printlogo


کد خبر: 145121تاریخ: 1394/6/18 00:00
اخبار

چگونه والیبال ایران به ولاسکو باخت؟
یک روز قبل از بازی با آرژانتین بود که رحمان محمدی‌راد، مربی تیم‌ملی گفت در آنالیز بازی تیم ولاسکو به مشکل خورده است. تیم‌ملی والیبال کشورمان در یک رقابت دشوار اسیر ذکاوت خولیو ولاسکو شد و بازی نخستش در مسیر رسیدن به المپیک را باخت. بچه‌های تیم‌ملی که در باد برد سال قبل در مسابقات جهانی بودند، اصلا فکر نمی‌کردند استاد از کنار تور، همان کاری را کند که پیش‌تر در کنار تور خودشان می‌ایستاد و با حربه‌هایش بزرگان والیبال دنیا مانند ایتالیا، صربستان و لهستان را  از بازی خارج می‌کرد. رحمان محمدی‌راد، مربی تیم ایران قبل از بازی گفته بود: «مدام بازی‌های آرژانتین را آنالیز کردیم. در تیم ولاسکو غیر از کونته تقریبا تمام بازیکنانش مدام عوض می‌شوند.» این درست همان تاکتیک استاد برای گول زدن ایران بود. تیم ایران اصلا بازیکنی به نام سونه را نمی‌شناخت و او در این بازی هرچه خواست انجام داد و خوش درخشید و توانست باعث پیروزی تیمش شود.

3 وزن اول، طلایی برای ایران نداشت
قاسم رضایی به مدال نقره رسید
نماینده وزن ۹۸ کیلوگرم تیم‌ملی کشتی فرنگی ایران در فینال رقابت‌های جهانی ۲۰۱۵ آمریکا با شکست برابر حریف قدرتمند ارمنستانی به مدال نقره بسنده کرد. تیم ایران در 3 وزن نخست نتوانست به مدال طلا دست پیدا کند. قاسم رضایی قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن در فینال وزن ۹۸ کیلوگرم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان رودرروی «آرتور الکسانیان» ارمنستانی و قهرمان رقابت‌های جهانی ۲۰۱۴ قرار گرفت و با نتیجه ۳ بر صفر در برابر این حریف توانمند شکست خورد. بدین ترتیب وی با وجود کسب مدال نقره توانست سهمیه المپیک را نیز کسب کند. پیش از این مهدی زیدوند با شکست در مبارزه اول از دور مسابقات کنار رفت و سعید عبدولی هم در دیدار رده‌بندی به کشتی‌گیر آمریکا باخت و به مدال برنز نرسید تا با عنوان پنجمی به کار خود پایان دهد. تیم ایران در 3 وزن اول کشتی فرنگی به مدال طلا نرسید و تنها 2 سهمیه المپیک کسب کرد.

نامه گودرزی به فیروزآبادی برای سربازها
دکتر محمود گودرزی بعد از دستورالعمل تربیت‌بدنی ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر محدودیت حضور فوتبالیست‌ها در تیم‌های ملی بزرگسالان و امید ایران که کارت پایان خدمت آنها باطل شده است، در نامه‌ای به سردار سرلشکر دکتر فیروزآبادی، ریاست ستاد کل نیروهای مسلح، خواستار تجدیدنظر در این‌باره برای بهره‌مندی فوتبال ملی از حداکثر ظرفیت موجود جهت موفقیت تیم‌های ملی و امید در مسابقات انتخابی جام‌جهانی و المپیک شد. در بخشی از نامه وزیر ورزش و جوانان آمده است: سازمان تربیت‌بدنی نیروهای مسلح به‌رغم توافقات قبلی مبنی بر رفع محدودیت حضور ورزشکاران دارای کارت پایان خدمت باطل شده  در تیم‌های ملی، به شرط طی مراحل اعزام و گرفتن برگه اعزام به استناد مصوبه کمیته رسیدگی به تخلفات سربازان فوتبالیست، در رویکردی غیرسیستمی و بدون حضور نمایندگان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال و البته کم‌توجهی به مصالح ملی کشور، اعلام کرده این افراد تا اطلاع‌ثانوی فقط مجاز به حضور و ادامه فعالیت ورزشی در باشگاه‌های تابعه نیروهای مسلح بوده و امکان حضور در تیم‌های ملی بزرگسالان و امید را ندارند.

تغییرات مجدد در هیأت‌مدیره پرسپولیس
در صورت واگذاری پرسپولیس به مشتری جدید برای چندمین بار این باشگاه در طول یک سال تغییرات مدیریتی را به خود خواهد دید. اگر اسپانسر و مشتری جدید پرسپولیس در نهایت با وزارت ورزش به توافق نهایی برسد و این باشگاه سرگردان را در اختیار بگیرد، در آن‌صورت باید منتظر تغییرات جدیدی در پرتغییرترین باشگاه جهان در بعد مدیریتی باشیم. ظاهرا مشتری پرسپولیس هنوز با وزارت ورزش به توافق نهایی نرسیده و یکی از بندهایی که این باشگاه با وزارت به نتیجه نهایی نرسیده تعداد اعضای هیأت‌مدیره و نهایتا تغییر مدیر اجرایی و تعیین مدیرعامل جدید برای این باشگاه است. اسپانسر جدید هم خواهان تغییر اعضای هیأت‌مدیره و حضور نمایندگان خودش در هیأت‌مدیره است و هم نهایتا می‌خواهد مدیرعامل این باشگاه را عوض کند که البته نمی‌توان گفت این خواسته‌ای خارج از عرف است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که پرسپولیس از سال گذشته تاکنون 7 مدیر و سرپرست عوض کرده و 7 تغییر هم در اعضای هیأت‌مدیره خود داشته است. باید دید در نهایت تکلیف پرسپولیسی که همچنان بار مالی روی دوش وزارت ورزش دارد چه خواهد بود اما به نظر می‌رسد وزارت ورزش راهی جز واگذاری این تیم به بخش خصوصی و تنها مشتری موجود ندارد.
 


Page Generated in 0/0051 sec