printlogo


کد خبر: 145388تاریخ: 1394/6/23 00:00
اخبار

ابلاغ تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت تعدادی از هموطنان در مکه
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری از طرف رهبر حکیم انقلاب اسلامی در تماس تلفنی با حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسگر نماینده ولی‌فقیه و سرپرست زائران ایرانی، در جریان آخرین وضعیت آسیب‌دیدگان حادثه مکه قرار گرفت و درگذشت تعدادی از زائران ایرانی در این حادثه را تسلیت گفت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این تماس تلفنی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری جویای حال زائران ایرانی و آخرین وضعیت مداوای آسیب‌دیدگان شد که حجت‌الاسلام قاضی عسگر با بیان گزارشی از حادثه و آمار جان‌باختگان و مجروحان آن، درباره مراحل درمانی آسیب‌دیدگان توضیح داد. رئیس دفتر مقام معظم رهبری همچنین از طرف رهبر انقلاب درگذشت تعدادی از هموطنان در این حادثه را تسلیت گفت و علوّ درجات آنان را از خداوند متعال مسألت کرد.

والدین شهید خلیلی رسماً اعلام گذشت کردند
اولیای‌دم شهید علی خلیلی طلبه آمر به معروف و ناهی از منکر، دیروز (یکشنبه) ۲۲ شهریورماه برای اعلام گذشت خود از حق قصاص قاتل فرزندشان در دادسرای امور جنایی تهران حضور یافتند. به گزارش تسنیم، علی خلیلی طلبه جوانی بود که 25 تیرماه سال 1390 در حین بازگشت از هیات، به‌واسطه امر به معروف و نهی از منکر توسط افراد شرور مورد ضرب و جرح شدید قرار گرفت و از ناحیه گردن و قسمت شاهرگ دچار جراحت شد. وی بعد از این حادثه به بیمارستانی در تهران منتقل شد و مورد مداوای پزشکان قرار گرفت و پس از انجام عمل جراحی از بیمارستان مرخص شد. ضارب شهید خلیلی 17 اسفندماه سال 90 در شعبه 1033 مجتمع قضایی شهید قدوسی محاکمه شد  اما در نهایت شهید خلیلی و پدر وی پس از صدور حکم برای متهم ردیف اول این پرونده و سایر متهمان، هشتم خردادماه سال 91 رضایت خود را اعلام کردند.شهید خلیلی پس از مرخص شدن از بیمارستان در منزل بستری شد، اما هر از گاهی به‌دلیل مشکلات ناشی از حادثه رخ‌داده به بیمارستان منتقل و بستری می‌شد تا اینکه سوم فروردین‌ماه 1393 در بیمارستان بعثت تهران دعوت حق را لبیک گفت و به شهادت رسید. با ابلاغ گزارش پزشکی قانونی به متهم، 30 شهریورماه سال گذشته دومین جلسه محاکمه ضارب شهید خلیلی برگزار شد و در نهایت دادگاه ضارب طلبه آمر به معروف و ناهی از منکر را به قصاص نفس محکوم کرد. در نهایت، محسن افتخاری سرپرست دادگاه‌های کیفری دهم خردادماه امسال اعلام کرد که شعبه 16 دیوانعالی کشور، حکم قصاص قاتل شهید خلیلی را تایید کرده است. با تایید حکم از سوی دیوانعالی کشور، حکم برای اجرا به دادسرای عمومی و انقلاب تهران ارجاع شد اما اولیای‌دم شهید خلیلی ظهر دیروز برای اعلام رسمی گذشت خود از حق قصاص فرزندشان در دادسرای امور جنایی تهران حضور یافتند و در نهایت رسما رضایت خود را اعلام کردند.

کاخ سفید مسؤول نقض برجام است
وزیر امور خارجه گفت در صورت نقض برجام در آمریکا توسط کنگره، این دولت آمریکاست که به عنوان مسؤول نقض برجام شناخته خواهد شد. به گزارش مهر، محمدجواد ظریف دیروز در نشست خبری با مائورو وی‌یرا، همتای برزیلی خود با اشاره به تصمیمات مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا درباره موضوع توافق هسته‌ای، اظهار کرد: ما همواره گفته‌ایم که دولت آمریکا را مسؤول اجرای برجام می‌دانیم و هر گونه اقدام خلاف برجام توسط کنگره آمریکا باید توسط دولت این کشور متوقف شود؛ در غیر این صورت نقض برجام اتفاق افتاده است. ظریف تصریح کرد: من باید تاکید کنم این موضوعات هیچ تاثیری در مسؤولیت دولت آمریکا و رئیس‌جمهور این کشور و همچنین دولت‌های بعدی آمریکا ندارد، چرا که آنها موظف هستند برجام را اجرایی کنند و هر نقضی به هر بهانه‌ای، نقض برجام است و هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند آن را توجیه کند.
 


Page Generated in 0/0056 sec