printlogo


کد خبر: 145334تاریخ: 1394/6/22 00:00
نبض جامعه

مدیرکل دفتر آمار سازمان ثبت‌احوال خبر داد
افزایش 4/8 درصدی آمار ولادت
رشد ولادت در مقایسه با 5 ماه نخست سال گذشته 8/4 درصد رشد داشته است و استان هرمزگان، قم و یزد بیشترین رشد ولادت را در کشور داشته‌اند. علی‌اکبر محزون، مدیرکل دفتر اطلاعات، آمار و جمعیت سازمان ثبت‌احوال کشور درباره آمار 5 ماهه 2 واقعه ولادت و فوت در کشور اظهار داشت: در 5 ماهه امسال 657 هزار و 2 مورد در کشور ثبت ولادت شده است که از این تعداد 56هزار و 531 مورد در شهر و 150 هزار و 471 مورد در روستا متولد شده‌اند. وی به فارس بیان داشت: 337 هزار و 865 مورد ولادت پسر و 319 هزار و 137 هزار مورد ولادت دختر نیز در این 5 ماهه به ثبت رسیده که به ازای هر 100 دختر 8/105 پسر متولد شده است.  مدیر کل دفتر اطلاعات، آمار و جمعیت سازمان ثبت‌احوال کشور افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 8/4درصد رشد ولادت را داشته‌ است و استان هرمزگان، قم و یزد به ترتیب با 4/11، 2/9 و 1/9 بیشترین رشد ولادت را در کشور داشته‌اند. محزون یادآور شد: در هر شبانه‌روز 4 هزار و 239 و در هر ساعت 177 ولادت در 5 ماه نخست امسال به ثبت رسیده است. وی درباره آمار فوت در 5 ماهه نخست امسال اظهار داشت: 154 هزار و 84 مورد فوت به ثبت رسیده که از این تعداد 84 هزار و 426 مورد آقایان و 67 هزار و 658 مورد خانم‌ها بودند. مدیر کل دفتر اطلاعات، آمار و جمعیت سازمان ثبت‌احوال کشور عنوان کرد:‌ در هر شبانه‌روز 994 و در هر ساعت 41 واقعه فوت در کشور به ثبت رسیده است.

ثبت سالانه 6هزار پرونده زمین‌خواری
 سالانه به طور متوسط حدود ۲۵ هزار پرونده تخلفات درباره منابع طبیعی در محاکم قضایی تشکیل می‌شود که حدود 6هزار پرونده مربوط به زمین‌خواری است. مسعود منصور، معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها و مراتع  با بیان این مطلب افزود: سالانه به طور متوسط حدود ۲۵ هزار پرونده تخلفات درباره منابع طبیعی در محاکم قضایی تشکیل می‌شود. به گفته وی، این پرونده‌ها در زمینه‌های گوناگون قطع درختان، تولید زغال، چرای دام، کوره‌های غیرمجاز و تصرف غیرمجاز اراضی تحت عنوان زمین‌خواری هستند. معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها و مراتع به مهر اظهار داشت: از کل پرونده‌های تشکیل‌شده درباره تخلفات منابع طبیعی در محاکم قضایی، سالانه حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد به زمین‌خواری اراضی ملی مربوط می‌شود که حدود 6هزار پرونده در سال است. وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر سالانه حدود 10 تا 15 هزار پرونده رفع تصرف اراضی در محاکم قضایی وجود دارد.

محموله107تنی امدادی ایران به سلاله رسید
کمک ۱۰۷ تنی دارو و مواد مصرفی پزشکی ایران برای مردم یمن به سلاله رسید. محمد شهاب‌الدین محمدی‌عراقی، معاون امور بین‌الملل جمعیت هلال‌احمر، با تشریح آخرین وضعیت ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن  گفت: کمک ۱۰۷ تنی دارویی و پزشکی هلال‌احمر ایران به مردم یمن، به بندر سلاله رسیده است و در حال آماده‌سازی برای ارسال به یمن است. وی به فارس افزود: با همکاری کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و مؤسسه خیریه عمان مرکز لجستیکی در بندر سلاله فراهم آمده تا کمک‌های امدادی کشورهای گوناگون در این بندر جمع شده و به یمن ارسال شود.معاون امور بین‌الملل جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه کمک 107 تنی دارو و مواد مصرفی پزشکی از ایران به بندر سلاله ارسال شده است، ابراز امیدواری کرد این کمک‌ها هرچه زودتر آماده ارسال به یمن شود.

برگزاری جشن عاطفه‌ها در 2 مرحله
بنابر اظهارات معاون امور مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره)، جشن عاطفه‌های امسال در 2 مرحله برگزار می‌شود. به گزارش «وطن امروز» مصطفی خاکسار‌قهرودی، معاون امور مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره)، اظهار کرد: کمیته امداد با توجه به وظیفه‌ای که در آغاز سال تحصیلی دارد، جهت جمع‌آوری وجوهات و کمک‌های مردمی و توزیع آنها به دانش‌آموزان نیازمند، جشن عاطفه‌ها را در 2 مرحله برگزار خواهد کرد. به گفته وی اولین مرحله این جشن در 26 و 27 شهریورماه توسط کمیته امداد و مرحله دوم آن هشتم مهرماه توسط آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.


Page Generated in 0/0058 sec