printlogo


کد خبر: 145435تاریخ: 1394/6/23 00:00
چهارگوشه

تقدیر ترکیه از آیت‌الله سیستانی
آنکارا از موضع‌گیری مرجعیت عالی شیعیان در عراق و رهبر جریان صدر در این کشور درباره ربوده شدن کارگران ترکیه در بغداد و تلاش برای آزادی آنها تقدیر کرد. آیت‌الله «سیدعلی سیستانی» مرجعیت عالی شیعان در عراق، شنبه با صدور بیانیه‌ای، ربایش افراد بیگناه را اقدامی خلاف اخلاق، دین و قانون دانست و از گروهی که مسؤولیت ربایش چند کارگر ترک در عراق را بر عهده گرفته‌اند، خواست آنان را آزاد کنند. جمعه گذشته یک گروهک مسلح ناشناخته مسؤولیت عملیات ربایش کارگران ترک در عراق را که چهارشنبه 2 هفته پیش رخ داد بر عهده گرفت.

بازداشت یک روحانی شیعه در بحرین
مزدوران آل‌خلیفه در ادامه سیاست‌های سرکوب و بازداشت شیعیان و چهر‌ه‌های مخالف، شیخ احمد الجد حفصی از روحانیون شیعه بحرین را پس از یک سخنرانی بازداشت کردند. شیخ الجد حفصی چند روز پیش در فعالیت ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه با شعار «نون و والقلم» به منظور اعلام همبستگی با نیروهای آموزشی و دانشجویان بازداشت شده، شرکت کرده بود. خبرها حاکی است که وی همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

کودتای ناموفق علیه البغدادی
ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه  تروریستی داعش توانست کودتا علیه خود را 48 ساعت پیش از اجرا کشف و خنثی کند. خبرگزاری اسپوتنیک از رافت الزراری، رئیس شبکه خبری نینوا  گزارش داد،  البغدادی پس از کسب اطلاع از نقشه کودتا علیه خود، با سرکرده‌های این گروه تروریستی در موصل دیدار کرد و توانست کودتا را  48 ساعت پیش از اجرا خنثی و عاملان آن را دستگیر کند. بیشتر عاملان کودتا از اعضای قبیله الجبور عراق بودند. همه عاملان کودتا، به دستور ابوبکر البغدادی اعدام شدند.

تشدید حملات ائتلاف سعودی
در مأرب
برخی منابع رسانه‌ای اعلام کردند که شورشیان عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهوری فراری و مستعفی یمن با پشتیبانی نیروهای ائتلاف سعودی از صبح یکشنبه، عملیات زمینی گسترده‌ای را در استان مأرب در یمن آغاز کرده‌اند. روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق‌الاوسط» دیروز درباره جدیدترین تحولات در «مأرب» نوشت: نیروهای ائتلاف عملیات نظامی جدیدی در این منطقه آغاز کرده‌اند و نام «انتقام مأرب» را بر آن نهاده‌اند. گفته می‌شود این عملیات در واکنش به موشک‌باران 5 روز پیش انصارالله به یکی از انبارهای تسلیحات سعودی در «صافر» است.

قاتلان مردم غزه در راه هند
هند در ادامه تلاش خود برای تقویت همکاری نظامی و اطلاعاتی با رژیم صهیونیستی، پهپادهایی به ارزش
400 میلیون دلاری از این رژیم خریداری می‌کند. این پهپادها از نوع «هارون-1» و ساخت صنایع هوایی رژیم صهیونیستی است که با هدف انجام ماموریت‌های شناسایی و هجومی طراحی شده است. رژیم صهیونیستی از این نوع پهپاد در حملات مرگبار به غزه استفاده کرده است. یک مقام ارشد وزارت دفاع هند اعلام کرد تسریع در انجام این قرارداد به علت دستور مقامات ارشد صورت گرفته است.

تیراندازی در مرکز ایالت کارولینا
در ادامه خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، این بار در شهر رالی مرکز ایالت کارولینای شمالی بر اثر تیراندازی 2 نفر زخمی شدند. هر چند مقامات آمریکایی به جزئیات بیشتری درباره کشته شدن این 3 تن اشاره نکردند اما موضوع خشونت‌های مسلحانه در ایالات متحده موضوعی است که هر چند وقت یک بار از مردم این کشور قربانی می‌گیرد. موضوع خشونت‌های مسلحانه کار را به جایی رسانده که مقامات دولت آمریکا بارها بر لزوم اصلاح و تغییر قوانین مربوط به حمل سلاح در این کشور تاکید کرده‌اند.


Page Generated in 0/0055 sec