printlogo


کد خبر: 145406تاریخ: 1394/6/23 00:00
نبض جامعه

دادستان شهرستان پردیس خبر داد
کشف 2 لابراتوار تولید شیشه در پردیس
دادستان شهرستان پردیس از کشف و پلمب 2 لابراتوار تولید شیشه در پردیس و دستگیری 4متهم در این پرونده خبر داد.  حیدر فتاحی، دادستان عمومی و انقلاب پردیس از کشف 2 لابراتوار تولید شیشه در پردیس خبر داد و گفت: 2 کیلوگرم شیشه خشک و 43 لیتر شیشه آبکاری شده در این 2 لابراتور کشف شده است. وی به میزان اعلام کرد: طی 2 روز گذشته با گزارش‌ها و تلاش‌های نیروی انتظامی توانستیم این 2 لابراتوار ساخت و توزیع شیشه را کشف و پلمب کنیم. فتاحی درباره مقدار کشفیات انجام‌ شده از این 2 لابراتوار گفت: برحسب گزارش رسیده، 4 گالن مواد آبکاری که مشکوک به وجود شیشه بوده و حجم آن 43 لیتر است در این دو لابراتوار کشف شد که این مواد به‌‌عنوان مواد اولیه برای ساخت شیشه به کار می‌رود. دادستان شهرستان پردیس افزود: شیشه خالص و خشکی که طی این عملیات کشف‌ شده حدود 2 کیلوگرم بوده  است. فتاحی ادامه داد: این لابراتوارها در 2 نقطه گوناگون شهرستان شناسایی شدند و پس از رصدهای گوناگون و با صدور دستور قضایی، 4 متهم اصلی آن دستگیر و با قرار بازداشت روانه زندان شدند.

طاعون نشخوارکنندگان  همچنان قربانی می‌گیرد
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان از کشف ۶۵ لاشه کل و بز که در اثر طاعون نشخوارکنندگان کوچک تلف شده‌اند، خبر داد. ناصر جعفری، سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان درباره آخرین وضعیت شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (ppr) در استان زنجان گفت: از تاریخ ۸ شهریورماه تا ۲۲ شهریور، لاشه ۶۵ راس کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم پیدا شده‌است. وی درباره علت شیوع این بیماری و احتمال انتقال این بیماری از استان مرکزی به زنجان به ایلنا اظهار کرد: این بیماری از یک منطقه دیگر   آمده اما کل و بز‌های این منطقه تا یک وسعتی گذار می‌کنند و بعید است به سمت اراک رفته باشند، بنابراین می‌توانیم بگوییم که کانون این بیماری هنوز مشخص نیست.

فهرست  فرآورده‌های غذایی غیرمجاز
سازمان غذا و دارو، اسامی تعدادی فرآورده غذایی فاقد مجوز بهداشتی را اعلام کرد و از هموطنان درخواست کرد در صورت مشاهده این محصولات، موضوع را به معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی اطلاع دهند. به گزارش «وطن امروز»، سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای واحدهای تولیدی، شربت سکنجبین «شهد گل محمدی»، انواع عرقیات گیاه با نام تجاری «معطر»، شیره کشمش به سفارش شاهرخ صنعتی با نام تجاری «سهند»، کیسه فریزر با نام تجاری «لاچین» را غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد. در این اطلاعیه همچنین زعفران با نام تجاری «گلچین»، پودر زعفران با نام تجاری «جلوه حیات»، شیرین گندمک با نام تجاری «سارونه»، ادویه‌جات با نام تجاری «به‌چین طعام» و عرقیات گیاهی با نام تجاری «شمیم بهار» به دلیل ارائه ندادن مستندات مورد نظر اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند. این اطلاعیه به آبلیموی صنایع غذایی حاسب با نام‌های تجاری حاسب، خرداد و سودا نیز به‌عنوان محصول غیرمجاز در سطح عرضه اشاره کرده است.
 


Page Generated in 0/0050 sec