printlogo


کد خبر: 145422تاریخ: 1394/6/23 00:00
اخبار

شبکه مستند به فرمایشات رهبری لبیک گفت
مدیر شبکه مستند سیما اعلام کرد در لبیک به فرمایشات رهبری در دیدار چهارشنبه گذشته با اقشار مختلف مردم، مجموعه‌ای از مصاحبه‌های کمتر دیده شده یا دیده نشده از شخصیت‌های مختلف، مناظره‌ها، دادگاه‌های عمال رژیم پهلوی و موارد متعدد دیگر در جدول پخش شبکه قرار می‌گیرد و در گام اول، خاطرات شفاهی ارتشبد حسین فردوست پخش خواهد شد.  به گزارش روابط عمومی شبکه مستند سیما، امیر تاجیک مدیر شبکه مستند سیما، با اعلام این خبر، گفت: در همین راستا و در گام نخست شبکه مستند سیما، مستند خاطرات شفاهی حسین فردوست ارتشبد ارتش شاهنشاهی و رئیس دفتر ویژه اطلاعات در دوران محمدرضا پهلوی را در 11 قسمت برای پخش در نظر گرفته است. این مجموعه در اواسط دهه 60 ضبط شده و هدف آن آشنایی مخاطبان با ابعاد کمتر مطرح شده زندگی و پادشاهی محمدرضا پهلوی است.  مدیر شبکه مستند ادامه داد: فردوست به‌عنوان رئیس سازمان بازرسی شاهنشاهی در خاطرات خود، به انتصابش به‌عنوان نماینده و رابط محمدرضا پهلوی با سفارت انگلیس، نقش انگلیس در به سلطنت رساندن محمدرضا، تلاش برای اقناع شوروی و آمریکا برای پذیرش ولیعهد به‌عنوان شاه، پیشنهاد راه‌اندازی ساواک توسط نماینده دولت انگلیس و مسائل دیگر اشاره می‌کند. قسمت اول این مستند 53 دقیقه است و دوشنبه 23 شهریور ساعت 22 پخش می‌شود. قسمت دوم تا یازدهم این مستند نیز هر کدام شامل 33 دقیقه می‌شود و هر شب ساعت 20:30 روی آنتن می‌روند.  وی در پایان اعلام کرد: مجموعه‌ای از دادگاه عوامل متهم به مشارکت در آتش‌سوزی سینما رکس آبادان همچنین مجموعه‌ای 14 ساعته از مصاحبه‌ها و دادگاه متهمان کودتای نوژه نیز در دست آماده‌سازی برای پخش از این شبکه است.

«شاهزاده روم» آبان‌ماه اکران می‌شود
هادی اسماعیلی، مدیر تبلیغات و اطلاع‌رسانی انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» گفت: «شاهزاده روم» انیمیشنی جذاب برای کودکان و نوجوانان است و می‌توان گفت محتوای سالمی برای گذران‌وقت خانواده‌ها به همراه فرزندانشان در سینما است. به گزارش تسنیم، هادی اسماعیلی، مدیر تبلیغات و اطلاع‌رسانی انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» درباره روند اکران این فیلم بیان داشت: طبق تصویب شورای نمایش آثار سینمایی، اکران انیمیشن «شاهزاده روم» در آبان‌ماه امسال آغاز خواهد شد و ما نیز کمپین تبلیغاتی این فیلم را از 2 هفته گذشته با رونمایی از لوگوی جدید فیلم آغاز کردیم.

رژیم اشغالگر قدس به دنبال انتخاب «باباجون» برای اسکار
فیلم مغرضانه «باباجون» به‌عنوان یکی از گزینه‌های رژیم اشغالگر قدس برای معرفی به اسکار اعلام شد. در ادامه انتخاب فیلم‌های کشورها به نمایندگی از سینمای خود برای شرکت در جایزه امسال اسکار، رژیم صهیونیستی هم در اقدامی ایران‌ستیزانه، فیلم «باباجون» را به‌  عنوان یکی از گزینه‌های خود برای معرفی به اسکار قرار داد.  به گزارش تسنیم، آکادمی فیلم و تلویزیون اسرائیل نامزدهای جایزه افیر را اعلام کرد و بر همین اساس فیلم‌های «صحبت مهربانانه»، «سرزمین زخمی»، «عروسک عروسی»،
Afterthought و «باباجون» به کارگردانی یووال دلشاد فیلم‌هایی هستند که شانس بردن جایزه افیر را دارند. طبق قانون آکادمی فیلم و تلویزیون رژیم صهیونیستی، برنده این جایزه برای آکادمی علوم و هنرهای فیلمسازی آمریکا برای شرکت در مراسم اسکار ارسال خواهد شد. «باباجون» داستان 3 نسل از ایرانی‌های مقیم سرزمین‌های اشغالی را روایت کرده و چند بازیگر ایرانی‌الاصل هم در آن حضور دارند.

انگلیسی‌ها زندگی محمدرضا پهلوی را به فیلم درمی‌آورند
قرار است بزودی فیلمنامه‌‌ای درباره زندگی محمدرضا پهلوی، شاه مخلوع ایران توسط «ملیسا والاک»، نامزد آمریکایی اسکار به نگارش درآید. به گزارش ایسنا و به نقل از روزنامه ورایتی، کمپانی انگلیسی «گیت‌وی» اعلام کرده قصد دارد فیلمی درباره آخرین شاه ایران بسازد و مدعی شده این فیلم که «شاه شاهان» نام گرفته، به رابطه محمدرضا پهلوی با آمریکا و اشتباه‌هایی که انجام داد و زمینه‌های وقوع انقلاب اسلامی خواهد پرداخت. «تری استون» و «کریس هوارد» تهیه‌کننده‌های این اثر هستند و هنوز کارگردان آن مشخص نشده است.


Page Generated in 0/0064 sec