printlogo


کد خبر: 145350تاریخ: 1394/6/22 00:00
اخبار

مریلا زارعی در هفدهمین جشن خانه سینما:
پشتوانه این جایزه نگاه منتظر مادران شهید است
گروه فرهنگ و هنر: هفدهمین جشن خانه سینما جمعه شب 20 شهریور با حضور وزیر ارشاد، معاون سینمایی، خانواده محترم شهدا، اهالی سینما و اصحاب رسانه در عمارت مسعودیه برگزار شد. در ابتدای مراسم همایون اسعدیان، دبیر جشن سینمای ایران گفت: به خانواده شهدا، جانبازان و سینماگرانی که در این مراسم حضور دارند خیر مقدم می‌گویم و یاد می‌کنم از ایرج کریمی که مدتی است ما را تنها گذاشته و امیدوارم روحش شاد و یادش گرامی باشد. در ادامه مراسم برگزیدگان بخش‌های مختلف انتخاب شده و تندیس ویژه خانه سینما را دریافت کردند. در این میان فیلم «چند متر مکعب عشق» ساخته تحسین شده جمشید محمودی گوی سبقت را از بقیه آثار ربود و با کسب 8 جایزه در بخش‌های بهترین استعداد تازه برای کارگردانی، طراح صحنه، بهترین بازیگر مکمل مرد برای بازی نادر فلاح، بهترین تدوین، بهترین بازیگر نقش اول مرد برای ساعد سهیلی و بهترین فیلمنامه و کارگردانی و بهترین فیلم به کسب بیشترین جوایز رسید. اما مهم‌ترین بخش این جشن سینمایی زمانی رقم خورد که مریلا زارعی شایسته بهترین بازیگر زن نقش اول برای حضور در فیلم «شیار 143» شناخته شد و وقتی به روی سن آمد، پس از قرائت متن مادر شهید رضایی با بیانی خالصانه که اشک بر آن جاری بود، افزود: می‌‌دانم که امشب شب شادی است اما دلم نیامد که بگویم پشتوانه این جایزه و تندیس که برایم خیلی ارزشمند است نگاه منتظر مادران شهید است و می‌‌دانم که الفت از نگاه‌ها گذشت و به قلب‌‌ها نشست و اگر امشب من اینجا هستم به نمایندگی از مادران سرزمینم است. زارعی در ادامه از حضار درخواست کرد به احترام مادران و خواهرانی که ایثار می‌کنند بایستند. این بازیگر جایزه سفر به آفریقای جنوبی را که به برندگان تعلق می‌گرفت، برای پاسداشت خدمات والدین خود به آنان تقدیم کرد.

حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی:
فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» خدمت بزرگی به جهان اسلام کرده است
حجت‌الله ایوبی در اختتامیه نخستین مسابقه فیلمنامه‌نویسی «پیامبر رحمت(ص)» تاکید کرد تولید فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» اتفاق ارزشمندی در سینمای ایران به شمار می‌آید و خدمت بزرگی به جهان اسلام کرده است.  به گزارش مهر، حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی درباره اکران فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» افزود: صنعت سینمای ایران امروز در جهت معرفی دین اسلام قرار گرفته است و ساخت فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» به کارگردانی مجید مجیدی مبین همین مطلب است که امیدوارم این اقدام قدر دانسته شود. تولید این فیلم سینمایی برکات بسیاری دارد و خدمت بزرگی به جهان اسلام کرده است.  وی تصریح کرد: حضور فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» در جشنواره فیلم مونترال چهره زیبایی از اسلام و پیامبر رحمانی ما به دنیا ارائه کرده است. خوشبختانه شاهد هستیم توانایی‌های سینمای ایران در فیلمی که به معرفی دین اسلام اختصاص دارد، به سینمای جهان نشان داده شده است.

فراخوان عضویت در نهضت بزرگ تربیتی شهر تهران
«شجره طیبه صالحین تهران بزرگ» با همکاری «موسسه فرهنگی طلوع» از همه خواهران و برادران جهت راه‌اندازی نهضت بزرگ تربیتی در سطح شهر تهران و تکمیل کادر شجره طیبه صالحین تهران بزرگ، دعوت به عمل می‌آورد.  براساس این فراخوان، همه خواهران و برادران مومن انقلابی و علاقه‌مند به فعالیت‌های تربیتی در مساجد، پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی و مجموعه‌های تربیتی می‌توانند در قالبی جدید از فعالیت‌های منسجم تربیتی، به طرح شهید احمدی‌روشن بپیوندند. این طرح به دنبال شناسایی، جذب، توانمندسازی و به‌کارگیری نیروهای مستعد در قالب برنامه‌های منسجم علمی- تربیتی برای کار در سطح مدارس، مساجد، پایگاه‌های بسیج است. ضمنا پس از طی یک دوره زمانی، افراد برگزیده در صورت تمایل، جذب کادر شجره طیبه صالحین سپاه شهر تهران خواهند شد. شرایط مخاطبان طرح: دانشجوی مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا تحصیل درحوزه علمیه/  توانمندی ارتباط و مدیریت و فعالیت تربیتی با متربی/ فعالیت یا توانایی ارتباط با یک مسجد، پایگاه، کانون یا مجموعه تربیتی جهت پیگیری و استمرار طرح.


Page Generated in 0/0066 sec