printlogo


کد خبر: 145366تاریخ: 1394/6/22 00:00
چهارگوشه

۸۲ کشته در انفجاری در هند
پلیس هند روز شنبه از کشته شدن دست کم 82 نفر و زخمی شدن 100 نفر در انفجار در رستورانی در مرکز هند خبر داد. این انفجار زمانی در این رستوران روی داد که شمار زیادی در داخل آن حضور داشتند. آمار اولیه از کشته شدن 20 نفر حکایت داشت تا اینکه امدادگران اجساد 29 نفر دیگر را از زیر آوار بیرون آوردند.  همچنین سیما آلاوا، مقام بلندپایه پلیس این منطقه گفت: « ما 82 جسد را از زیر آوار بیرون آوردیم. حدود 100 نفر زخمی شدند».

مرگ آنتوان لحد
منابع عربی از مرگ آنتوان لحد، مزدور رژیم صهیونیستی در پاریس خبر دادند. آنتوان لحد سرکرده گروه موسوم به «ارتش جنوب لبنان» در سن
۸۸ سالگی در پاریس مرد.  آنتوان لحد از سال 1984 فرمانده شبه‌نظامیان ارتش لحد موسوم به ارتش جنوب لبنان بود که در سال ۲۰۰۰ در زمان جنگ آزادسازی جنوب لبنان به فلسطین اشغالی فرار کرد.  مقامات قضایی لبنان در سال 2001 حکم جلب غیابی وی را صادر کردند و در سال 2002 دادگاه جنایی لبنان حکم غیابی را علیه وی صادر و وی را به زندان ابد با اعمال شاقه محکوم کرد.

انفجار مهیب جرمانای دمشق
انفجار تروریستی جمعه‌شب یک خودروی بمبگذاری شده در منطقه جرمانای دمشق،صدها شهید و مجروح برجای گذاشت. این حادثه در اثر انفجار یک وانت توسط تروریست‌ها در میدان مرکزی منطقه جرمانا رخ داده که به شهادت حداقل
11 شهروند بی‌گناه و جراحت صدها تن دیگر منجر شد. محله جرمانا واقع در حاشیه جنوب‌شرقی شهر دمشق از توابع استان ریف دمشق بوده که دارای جمعیتی بالغ بر 650 هزار نفر است. بافت مذهبی- قومیتی این منطقه را درزی‌ها و مسیحیان تشکیل داده که به حمایت جانانه از دولت و نظام قانونی حاکم بر سوریه اشتهار ویژه‌ای داشته و دارند.

مغرب: اشتباه عربستان در تعیین روز عرفه و عید قربان
مغربی‌ها معتقدند عربستان در تعیین روز عرفه و عید سعید قربان در اشتباه است. به گزارش العالم، «عبدالعزیز خربوش» کارشناس مراکشی تقویم در مصاحبه با پایگاه خبری هسپرس مغرب گفت: «عربستان در چند سال گذشته در تعیین روز عرفه و عید سعید قربان بارها اشتباه کرده است. در نتیجه این اشتباهات کار به جایی رسید که روز عرفه و عید سعید قربان در عربستان 2 روز جلوتر از دیگر کشورهای عربی اعلام شد. طبق تقویم مغرب و براساس تحقیقاتم درباره رؤیت هلال، روز دهم ذی‌الحجه که مصادف با 24 سپتامبر 2015 است، روز عید قربان خواهد بود و باید تلاش شود زمان اعیاد و ایام عبادی مسلمانان مانند ماه مبارک رمضان، عرفه و عید سعید قربان اختلافی با همدیگر نداشته باشد».

استعفای کابینه مصر
ابراهیم محلب، نخست‌وزیر مصر روز شنبه استعفای دولت خود را به رئیس‌جمهور این کشور تقدیم کرد که عبدالفتاح السیسی نیز با آن موافقت کرد. السیسی دیروز حضوراً گزارش جامعی از محلب درباره عملکرد دولت در دوره اخیر دریافت کرد. نخست‌وزیر مصر سپس استعفای دولتش را تقدیم کرد که رئیس‌جمهور نیز با پذیرش آن، دولت کنونی محلب را تا زمان تشکیل دولت جدید مامور اجرای امور کرد. در همین حال به گزارش الحدث، السیسی، وزیر نفت دولت قبلی، شریف اسماعیل را مامور تشکیل کابینه
جدید کرد.

اسکاتلند خواهان ورود ایران و روسیه به بحران مهاجرت
نیکولاس استرجن، رئیس دولت اسکاتلند درباره ضرورت جست‌وجوی راه‌های حل بحران مهاجرت در اروپا با شرکت قدرت‌های کلیدی منطقه از جمله ایران و روسیه سخن گفت. به گفته خبرگزاری روسی ایتارتاس به نقل از استرژن، هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند از عهده حل این بحران برآید.   به گفته وی، دولت‌ها باید با هم متحد شوند تا راهی مشترک بیابند. رهبر اسکاتلند همچنین خاطرنشان کرد: «فقط اقدامات هماهنگ ما به یافتن راه‌حلی مناسب برای این بحران پیش‌بینی نشده و بزرگ ابعاد کمک خواهد کرد».
 


Page Generated in 0/0069 sec