printlogo


کد خبر: 145381تاریخ: 1394/6/23 00:00
شمار قربانیان ایرانی جمعه‌خونین مسجدالحرام به 8 تن رسید؛ 3 حاجی ایرانی نیز مفقودند!
افزایش قربانیان فاجعه مکه
تاکنون 150 زائر در حادثه سقوط جرثقیل جان خود را از دست داده‌اند

گروه اجتماعی: در شرایطی که 3 روز از حادثه دلخراش سقوط جرثقیل در مکه گذشته است اما هنوز درباره آمار کشته‌شدگان و مجروحان این حادثه خبرهای گوناگون در رسانه‌های داخلی و خارجی منتشر می‌شود. این در حالی است که تا لحظه تنظیم این گزارش شمار زائران ایرانی قربانی در فاجعه مکه به 8 تن رسیده است. علاوه بر این 3 زائر ایرانی دیگر در این حادثه مفقود شده‌اند.
شبکه العربیه صبح دیروز در خبری تعداد تلفات زائران ایرانی در حادثه مکه را 25 نفر گزارش کرده بود که رئیس سازمان حج و زیارت این آمار را تکذیب کرد. البته آمار ضد و نقیض باعث شده تا خانواده و بستگان زوار ایرانی در وضعیت دلهره‌آور و مضطربی به سر ببرند.
تأیید 8 کشته از زائران ایرانی
به گفته سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت، تا روز شنبه یک فوتی ایرانی داشتیم اما با توجه به اینکه از میان ۴۳ هزار زائر ایرانی که در مکه حضور داشتند، اعلام کردند که ۱۱ نفر آنها مفقود شده و به هتل بازنگشته‌اند، از تمام بیمارستان‌های عربستان بازدید کردیم و در نهایت مشخص شد ۴ زائر ایرانی دیگر فوت شده‌اند و آمار فوتی‌های ما به ۵ نفر رسیده است. گفتنی است در لحظه تنظیم این گزارش آمار قربانیان ایرانی به 8 تن افزایش یافت.
3 زائر ایرانی مفقود شده‌اند!
این در حالی است که اوحدی با اشاره به مفقود شدن 3 نفر از زائران ایرانی گفته است: هنوز این افراد به هتل‌ها بازنگشته‌اند و نتوانستیم آنها را پیدا کنیم اما با خانواده‌هایشان تماس گرفتیم تا نگران نباشند! رئیس سازمان حج و زیارت همچنین از پیگیری حقوقی حادثه عربستان خبرداد و یادآور شد: در حال حاضر پرونده این حادثه در حال تکمیل شدن است و کنسولگری ایران و سفیر ما در ریاض پیگیری‌های حقوقی لازم را در این باره انجام خواهند داد.
آخرین وضعیت مداوای مجروحان
همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، وضعیت ۱۰ زائر ایرانی حادثه مسجدالحرام را که از زمان حادثه در بیمارستان بستری هستند، تشریح کرد. ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: ۴ نفر از زائران ایرانی حادثه‌دیده در بیمارستان‌های هلال‌احمر در مکه بستری هستند که بزودی ترخیص می‌شوند.  به گفته وی، ۶ نفر از زائران نیز برای انجام عمل جراحی در بیمارستان‌های عربستان سعودی بستری هستند که طی چند روز آینده مرخص می‌شوند. حریرچی تاکید کرد: وزارت بهداشت مسؤول اعلام وضعیت مجروحان حادثه و سازمان حج و زیارت مسؤول اعلام تعداد کشته‌هاست. علاوه بر این ضیایی، رئیس جمعیت هلال‌احمر گفته است: تا ساعت 8 و 30 روز یکشنبه که آخرین آمار به ما ارائه شد 107 نفر در این حادثه کشته و بیش از 230 نفر مجروح شدند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر  ادامه داد: طی تماس با مرکز پزشکی حج و زیارت به هلال‌احمر که در مکه و مدینه مستقر هستند مشخص شد در این حادثه متاسفانه یک زائر ایرانی جان خود را از دست داده و 32 نفر مجروح شده‌اند.
در همین راستا، منابع خبری از افزایش قربانیان فاجعه مکه به 150تن گزارش می‌دهند.


Page Generated in 0/0065 sec