printlogo


کد خبر: 145427تاریخ: 1394/6/23 00:00
اخبار

تکرار نایب قهرمانی کشتی آزاد
رده‌بندی انفرادی و تیمی رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان و گزینشی المپیک در شهر لاس‌وگاس آمریکا اعلام شد. تیم‌ملی کشتی آزاد ایران در پایان رقابت‌های قهرمانی جهان با کسب دو مدال نقره حسن رحیمی و حسن یزدانی و 2 مدال برنز سیداحمد محمدی و علیرضا کریمی و 2 عنوان پنجمی علیرضا قاسمی و عباس طحان، عنوان نایب‌قهرمانی دنیا را از آن خود کرد. همچنین با کسب این نتایج حسن رحیمی، سیداحمد محمدی، علیرضا قاسمی، علیرضا کریمی و عباس طحان موفق به کسب سهمیه المپیک 2016 شدند. بهنام احسان‌پور در وزن 61 کیلوگرم و پرویز هادی در وزن 125 کیلوگرم با باخت مقابل رقبا از دور رقابت‌ها کنار رفتند. اوزان 61 و 70 کیلوگرم کشتی آزاد جزو اوزان المپیکی محسوب نمی‌شوند. روسیه نیز با 2 طلا، یک نقره و 4 برنز و کسب 61 امتیاز قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را به دست آورد و قهرمانی سال قبلش را تکرار کرد. پس از روسیه، ایران با 48 امتیاز نایب‌قهرمان شد و گرجستان با 44 امتیاز در رده سوم قرار گرفت.

والیبالیست‌های ایران حریف روسیه نشدند
در ششمین روز از جام‌جهانی والیبال تیم‌ملی ایران مقابل روسیه به میدان رفت و
3 بر صفر شکست خورد. ششمین روز رقابت‌های جام‌جهانی والیبال در حالی پیگیری شد که ملی‌پوشان ایران برابر تیم قدرتمند روسیه صف‌آرایی کردند. روسیه به عنوان قهرمان المپیک یکی از تیم‌های مقتدر این دوره از رقابت‌ها به شمار می‌رفت، اگرچه روس‌ها امسال عملکرد قابل قبولی در لیگ جهانی نداشتند. پیش از این دیدار تیم‌های والیبال ایران و روسیه 6 بار برابر هم به میدان رفته بودند. ایران 3 بار در قالب لیگ جهانی و 2 بار در قالب بازی تدارکاتی روسیه را شکست داده بود. پیش از این مسابقه روسیه با 3 پیروزی و تنها یک باخت مقابل لهستان و با یک امتیاز در رده سوم جدول مسابقه‌ها قرار داشت. ایران نیز با 2 برد مقابل تونس و ونزوئلا و
2 باخت مقابل آرژانتین و لهستان
7 امتیازی بود.

اسپانسرها دوباره برای پرسپولیس به‌خط می‌شوند؟
چندی است نام گروه صنعتی ملی برای اجاره 3 ساله باشگاه و قبول اسپانسرینگ پرسپولیس مطرح شده است، خبری که شایعات رنگارنگی را نیز به همراه داشته است. شنیده می‌شود برخی پیش‌شرط‌های این مشتری پرسپولیس با مخالفت شدید مسؤولان بویژه وزارت ورزشی‌ها روبه‌رو شده است. گویا گروه صنعتی ملی در پیش‌شرط‌های خود این موارد را گنجانده‌اند که این اختیار به آنها داده شود ۳ عضو به انتخاب آنها به هیات مدیره پرسپولیس اضافه شود که از این 3 نفر حتما یکی از آنها مدیرعامل شود. در حالی که بر همه مشخص است وزارت ورزشی‌ها خواهان این هستند که مدیرعامل پرسپولیس به انتخاب آنها و تحت فرمان وزارت در پرسپولیس فعالیت داشته باشد به این دلیل بشدت با این شرط مخالفت کرده‌اند تا اتوماتیک‌وار واگذاری 3 ساله پرسپولیس به آنها در آستانه منتفی شدن قرار بگیرد. با این حساب به نظر می‌رسد در روزهای آتی باز هم جلسات جدیدی در باشگاه پرسپولیس برای انتخاب مشتری‌های دیگری برگزار شود.

یکی از فرنگی‌کاران به ایران نیامد!
تیم‌ملی کشتی فرنگی در حالی از رقابت‌های جهانی آمریکا به ایران بازگشت که مدیر این تیم به همراه یکی از ملی‌پوشان به همراه تیم به ایران باز نگشتند. تیم‌ملی کشتی فرنگی ایران پس از کسب عنوان چهارمی در رقابت‌های جهانی لاس‌وگاس آمریکا بامداد یکشنبه از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) در حالی به ایران بازگشت که مدیر تیم‌های ملی فرنگی و نفر ذخیره وزن 59 کیلوگرم تیم‌ملی به همراه این تیم به ایران نیامدند.  گفته می‌شود حسن بابک چند روز دیرتر از تیم‌ملی کشتی فرنگی به ایران بازخواهد گشت اما جدا از حسن بابک، مدیر تیم‌های ملی که به همراه تیم‌ملی به ایران نیامده است، محسن حاجی‌پور فرنگی‌کار وزن 59 کیلوگرم ایران نیز که به عنوان نفر ذخیره حمید سوریان راهی رقابت‌های جهانی آمریکا شده بود به همراه این تیم به ایران باز نگشته است و اینکه گفته می‌شود او به همراه آزادکاران به ایران بازخواهد گشت، نکته بسیار عجیبی به نظر می‌رسد. این در حالی است که وزیر ورزش و جوانان اخیرا بر این امر تاکید کرد که به هیچ‌وجه نباید فردی از کاروان‌های اعزامی ورزشی ایران در کشوری بماند و به صورت جداگانه به ایران بازگردد. تا امروز صحبت از پناهندگی او شده که باید دید حقیقت دارد یا خیر.
 


Page Generated in 0/0045 sec