printlogo


کد خبر: 145333تاریخ: 1394/6/22 00:00
نیمکت

عضو کمیسیون آموزش‌ مجلس تأکید کرد
وضعیت مبهم رتبه‌بندی معلمان
احکام رتبه‌بندی معلمان از مهرماه صادر می‌شود اما ‌جز کلیاتی از این طرح، اطلاعات بیشتری از سوی مدیران آموزش‌وپرورش ارائه نشده و ابهاماتی برای فرهنگیان مطرح است. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش ‌و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه جزئیات نظام رتبه‌بندی مصوب در شورای توسعه مدیریت منتشر نشده و مبهم است، به تسنیم ‌اظهار داشت:‌ هنوز مدیران آموزش‌وپرورش هیچ جزئیاتی درباره این طرح، شاخص‌ها و میزان افزایش حقوق فرهنگیان با توجه به رتبه‌های کسب‌شده، ارائه نکرده‌اند. وی افزود: ‌این در حالی است که طبق گفته‌های مدیران آموزش‌وپرورش احکام فرهنگیان از مهرماه صادر می‌شود اما تاکنون جزئیات طرح رتبه‌بندی برای فرهنگیان مشخص نشده است. انتظار این است، جزئیات منتشر شود تا مشخص شود رتبه‌بندی به چه صورت منجر به ترمیم حقوق فرهنگیان خواهد شد. حجت‌الاسلام سلیمی بیان کرد:‌ هنوز مشخص نیست افزایش حقوق 160 تا
600 هزار تومانی به طور دقیق چند درصد از معلمان را شامل می‌شود. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد:‌ اخبار گوناگونی درباره وضعیت بازنشستگان امسال در طرح رتبه‌بندی شنیده می‌شود که این موارد نیاز به توضیحات مدیران دارد.

الزام به‌کارگیری همه مربیان پیش‌دبستانی
مصوبه به‌کارگیری مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای شرکتی به صورت حق‌التدریس از اول مهرماه اجرایی می‌شود و منطقه‌ای در آن از قانون مستثنا نشده است. قاسم احمدی‌لاشکی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارنظرها درباره مصوبه مجلس شورای اسلامی برای به‌کارگیری مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای شرکتی در برخی مناطق اظهار کرد: این قانون که در مجلس شورای اسلامی مصوب شده از یکم مهرماه سال جاری قابل اجراست و منطقه‌ای در آن از قانون مستثنا نشده و هیچکس حتی وزیر آموزش‌وپرورش نمی‌تواند قانون را تفسیر و مفادی از آن را تغییر دهد زیرا تفسیر قانون اساسی فقط در ید شورای نگهبان قانون اساسی و مجلس شورای اسلامی است. وی به میزان اعلام کرد: طرح یادشده با شروط معین از مهرماه سال جاری قابل اجراست و همه مراکز آموزش‌وپرورش کشور موظف به اعمال آن هستند. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تشریح شروط قانونی این مصوبه خاطرنشان کرد:  با توجه به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی، وزارت آموزش‌و‌پرورش مکلف است مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی را که با آموزش‌وپرورش همکاری داشته‌اند، به صورت  نیروی حق‌التدریس با توجه به رشته تحصیلی (حداقل کاردانی)، جنسیت، نیاز منطقه‌ای و سنوات همکاری با آموزش‌وپرورش به کار گیرد.  نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این قانون توسط شورای نگهبان به تصویب رسیده و برای همه مناطق کشور لازم‌الاجراست مگر آنکه منطقه‌ای نیاز به نیروی جدید نداشته باشد در غیر این‌صورت اگر منطقه‌ای بخواهد دوباره از بازنشستگان یا بسته‌های حمایتی استفاده کند به شکلی که نیروهای حق‌التدریس نادیده گرفته شود به طور قطع مجلس با متخلفان برخورد خواهد کرد.


Page Generated in 0/0062 sec