printlogo


کد خبر: 144994تاریخ: 1394/6/16 00:00
چهارگوشه

داعش یک سرباز ترک را ربود
روزنامه حریت خبر داد سرباز ترکیه‌ای که هفته پیش در نزدیک مرز سوریه مفقود شده بود، در بیمارستانی در مناطق اشغال شده توسط داعش مشاهده شد. در صورتی که این خبر توسط منابع رسمی تایید شود مشکل بزرگی برای مسؤولان امنیتی ترکیه‌ای ایجاد شده است. از ماه گذشته که ترکیه پس از انفجار تروریستی در سوروچ از آغاز عملیات هوایی علیه گروه تروریستی داعش خبر داده بود، این دومین عملیات ربایش داعش علیه اتباع ترکیه است.
 
برزیل ماهواره دفاعی به فضا ارسال می‌کند
دولت برزیل اعلام کرد برای مقابله با ماهواره‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا که تلفن‌های دیلما روسف، رئیس‌جمهور این کشور را شنود می‌کنند و به پست‌های الکترونیکی وی نیز دسترسی دارند، در سال 2016 ماهواره‌ای دفاعی به فضا ارسال خواهد کرد. این ماهواره می‌تواند امنیت تبادل اطلاعات را هم در بخش‌های دولتی و هم در زمینه‌های نظامی تأمین کند. روابط آمریکا و برزیل از 2 سال پیش تاکنون به دلیل افشای جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از مکالمات تلفنی رئیس‌جمهور و دیگر مقامات برزیل تیره شده است.

اعلام همبستگی مردم اروپا و کانادا با پناهجویان
مردم فرانسه، آلمان، سوییس و چند کشور دیگر اروپایی برای اعلام همبستگی با هزاران پناهجویی که از کشورهای جنگ‌زده خود به این قاره گریخته‌اند، تظاهرات کردند. مردم فرانسه شنبه با تظاهرات مقابل کاخ ریاست جمهوری پاریس از سران اروپایی خواستند پناهجویان بیشتری را بپذیرند. مردم آلمان هم در شهرهای وورتسبورگ و ووپرتال نیز در تظاهراتی مشابه کمپین بیگانه‌هراسی علیه پناهجویان را محکوم کردند. این در حالی است که تظاهرات مردم سوییس در شهر زوریخ به خشونت کشیده شد و نیروهای پلیس برای متفرق کردن معترضان از گلوله‌های پلاستیکی استفاده کردند. همچنین حدود 700 کانادایی در مرکز شهر مونترال به انتقاد از سیاست‌های دولت محافظه‌کار هارپر پرداخته و خواهان جذب پناهجویان بیشتری در کانادا شدند.
 


Page Generated in 0/0084 sec