printlogo


کد خبر: 145153تاریخ: 1394/6/18 00:00
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه مطرح کرد
راه‌آهن غرب همچنان بی‌نصیب از اعتبار

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه از عدم تخصیص ۱۶۸ میلیارد تومان اعتبار مصوب راه‌آهن کرمانشاه تاکنون خبرداد و گفت: این درحالی است که ۱۷۰ میلیارد تومان به راه‌آهن قزوین- رشت تخصیص داده شده است. مجتبی نیک‌کردار در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه اعتبار مصوب راه‌آهن کرمانشاه برای امسال ۱۶۸ میلیارد تومان است، از عدم تخصیص آن تا این لحظه انتقاد کرد و گفت: طی ۵ ماهه امسال تاکنون تخصیصی به راه‌آهن کرمانشاه داده نشده و این در حالی است که به راه‌آهن قزوین- رشت ۱۷۰ میلیارد تومان تخصیص داده‌شده است.  وی تصریح کرد: اعتبار مصوب شده راه‌آهن قزوین- رشت مبلغی معادل ۲۴۰ میلیارد تومان است  که طی امسال ۱۷۰ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده اما ریالی از اعتبار مصوب راه‌آهن ملایر- کرمانشاه که ۱۶۸ میلیارد تومان است تخصیص داده نشده است. معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: این نوع تخصیص اعتبار که ریالی به ما داده نشده است، خلل ایجاد می‌کند و در واقع زمانی که نقدینگی به صندوق دولت و به تبع وزارت مربوطه می‌آید باید به همه طرح‌ها به تناسب تخصیص داده شود.  وی افزود: بنابراین زمانی که به راه‌آهن قزوین- رشت اعتباری تخصیص داده می‌شود باید به استان کرمانشاه نیز اعتبار تخصیص داده شود. نیک‌کردار تصریح کرد: اعتبارات باید به نسبت بین استان‌های مختلف تخصیص داده شود و مسؤولان در بحث تخصیص اعتبار بین استان‌ها تبعیض قائل نشوند.  وی پیشرفت زیرسازی فاز اول راه‌آهن کرمانشاه (قطعه ملایر- کرمانشاه) را ۹۵ درصد اعلام کرد و گفت: دولت نیز پیش از این راه‌آهن ملایر-کرمانشاه را جزو راه‌آهن‌های در اولویت ساخت اعلام کرده بود و باید با توجه به این مساله اعتبار کافی تخصیص داده شود تا این پروژه به اتمام برسد.  معاون عمرانی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: البته هم‌اکنون نیز دولت اعتباری را مصوب کرده اما تخصیص داده نشده و اعتقاد ما این است که اگر نقدینگی کم آمده به همه به نسبت داده شود و صرف کمبود نقدینگی به راه‌آهن قزوین- رشت۱۷۰ میلیارد داده نشود و راه‌آهن کرمانشاه بی‌نصیب بماند. وی گفت: زمانی که نقدینگی به خزانه دولت وارد می‌شود، تخصیص عمرانی صورت می‌گیرد و طبق گفته خود دولت راه‌آهن کرمانشاه جزو پروژه‌های در اولویت است بنابراین باید در تخصیص اعتبارات نیز در اولویت باشد. نیک‌کردار تاکید کرد: ما به این موضوع اعتراض داریم و معتقدیم اگر پول نیست باید برای قزوین- رشت هم نباشد و اگر پول هست باید برای ما هم باشد. وی از پیگیری این موضوع توسط معاونت عمرانی و استاندار خبرداد و گفت: در کنار این موضوع ما دائما با مدیر پروژه راه‌آهن غرب
در تماس  هستیم.
تشکیل ۵ کمیته برای پیگیری راه‌آهن غرب
معاون عمرانی استاندار افزود: طبق گفته مدیر پروژه، وزیر راه و شهرسازی دستور تشکیل ۵ کمیته را برای راه‌آهن غرب  کشور داده است که بنابر این دستور کمیته‌هایی چون مالی، قراردادی، اجرایی و... تشکیل شده و تمام مسائل راه‌آهن غرب کشور در این ۵ کمیته بررسی شود و گزارش واحدی از آن ارائه دهند و وزیر نیز مصر بر این است که با توجه به این گزارش‌ها برای ساخت راه‌آهن غرب اقدام کنند.  وی ابراز امیدواری کرد وزیر راه‌وشهرسازی با توجه به گزارشات این کمیته‌ها سریعا درباره راه‌آهن غرب کشور تصمیم بگیرند. نیک‌کردار از تخصیص حدود ۵۰ درصدی اعتبارات عمرانی استان برای سایر پروژه‌ها خبر داد و گفت: این اعتبار هم با تشکیل کمیته تخصیص به دستگاه‌ها ابلاغ و به پروژه‌ها تخصیص داده می‌شود. وی درباره اینکه اولویت در تخصیص امسال با چه پروژه‌هایی است؟ گفت: چون این تخصیص اول امسال بود، علی‌الحساب به همه دستگاه‌ها داده شده و در هر دستگاه هم طبیعتا اولویت با پروژه‌هایی است که از پیشرفت بالایی برخوردار است.  معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در پایان تاکید کرد: انتظار ما و استان این است با توجه به قول صریح  دکتر جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور برای اتمام راه‌آهن غرب(فاز ملایر- کرمانشاه) تا سال ۹۴ و سال مالی ۹۴ که تیر ۹۵ است این پروژه به سرانجام برسد. وی یادآور شد: امیدواریم طبق قول آقای جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، آقای نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و آقای آخوندی این پروژه در زمان اعلام شده به نتیجه برسد.


Page Generated in 0/0073 sec