printlogo


کد خبر: 145519تاریخ: 1394/6/25 00:00
معاون سازمان حج و زیارت:
تلفات زائران ایرانی فاجعه مکه به 11 تن رسید

گروه اجتماعی: معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت از جان باختن ۳ زائر مفقود شده ایرانی در حادثه مسجدالحرام  و افزایش شمار کشته‌های ایرانی به 11نفر خبر داد. حمید محمدی معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت از فوت شدن 3 زائر ایرانی مفقود شده خبر داد و گفت: پس از به دست آمدن سرنخ‌هایی از حضور این 3 زائر در مسجدالحرام در زمان وقوع حادثه فرضیه کشته شدن این 3 زائر خانم قوت گرفت. معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت به فارس بیان داشت: پس از پیگیری‌های مداوم ستاد گمشدگان و تیم پزشکی هلال احمر و سازمان حج و زیارت مشخص شد این 3 زائر خانم ایرانی در حادثه تلخ سقوط جرثقیل در مسجدالحرام از دنیا رفته‌اند.
وی افزود: نام این 3 زائر خانم ایرانی عبارت‌ است از مریم آل‌طه فرزند میرجواد با شماره کاروان 11266، فاطمه دامغانی فرزند ذبیح‌الله با شماره کاروان 22124، کبری بیگم میرغفوری فرزند میرحسین با شماره کاروان 22124.
محمدی یادآور شد: خبر فوت این افراد به خانواده‌هایشان اطلاع داده شده است. بنابراین تعداد کشته‌های ایرانی حادثه مسجدالحرام به 11 تن رسید. گفتنی است روز جمعه گذشته بر اثر توفان شدید جرثقیل بالابری به درون مسجد‌الحرام سقوط کرد که باعث کشته و مجروح شدن صدها تن از زائران خانه خدا شد.
انتقال پیکر قربانیان تا پنجشنبه
این در حالی است که رئیس ستاد مکه نیز از برنامه‌ریزی برای انتقال پیکر جان‌باختگان این حادثه تا پنجشنبه به ایران خبر داده است.
مسعود مجردی، رئیس ستاد مکه با اشاره به آخرین وضعیت حادثه مسجدالحرام گفت:‌ حسب درخواست برخی خانواده‌های کشته‌شدگان حادثه مسجدالحرام پیکر تعدادی از فوت‌شدگان این حادثه به ایران منتقل می‌شود.
به گفته وی، خانواده‌های 7 تن از درگذشتگان حادثه مسجدالحرام تقاضای انتقال اجساد مرحومان‌شان را داشتند که سعی می‌کنیم تا پنجشنبه این پیکرها به ایران منتقل شوند و در غیر این صورت در اولین پرواز بعد از انجام اعمال به کشور منتقل خواهند شد.
آمار 170نفری مرگ و میر زائران
همچنین براساس اعلام رئیس سازمان حج و زیارت، تعداد زائران فوت‌شده از کشورهای گوناگون  در این حادثه به بیش از ۱۷۰ نفر رسیده است.
سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت درباره وضعیت مجروحان بیان داشت: از ۷ نفر مجروح ایرانی حادثه نیز ۴ نفر مرخص و ۳ نفر در بیمارستان سعودی بستری هستند که ۲ نفر از آنها آخر هفته مرخص خواهند شد.
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه تاکنون 2 نفر از خانواده‌های این افراد درخواست کرده‌اند که در مکه به خاک سپرده شوند، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اعزام ۳ نفر از خانواده‌های این افراد در موسم عمره انجام خواهد شد تا آنها بتوانند بر سر مزار عزیزان خود بروند. به گفته وی، احتمال دارد بقیه خانواده زائران فوت‌شده نیز این درخواست را داشته باشند و به محض اطلاع به ما، شرایط دفن آنها مهیا خواهد شد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر ۳۰ کیسه اجساد فوت‌شدگان حادثه مکه در سردخانه‌ها وجود دارد که شناسایی نشده‌اند.
رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: تعداد زائران فوت‌شده از کشورهای گوناگون  در این حادثه به بیش از ۱۷۰ نفر رسیده است.
 


Page Generated in 0/0079 sec