printlogo


کد خبر: 145480تاریخ: 1394/6/24 00:00
بازار در خواب سنگین زمستانی
انبارها پر است، کسی چیزی نمی‌خرد

حکایت این روزهای بازار شنیدنی است. بازار به خواب زمستانی رفته و حتی تخفیف‌های 50 درصدی نیز حریف آن نمی‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها الگوی خرید مردم تغییر کرده و بازار را تحت تاثیر قرار داده است. بعد از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای، بسیاری از مردم به انتظار کاهش قیمت کالاها از جمله خودرو و کالاهای اساسی نشستند و دست از خرید برداشتند، همین امر موجب رکود بازار شد و تولیدکنندگان برای جبران هزینه‌های خود اقدام به فروش فوق‌العاده و حتی تخفیف‌های وی‍ژه تا 50 درصد کردند اما این راهکار نیز نتوانست رونق را به بازار برگرداند و به گفته اکثر تولیدکنندگان و کسبه بازار به خواب زمستانی رفته و قصد ندارد به این زودی از خواب بیدار شود. براساس این گزارش؛ اکثر تولیدکنندگان برای فروش اجناس خود قیمت‌ها را کاهش داده و در اقدامی جدید با پرداخت هزینه یک محصول 2 تا از آن کالا را به مشتری عرضه می‌کنند تا بلکه از حجم تولیدات خود در انبارها کم کنند اما در این بین مردم همچنان در خرید دست به عصا حرکت کرده و تنها به تهیه روزانه اقلام مورد نیاز خود می‌پردازند و همین امر موجب رکود شدید در بازار شده است. علی‌اصغر ملکی، رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی با اشاره به ثبات قیمت گوشت در بازار گفت: عرضه دام کمی کاهش یافته اما کمبود تقاضا موجب شده تا قیمت گوشت افزایش نیابد. همچنین مهدی یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با اشاره به نوسان قیمت مرغ در بازار گفت: قیمت مرغ تابع عرضه و تقاضا است و در ابتدا و انتهای هفته که تقاضا بیشتر است قیمت مرغ افزایش می‌یابد اما در اواسط هفته قیمت مرغ کمی کاهش می‌یابد. محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی نیز با اشاره به ثبات قیمت مواد غذایی گفت: قیمت اکثر موادغذایی جز چند مورد ثابت مانده و تغییری نکرده است. آقاطاهر با اشاره به رکود در بازار گفت: مردم انتظار دارند پس از رفع تحریم‌ها، قیمت‌ها کاهش یابد که البته انتظار بجایی است. وی به این نکته نیز  اشاره کرد که با توجه به اینکه پس از رفع تحریم‌ها، کرایه کشتی و هزینه بیمه‌ها کاهش می‌یابد، پیش‌بینی می‌کنیم قیمت موادغذایی 20 تا 25 درصد کاهش بیابد. همچنین نایب‌رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر نیز با اشاره به وضعیت بازار در آستانه مهرماه گفت: قیمت لوازم‌التحریر در سال جاری افزایش نیافته و در برخی اقلام هم شاهد کاهش قیمت بودیم. مطابق گزارش خبرگزاری‌ها تماس با نمایندگی‌های فروش ایران‌خودرو و سایپا نشان می‌دهد که آمار فروش خودرو‌سازان بشدت کاهش یافته است به طوری که تنها مصرف‌کنندگان ضروری اقدام به خرید خودرو از این نمایندگی‌ها می‌کنند.
 


Page Generated in 0/0070 sec