printlogo


کد خبر: 145117تاریخ: 1394/6/18 00:00
رویدادها

رئیس رسانه ملی در مراسم رونمایی از گنجینه‌های سینمای مستند:
شبکه مستند از یک شبکه تأمینی به شبکه تولیدی ارتقا یافت
گروه فرهنگ و هنر: رئیس رسانه ملی در مراسم رونمایی از گنجینه‌های سینمای مستند که با عنوان «میم مثل مستند» عصر دوشنبه ۱۶ شهریور در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا‌وسیما برگزار شد، گفت: ابتکاری که در نوع برگزاری مراسم به خرج داده شد قابل تقدیر است. در این مراسم که به همت شبکه مستند سیما جهت نکوداشت بزرگان سینمای مستند و رونمایی از گنجینه‌های سینمای مستند ایران برگزار شد، ضمن معرفی آثار و فیلمسازان ارزنده سینما از خانواده شهید باغبانی، مستندسازی که در سوریه به دست تکفیری‌ها به شهادت رسید، تجلیل به عمل آمد. این برنامه با پخش کلیپ‌هایی ادامه یافت و در انتهای برنامه «میم مثل مستند» و همزمان با بانگ اذان مغرب، رئیس رسانه ملی پشت تریبون برای سخنرانی قرار گرفت و ضمن تقدیر از فیلمسازان و مجریان مراسم، اشاره‌ای به فضای مجازی داشت و گفت: در فضای مجازی شما در نوعی کره مجازی که شبیه کره زمین است هستید ولی وقتی در آن سیر و سفر می‌کنید زمان وجود ندارد. در این میان محمد سرافراز با مبنا قرار دادن احیای انواع مستند در رسانه ملی، تصریح کرد: ما در سازمان تصمیم گرفتیم شبکه مستند را از یک شبکه تامینی به شبکه تولیدی ارتقا دهیم. سرافراز افزود: تاکنون جمعیت‌های زیادی به کشورهای اروپایی آواره شده‌اند که باید دید عامل اصلی این آوارگی‌ها چه کسانی هستند یا باید پرسید گروهی مثل داعش را چه کسانی به‌وجود آورده‌اند. بسیاری از این مهاجران و آوارگان خود را به کشورهای اروپایی رسانده‌اند و تاکنون صدها نفر از آنها هم در مسیر کشته شده‌اند و گاهی بعضی از آنها مثل یک کودک ۳ ساله سوری که کشته می‌شود به یکباره سوژه می‌شود در حالی که ما باید یک سوژه را در همه ابعاد آن ببینیم. محمد سرافراز در پایان ضمن تقدیر از شهدای خبرنگار رسانه ملی و مردانی که در راه کشور جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند، برای رسانه‌ها و شبکه مستند آرزوی موفقیت کرد.

اجرای نمایشی از پناه بردن انسان به امام رضا(ع)
کارگردان نمایش «پناه» گفت: نزدیک به ۱۵ میلیون تومان هزینه کار شده اما هیچ نهادی گروه ما را حمایت نکرده و این هزینه توسط افراد گروه تامین شده است، البته سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران قول داده ۶ ماه دیگر ۲ میلیون تومان کمک کند. به گزارش تسنیم، سیدعلی زاهدی، نویسنده و کارگردان نمایش «پناه» در این باره افزود: این نمایش روایتی از پناه بردن آدم به امام رضا(ع) است، هدف به تصویر کشیدن جایگاه مرجع بودن شخصیت این امام رئوف را داریم. وی تصریح کرد: 3 شخصیت امروزی در نمایش حضور دارند که هر یک به تناسب محتوای نمایش، یعنی «پناه» داستان خود را روایت می‌کنند. این کارگردان نمایش‌های دینی افزود: تماشای این نمایش طبق روال گذشته گروه تئاتر «چشم به راه» برای عموم مردم رایگان است و مردم هنردوست می‌توانند هر روز ساعت 19 در سالن شهید مطهری فرهنگسرای خاوران به تماشای این نمایش با محوریت امام رضا(ع) بنشینند.

اجرای برنامه‌های تربیتی  در کنار کار هنری
سعید سلطانی، مسؤول کانون تربیتی امام‌موسی‌صدر تبریز گفت: 15 حلقه صالحین تشکیل داده‌ و در آن کلاس برنامه‌هایی مانند اخلاق، عقاید، اهل‌بیت، روخوانی قرآن و
کتاب خوانی را برگزار کردیم. در برنامه‌های تربیت محور با مربیان مشورت کرده و خروجی برنامه‌ها را از طریق برنامه‌ریزی و ارتباط با مربیان می‌سنجیم و براساس این الگو کلاس‌ها و برنامه‌های خود را تدوین می‌کنیم. وی درباره برنامه‌ها و تأثیر کار تربیتی بر روی آن افزود: ما با برگزاری کلاس‌های هنری مانند طراحی، کاریکاتور و خوشنویسی توانسته‌ایم موضوعات تربیتی را در قالب فعالیت هنری بگنجانیم تا علاوه بر تنوع در امور میزان تأثیرپذیری فعالیت‌های فرهنگی آن را بیشتر مشاهده کنیم. این مسؤول عنوان کرد: با بررسی ویژگی‌های افراد و استعدادهایی که دارند آنها را گزینش کرده و هر کس را در کاری که متناسب با روحیات اوست مانند کارهای  اجرایی، تربیتی و موضوعاتی از این قبیل تربیت می‌کنیم تا در آینده‌ای نزدیک در آن کار به فردی با تجربه تبدیل شود.


Page Generated in 0/0052 sec