printlogo


کد خبر: 145394تاریخ: 1394/6/23 00:00
اخبار کوتاه

ایران5/2میلیارد دلار برنج  وارد می‌کند
رئیس اتحادیه صادرکنندگان برنج پاکستان با اشاره به اینکه ۱۱ درصد صادرات برنج جهان به مقصد ایران انجام می‌شود خواستار ایجاد یک سازوکار جامع و ترتیبات انتقال ارزی مناسب از سوی بانک دولتی پاکستان برای صدور برنج پاکستانی به ایران شد. به گزارش تسنیم، رفیق سلیمان افزود: ایران یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان برنج در جهان است که سالانه 5/2 میلیارد دلار برنج وارد می‌کند. سلیمان افزود: تقاضای واردات برنج در ایران در سال 2012 و 2013 ، 2 برابر شده و در 5 سال گذشته واردات برنج ایران بیش از 35 درصد رشد داشته است. وی معتقد است پاکستان باید از این فرصت بزرگ استفاده کند چراکه اکنون حدود 90 درصد برنج وارداتی به ایران از هند تأمین می‌شود.
کشتیرانی ایران در رتبه ۱۵ دنیا
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از برنامه‌ریزی برای تبدیل این شرکت به ۱۰ کشتیرانی برتر دنیا خبر داد. محمد سعیدی با بیان اینکه برای توسعه بانکرینگ در مناطق مختلف دنیا مخازن سوخت ایجاد می‌کنیم به تسنیم گفت: طبق برنامه‌ تا 2 سال آینده به رنکینگ ۱۵ دنیا می‌رسیم. سعیدی تصریح کرد: هم‌اکنون رنکینگ 21 دنیا را در اختیار داریم اما در پایان 5 سال آینده نیز به یکی از 10 شرکت تاپ – برتر - کشتیرانی دنیا تبدیل خواهیم شد. وی با تاکید بر اینکه با اتکا به 158 فروند کشتی شرکت کشتیرانی و نیروهای متخصص کارها را پیش می‌بریم، ادامه داد: با توجه به شرایط جدید GISو نیاز شدید کشورهای این منطقه به دریاهای آزاد از طریق ایران حمل‌ونقل ترکیبی را گسترش خواهیم داد.
سقوط بورس به کانال ۶۲ هزار واحد
با ثبت افت ۵۴۱ واحدی در پایان معاملات دیروز، شاخص بورس به کانال ۶۲ هزار واحد سقوط کرد. به گزارش تسنیم، در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه افت 541 واحدی شاخص بورس به ثبت رسید تا نماگر بازار سهام به کانال 2 هزار و
941 واحدی سقوط کند. دیروز همچنین تعداد 570 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 114 میلیارد تومان در 32 هزار نوبت جابه‌جا شد. شاخص‌های اصلی بازار سرمایه نیز دیروز منفی بودند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 212 واحد، کل(هموزن) 81 واحد، قیمت(هموزن) 69 واحد، آزادشناور
969 واحد و شاخص بازار اول 635 واحد افت کردند و شاخص بازار دوم با 249 واحد افزایش روبه‌رو شد.
مسکن‌مهر5600 میلیارد می‌خواهد
برای تکمیل زیرساخت‎های آب، برق و فاضلاب مسکن‌مهر بنا بر بررسی‌های سال گذشته، 5 هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز است. محمدرضا امیرکمالی، نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در مسکن‌مهر در استان لرستان گفت: برای پروژه‎های مسکن در کل کشور، آقای جهانگیری دستور دادند کمیته‎ای سه‌جانبه با حضور نمایندگان وزارت راه‌وشهرسازی، نیرو و معاونت راهبردی تشکیل و برای هر استان جلساتی پیرو آن برگزار شود. وی گفت: پارسال قرار بر این شد 2 هزار میلیارد تومان اعتبار تامین شود که برای 6 ماهه اول آن هزار میلیارد تومان می‎شد. وی افزود: قرار بود از این هزار میلیارد تومان 700 میلیارد تومان آن از محل منابع عمومی و 300 میلیارد دیگر از محل فروش انشعاب به شرکت‎های خدماتی تامین شود.


Page Generated in 0/0051 sec