printlogo


کد خبر: 145520تاریخ: 1394/6/25 00:00
آوای شهر

شهردار تهران خبر داد
اجرای «طرح LEZ» از آبان‌ در پایتخت
طرح LEZ با هدف حذف خودروهای آلاینده در سطح شهر تهران از آبان‌ ماه سال جاری جایگزین طرح زوج و فرد خواهد شد. به گزارش «وطن امروز» محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در آیین ورود 73 واگن جدید مترو، ورود تاکسی‌های هیبریدی و پلاک‌گذاری‌های موتورهای برقی افزود: مجموعه مدیریت شهری این افتخار را دارد که در آستانه بهار علم و دانش و آغاز سال تحصیلی، همراه با یک برنامه‌ریزی دقیق با افزایش تقاضای سفر و کوتاه شدن روز، خود را برای ارائه خدمات مناسب به شهروندان تهرانی آماده کند و ظرفیت مناسبی را برای چرخه حمل‌ونقل عمومی ایجاد کند. شهردار تهران با اشاره به آلودگی شهر تهران به عنوان مهم‌ترین چالش این شهر گفت: برای حل این معضل نیازمند هماهنگی‌های جدی و همکاری مدیریت شهری، دولت و مردم هستیم. بارها به این موضوع اشاره کردم که برنامه‌های مدونی وجود دارد که در صورت محقق شدن همکاری‌ها می‌توانیم معضل آلودگی هوا را حل کنیم.  وی از اجرای طرح LEZ با هدف حذف خودروهای آلاینده در منطقه مرکزی شهر تهران از آبان‌ماه سال جاری خبر داد و افزود: براساس مصوبات و قوانینی که وجود دارد، همزمان با اجرای این طرح از نیمه دوم امسال، از ورود برخی اتوبوس‌ها و کامیون‌ها که حتی حرکت آنها در جاده‌ها نیز غیرقانونی است اما متاسفانه وارد شهر می‌شوند، جلوگیری خواهیم کرد. با همکاری مردم و بخش خصوصی، در جهت ارتقای حمل‌ونقل عمومی گام برمی‌داریم و امیدواریم ماه به ماه و سال به سال وضعیت هوای شهر تهران را بهبود بخشیم.

وضعیت بحرانی آمادگی مدیریت بحران
اگر حادثه‌ای در شهر تهران اتفاق بیفتد سازمان مدیریت بحران تنها 10 درصد آمادگی دارد. به گزارش«وطن امروز» احمد حکیمی‌پور، عضو شورای اسلامی شهر تهران در یکصدو‌هشتادو‌سومین جلسه علنی شورا درباره آمادگی سازمان مدیریت بحران در مواقع بروز حادثه اظهار داشت: اگر حادثه‌ای در شهر تهران اتفاق بیفتد سازمان مدیریت بحران تنها 10 درصد آمادگی در این مواقع دارد. وی با بیان اینکه باید اقداماتی اساسی و زیربنایی درباره وقوع زلزله و بلایای طبیعی انجام شود، افزود:  مدیریت بحران باید به شناسایی گسل‌ها و نقاط حادثه‌خیز و همچنین تهیه نقشه‌ای از شهر تهران بپردازند. حکیمی‌پور با بیان اینکه با وقوع زلزله
5/6 ریشتری تنها سازمان مدیریت بحران می‌تواند به 9/9 درصد از مجروحان کمک کند، تاکید کرد: متأسفانه سازمان مدیریت بحران تنها آمادگی خدمات‌رسانی به تعدادی از مجروحان را در شهر تهران دارد و همچنین می‌تواند در بخش آواربرداری تنها 4 درصد از کل تخریب‌ها را آواربرداری کند. عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: سازمان مدیریت بحران در زمان بحران تنها آمادگی کمک به 514 هزار پناهجو را دارد که این امر بسیار تأسف‌بار است.


Page Generated in 0/0058 sec