printlogo


کد خبر: 145423تاریخ: 1394/6/23 00:00
رویدادها

اعلام بخش‌های مختلف جشنواره امام رضا (ع)
طاهره چک: مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: شهادت می‌دهم آنچه جزو آرزوهای ما درباره حمایت و پشتیبانی از جشنواره فرهنگی - هنری امام رضا(ع) و گسترش آن در داخل و خارج از کشور بوده، محقق شده است. سیدجواد جعفری، کارنامه ۱۲ ساله این جشنواره را موفق ارزیابی کرد و یادآور شد: با اینکه برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) در طول ۱۰ روز در دهه کرامت برپا می‌شود، اما این جشنواره یک عملیات ۳۶۵ روزه است و تعداد زیادی از دستگاه‌ها و نهادهای مختلف کشور در بخش‌های دولتی و غیردولتی و همچنین آحاد مردم در برپایی آن سهم دارند. دبیر سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی - هنری امام رضا(ع) در ادامه به معرفی بخش‌های مختلف این جشنواره، شامل بخش مردمی، بین‌الملل و استان‌ها پرداخت و درباره نحوه مشارکت شرکت‌کنندگان در این جشنواره، گفت: جشنواره امام رضا (ع) با مشارکت جمعی برگزار می‌شود به این ترتیب که هر یک از شرکت‌کنندگان آورده‌ای را به این جشنواره می‌افزایند و از طریق بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و طی قراردادی که منعقد می‌کنند، کمک‌هایی را دریافت خواهند کرد.

نرگس آبیار در نخستین جشن سینما و کتاب:
امیدوارم اقتباس‌های بیشتری از آثار ادبی صورت گیرد
نرگس آبیار در نخستین جشن سینما و کتاب که به همت خانه هنرمندان در روز ملی سینما برگزار شد، گفت: نویسنده‌ها مقداری کوتاه بیایند و کمتر سخت بگیرند و فیلمسازان هم به دنبال مولف بودن نباشند تا اقتباس بیشتری انجام شود.  به گزارش «وطن امروز»، این نویسنده که خود در زمینه اقتباس سینمایی، اثر مطرح «شیار 143» را در کارنامه دارد، در زمینه ارتباط فیلمساز با کتاب افزود: نخستین کتابم در سال 78 منتشر شد. پیش از این سال‌ها ویراستاری کتاب می‌کردم و زمانی که نخستین رمان خود را نوشتم آنقدر راحت و روان این کار را انجام دادم و از اینکه اینقدر نثرم پخته و روان شده شگفت‌زده شدم. این مساله در حوزه فیلمسازی و مستندسازی نیز برایم اتفاق افتاد و روزهای سختی را که در دوره ویراستاری و مستندسازی سپری کردم برایم بسیار مبارک و خوب بود.  آبیار اظهار امیدواری کرد آشتی مناسبی بین نویسنده‌ها و سینماگران اتفاق بیفتد و اقتباس‌های بیشتری از آثار ادبی صورت گیرد. در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و کتاب نفیسی از استاد فرشچیان به نرگس آبیار از او تجلیل به عمل آمد. همچنین در ابتدای مراسم نیز مجید سرسنگی، مدیر خانه هنرمندان ایران گفت: جشن سینما و کتاب یک حرکت نمادین برای قدرشناسی از هنرمندانی است که در کنار حرفه اصلی خود، نوشتن را هم از یاد نبرده‌اند. گاهی اوقات هنرمندان در رشته‌ای که کار می‌کنند ترجیح می‌دهند در رشته خود فعالیت کنند اما انس آنها با کتاب و نوشتن کتاب، نه‌تنها مخاطبان را با ارزش‌های بیشتری از فرهنگ و هنر این افراد آشنا می‌کند بلکه بر هنر اصلی آنها هم تاثیر می‌گذارد.

تجلیل از عوامل ساخت کلیپ‌های موسیقایی درباره شهدای غواص
عوامل ساخت کلیپ‌های موسیقایی با موضوع شهیدان غواص با حضور خانواده‌های این شهیدان در حوزه هنری مورد تقدیر قرار گرفتند. به گزارش تسنیم، نخستین سخنران این مراسم فاضل نظری مشاور رئیس حوزه هنری و رئیس مرکز موسیقی حوزه هنری بود.  نظری در صحبت‌هایش گفت: چندی پیش حوزه هنری این سعادت را داشت که پیکر پاک 2 تن از شهیدان غواص را در محوطه جای دهد. شهیدان غواص موج خروشانی را در دل مردم ایجاد کردند. این موج حتی در دل کسانی که به دلیل گذر روزگار این خورشیدان فروزان را از یاد برده بودند نیز ایجاد شد.  در ادامه این مراسم فرزند شهید شیخ‌شجاعی، غواصی که پدرش روحانی بود روی صحنه آمد تا وصیتنامه پدرش را برای حاضران بخواند.  اجرای پلی‌بک قطعه «دفاع از شط» توسط غلامرضا صنعتگر در ادامه مراسم انجام شد و بخش پایانی این مراسم به تقدیر از خانواده شهیدان غواص اختصاص داشت که برای اجرای این مراسم گل‌علی بابایی، محمدرضا شفا، فاضل نظری و الهام چرخنده روی صحنه آمدند.


Page Generated in 0/0052 sec