printlogo


کد خبر: 145310تاریخ: 1394/6/22 00:00
کارت زرد به داور!

ایمان امینی: مراسم جشن روز ملی سینما پنجشنبه شب گذشته در کاخ موزه سعدآباد برگزار شد. میهمان ویژه این مراسم مطابق هر سال وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. طبق تمام برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و حتی بهداشتی و درمانی این روزهای کشور، این برنامه هم با مسائل هسته‌ای و فتح‌الفتوحی به نام برجام شروع شد البته از آنجا که نماز بی‌وضو اعتباری ندارد، تعریف از این دولت بدون تخریب آن دولت هم جایگاهی ندارد که البته به علت ازدیاد تذکار از آن صرف‌نظر می‌کنیم.
حضور عوامل و متولیان بخش به اصطلاح فرهنگی فتنه و خوش و بش وزیر فرهنگ با آنان نیز از حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن این مراسم بود اما نکته جالب در میان این همه حواشی گوشه‌ای از سخنان وزیر ارشاد است که بیش از من و شما باید نمایندگان مجلس را به تامل وادارد. جنتی که ظاهرا با دیدن چند عنصر فتنه‌گر، حواسش پرت شده بود و دل به دریای هر حرفی زده بود، در حالی که گویی دیگر هیچ مانعی در سر راه خود نمی‌بیند، با اعتماد به نفسی مثال‌زدنی، پیشاپیش اعطای سومین کارت زرد مجلس را به خود تبریک و تهنیت گفت!
جنتی ابراز داشت: «شما اطلاع دارید که من تا به حال 2 کارت زرد گرفته‌ام و سومین کارت زرد هم در راه است. اینها هم فقط به خاطر فیلم «قصه‌ها» است. فیلم «قصه‌ها» را به علت اینکه خیلی روی آن جنجال شد خودم شخصا دیدم و متوجه شدم هیچ مشکلی ندارد. وقتی هم مشکل ندارد اجازه اکران به آن داده شد و پای این تصمیم هم ایستاده‌ایم. توجهی نمی‌کنیم که کسی انتقاد کند یا در مجلس باعث سوال یا استیضاح می‌شود».
پارلمان یا مجلس نماد قانونگذاری و البته مردمسالاری است و آنگونه که رئیس‌جمهور در جلسات مختلف به کرات فرموده‌اند، حتی ایشان هم سوال یا استیضاح را از حقوق مجلس می‌دانند. حال اینکه یک وزیر جایگاه نظارتی مجلس را زیر سوال برده و خط و نشان بکشد بیش از آنکه به حیای گربه مربوط باشد به اهالی دیزی مربوط است. نه آنکه جنتی یا هرکس دیگری که در کابینه کارت زردی‌ها ادامه حیات دارند خیلی شجاعت دارند برای اصرار بر فلان عملکرد لکن عده‌ای هستند که اصرار دارند بر مماشاتبه نحوی که سوال و کارت زرد به جای آنکه نهیبی باشد بر پیکره قانون‌گریزان، به فرصتی برای دید و بازدید در مجلس تبدیل شده است و دیگر کار به جایی رسیده است که خود وزیر، دریافت کارت زردش را اعلام می‌کند و قاه‌قاه هم می‌خندد.
همین آقای جنتی، 17 دی 1392 یعنی کمتر از 5 ماه از شروع به کارش به علت تساهل و تسامح در برابر توهین به مقدسات و از سوی دیگر ترویج اباحی‌گری با پرداختن به موضوعات محل اختلاف و غیرضروری کارت زرد گرفت.  در جلسه دیگری در تاریخ 19 خرداد 1394 به علت محدود کردن مطبوعات در رسیدگی به پرونده کرسنت دوباره کارت زرد گرفت. این مساله می‌توانست تا حدودی اوقات وزیر را تلخ کند اما ظاهراً خیال وزیر، تخت تخت شده که دیگر از این کنده دودی بلند نمی‌شود و حنای استیضاح و سوال دیگر رنگی ندارد. این می‌شود که وزیر در جمعی نشسته و با خنده و تمسخر امیدوار به کسب افتخار دریافت سومین کارت زرد از مجلس است!


Page Generated in 0/0072 sec