست شده است در یک برنامه تلویزیونی بوش را ضعیف و کم انرژی خطاب کرده بود.

وحشت آمریکا از حضور نظامی روسیه در سوریه
گروه بین‌الملل: وزیــر خارجــه آمریکا در تمــاس تلفنــی بــا وزیــر خارجــه روسـیه، نگرانـی واشـنگتن را از آنچـه بـه گفتـه وی، «افزایش تحـرکات نظامی مسـکو» در سـوریه بـوده بـه وی ابـراز کـرد. جـان کـری، تصریـح کـرد کـه در صـورت صحت ایــن گزارش‌هــا، ایــن اقدامــات می‌تواننــد تنش‌هــا را تشــدید کــرده، بــه مــرگ عــده بیشــتری از بیگناهــان منجــر شــده و ســیل هجــوم پناهجویــان را تشــدید و عملیــات نیروهای ائتلاف ضد داعش را با اخلال مواجه کند. همچنیــن روزنامــه نیویورک‌تایمــز در گزارشــی مدعـی شـده اسـت کـه روسـیه در حـال اعـزام گسـترده نیروهـای ارتـش بـه سـمت سـوریه اسـت.
 


Page Generated in 0/0055 sec