printlogo


کد خبر: 145330تاریخ: 1394/6/22 00:00
رئیس پلیس راهور ناجا مطرح کرد
اخطار پلیس درباره نقض استاندارد خودروهای داخلی

گروه اجتماعی: رئیس پلیس راهور ناجا ضمن انتقاد از ایمنی خودروهای داخلی به خودروسازان هشدار داد در صورت مشاهده نقض استاندارد در تولید از شماره‌گذاری این خودروها جلوگیری خواهد کرد.
سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به کیفیت پایین تولیدات خودروسازان داخلی و نارضایتی مردم از محصولات این خودروسازان و مسؤولیت پلیس در این باره اظهار کرد: تعیین استانداردهای لازم برای تولید خودروهای داخلی، در حیطه وظایف پلیس نیست و پلیس تنها یک ناظر بر رعایت استانداردهایی است که توسط سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت از محیط‌زیست تدوین شده‌اند و شماره‌گذاری نیز تنها بر این مبنا انجام می‌شود.
وی به تسنیم گفت: طبق قانون فعلی، 51 استاندارد برای تولیدات خودروهای ملی تعیین شده است که وزارت صنعت و سازمان ملی استاندارد وظیفه نظارت بر اجرای آن را برعهده دارند.
وی تاکید کرد: در صورت مشاهده نقض استاندارد توسط خودروسازان، این تخلف آنها را اعلام کرده و از شماره‌گذاری تولیدات این خودروسازان جلوگیری خواهیم کرد.
مهری در پاسخ به این سوال که در صورت رعایت استاندارد توسط خودروسازان، چگونه برخی از خودروهای تولیدی خودروسازان داخلی، در بدو خروج از کارخانه با نقص فنی عمده مواجه هستند، خاطرنشان کرد: آنچه اتفاق می‌افتد آن است که تولیدات این خودروسازان داخلی، با استانداردهای اعلامی از سوی وزارت صنعت و سازمان استاندارد، تولید می‌شود و از این رو شماره‌گذاری آنها نیز انجام می‌شود اما ما اگر در صحنه عمل مشاهده کنیم که این استانداردها رعایت نشده یا به صورت ناقص در تولیدات این کارخانجات اعمال شده است، این تخلف را به اطلاع مردم کشورمان خواهیم رساند.
 


Page Generated in 0/0056 sec