printlogo


کد خبر: 145106تاریخ: 1394/6/18 00:00
رئیس سازمان غذا و دارو:
عملکرد بیمه‌ها در سال جاری صفر است

گروه اجتماعی: بیمه‌ها نسبت به انجام تعهداتشان به داروخانه‌ها عقب هستند و  از ابتدای امسال ریالی بابت مطالبات داروخانه‌ها نپرداخته‌اند و حداقل هزار و500 میلیارد تومان فقط به داروخانه‌های خصوصی بدهکارند.
رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو با بیان این مطلب گفت: هیچکدام از بیمه‌های پایه بابت خدمات دارویی که داروخانه‌ها در سال 94 به مردم ارائه کرده‌اند، ریالی نپرداخته‌اند و این مساله فشار مالی شدیدی را به داروخانه‌های خصوصی کشور وارد کرده است. وی به ایرنا عنوان کرد: عملکرد بیمه‌ها برای پرداخت هزینه داروخانه‌ها در سال جاری صفر است. داروخانه‌ها سالانه حدود 5 هزار میلیارد تومان گردش مالی دارند که 60 درصد آن باید توسط بیمه‌ها پرداخت شود.
معاون غذا و داروی وزیر بهداشت بیان داشت: سهم بیمه‌ها از هزینه‌های دارویی بیمه شدگانشان در سال حدود 3 هزار میلیارد تومان است و اکنون که حدود نیمی از سال گذشته است، می‌توان برآورد کرد که بدهی معوقه بیمه‌ها فقط به داروخانه‌ها حداقل هزار و 500 میلیارد تومان است.
دیناروند اضافه کرد: وزارت بهداشت شرایط مالی بیمه‌ها را درک می‌کند و اعتقاد نداریم که باید باری بیشتر از توان بیمه‌ها به آنها تحمیل کرد اما از بیمه‌ها انتظار داریم به تعهداتشان پایبند باشند و سهم خود را از هزینه‌های دارویی بیماران بپردازند اما اکنون شاهد عقب‌ماندگی جدی بیمه‌ها در انجام تعهداتشان به داروخانه‌ها و البته بیمارستان‌ها هستیم.


Page Generated in 0/0055 sec