printlogo


کد خبر: 145351تاریخ: 1394/6/22 00:00
رویدادها

مهناز فتاحی، نویسنده کتاب «فرنگیس»:
آروز دارم رهبر انقلاب
کتابم را بخوانند
«فرنگیس» شامل خاطرات فرنگیس حیدرپور، شیرزن کرمانشاهی دفاع‌مقدس است که مهناز فتاحی آن را به نگارش درآورده است.
به گزارش نسیم، این نویسنده درباره چگونگی مراحل نوشتن این کتاب گفت: برای نگارش خاطرات خانم «فرنگیس حیدرپور» به اداره حفظ و نشر آثار دفاع‌مقدس کرمانشاه رفتم و سراغ او را گرفتم، آنها گفتند او در یکی از روستاهای گیلان‌غرب زندگی می‌کند. پس از تحقیقات اولیه متوجه شدم تا به حال کتابی از خاطرات ایشان نوشته نشده است اما فهمیدم مصاحبه‌های زیادی از او گرفته شده و ایشان به قدری خاطرات ساده تعریف کرده که زیاد علاقه ندارد خاطراتش را روایت کند.  این نویسنده در ادامه افزود: آرزو دارم رهبر انقلاب کتابم را بخوانند و نظرشان را درباره این کتاب بگویند و اگر تقریظی هم بر کتاب بنویسند که دیگر آرزوهایم برای کتاب کامل می‌شود.

حسن رحیم‌پور ازغدی «سلسله‌اوهام» را منتشر کرد
«سلسله اوهام»، درس‌گفتاری از حسن رحیم‌پور ازغدی در باب تحلیل‌ها و تلاش‌های نافرجام ضدانقلاب است که به همت مؤسسه علمی- فرهنگی سدید منتشر شده است.  به گزارش فارس، این درس‌گفتار حاصل سلسله جلسات پانزدهمین دوره آموزشى- تربیتى «والعصر» است که در شهریور ماه سال 1391 برگزار شده و در آن رحیم‌پورازغدی از ناکارآمدی تحلیل‌ها و تلاش‌های ضدانقلاب در دوران پس از انقلاب اسلامی سخن به میان آورده است، تلاش‌هایی که گاه در قالب الفاظی دل‌‌فریب رخ می‌نمایند و گاه عریان به صحنه می‌‌آیند. در این میان، نقد متحجرانی را که لباس دیانت به تن کرده‌اند و با تحجر فکری خویش، تیشه‌ای بر ریشه اسلام شده‌‌اند بیان می‌کنند.

انتشار نسخه الکترونیکی
 «جای پای جلال»
نسخه الکترونیکی کتاب «جای پای جلال» از سوی انتشارات سوره‌مهر منتشر شد. به گزارش مهر، نسخه الکترونیکی کتاب «جای پای جلال» نوشته مهدی قزلی منتشر شد. «جای پای جلال» روایت سفر مهدی قزلی نویسنده و مدیرعامل فعلی بنیاد شعر و ادبیات داستانی برای بازسازی سفرهای جلال آل‌احمد به شهرهای مختلف ایران از جمله یزد، خارک، اورازان، اسالم و... است که در 8 روز انجام داده و حاصل آنها را در قالب گزارش‌هایی به شکل تک‌نگاری منتشر کرد.

برگزاری نخستین هم‌اندیشی
«سواد رسانه‌ای و اخلاق حرفه‌ای»
نخستین نشست هم‌اندیشی سواد رسانه‌ای، اخلاق حرفه‌ای و مسؤولیت اجتماعی با حضور جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه در دانشگاه جامع علمی-کاربردی کشور برگزار شد. به گزارش مهر، در این نشست دکتر حسن نجفی‌سولاری، مشاور شورایعالی فضای مجازی کشور گفت: مقام معظم رهبری در حکم اخیر خود برای اعضای شورایعالی فضای مجازی بر ایجاد رشته‌های نوین دانشگاهی و تربیت سرمایه‌های انسانی متعهد،‌ متخصص و کارآمد مورد نیاز در بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، محتوایی و خدماتی در تمام ابعاد فضای مجازی بویژه در برنامه ششم توسعه و برنامه‌ریزی سالانه کشور تاکید داشتند. وی افزود: تولید محتوای بیشتر در فضای مجازی نه تنها باعث مدیریت محتوا می‌شود بلکه ثروت‌آفرین هم هست و الان یکی از منابع ایجاد ثروت در دنیا، تولید محتوا در فضای مجازی است.

آرزوی ساخت «آن بیست‌وسه نفر» توسط حاتمی‌کیا
ابوالفضل محمدی که همراه با ۲۲ همرزم خود در اردوگاه عراقی‌ها اسیر بود و کتاب «آن بیست‌وسه نفر» براساس اعتصاب آنها نوشته شده، آرزو دارد حاتمی‌کیا از شرح مقاومت آنها فیلم بسازد.  به گزارش مهر، این رزمنده گفت: به علت گستردگی مطالب مطرح شده در آن ماجرا و همچنین بالا بودن بار دراماتیک قصه، فکر می‌کنم بیش از اینکه ظرفیت فیلم سینمایی داشته باشد می‌تواند سریال شود. محمدی نکات جالبی هم درباره مذاکرات هسته‌ای گفته و در این باره افزود: این روزها بحث مذاکره و شکسته شدن تحریم‌ها داغ است و می‌خواهم با استناد به بحث داغ این روزها بگویم ما هم ۳۳ سال پیش مذاکره کردیم به این ترتیب که مسؤول ارشد ستاد کل اسرای ایران در عراق به نام ژنرال قدوری ما را دعوت به مذاکره کرد تا بتواند برای شکست اعتصاب متقاعدمان کند ولی ما قبول نمی‌کردیم و در آن مذاکره سربلند بیرون آمدیم و به خواسته‌های خود رسیدیم.


Page Generated in 0/0266 sec