printlogo


کد خبر: 145521تاریخ: 1394/6/25 00:00
نبض جامعه

فرمانده پلیس پایتخت ‌اعلام کرد
توقیف 1000 خودروی لوکس متخلف
از آغاز سال 94 تاکنون بیش از 315 هزار خودرو در تخلفات شبانه اعمال قانون شده‌اند که از این تعداد یکهزار و 85 مورد مربوط به خودروهای لوکس و گرانقیمت است. سردار ساجدی‌نیا، فرمانده پلیس پایتخت با اشاره به کاهش 14 درصدی جرائم سرقت از ابتدای سال 94 افزود: در همین مدت در موضوع کشف لوازم سرقتی نزدیک به 4 درصد افزایش داشتیم. سردار ساجدی‌نیا به کاهش آمار در حوزه‌های گوناگون تاکید کرد و به میزان بیان داشت: امروز پایتخت در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی وضعیت مطلوب‌تری را شاهد است اما تلاش پلیس بر این است که شرایط بهتری را برای شهروندان تهرانی فراهم کند و به طور قطع این وضعیت با همکاری مردم بهتر می‌شود. فرمانده پلیس پایتخت با بیان اینکه از آغاز سال 94 تاکنون بیش از
 315 هزار خودرو در تخلفات شبانه توقیف شده‌اند، تاکید کرد: حدود 21 هزار خودرو نیز به دلیل تخلفات دور دور، لایی کشیدن و سبقت بی‌جا، بحث اعتیاد و مصرف مشروبات الکلی توقیف و به پارکینگ منتقل شده‌اند. از این تعداد یکهزار و 85 مورد مربوط به خودروهای لوکس و گرانقیمت است که بین ساعات 21 شب تا 4 بامداد اعمال قانون و توقیف شده‌اند. سردار ساجدی‌نیا با اشاره به نزدیکی به انتخابات مجلس دهم اظهار داشت: پیش‌بینی‌های لازم را در این زمینه انجام داده‌ایم و در حوزه‌های انتظامی پلیس برای برگزاری انتخابات خوب و با نشاط آمادگی دارد.

گردوخاک در آسمان6 استان
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از وزش باد شدید محلی در برخی نقاط و وقوع پدیده گرد و غبار در 6 استان از جمله استان تهران خبر داد. احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اعلام این خبر به ایسنا گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا آخر هفته بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب به سبب ناپایداری‌های همرفتی، رشد ابرهای جوششی، رگبار موقتی باران، گاهی رعد و برق و در برخی نقاط وزش باد شدید محلی در استان‌های واقع در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، سواحل شمالی، دامنه‌های رشته‌کوه البرز و مرکز کشور پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: این وضعیت روز چهارشنبه، 25 شهریور، برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال شرق کردستان، زنجان، قزوین، مرکزی، ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز و سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گیلان، مازندران و گلستان و دامنه‌های زاگرس مرکزی در جنوب اصفهان و شمال فارس پیش‌بینی می‌شود. وظیفه بیان داشت: رگبار موقتی باران، گاهی رعد و برق و در برخی نقاط وزش باد شدید محلی در روز پنجشنبه، 26 شهریور، در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، مرکزی، همدان، قم، دامنه‌های البرز در استان‌های تهران، البرز و سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گیلان، مازندران و گلستان و دامنه‌های زاگرس مرکزی در شمال و شرق لرستان، اصفهان و فارس رخ خواهد داد.وی درباره وضعیت هوای استان تهران گفت: آسمان این شهر در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، نیمه ابری، در بعدازظهر ابری، در پاره‌ای نقاط رگبار و رعد و برق و باد و گرد و خاک با بیشینه و کمینه دمای 32 و 22 و 30 و 19 درجه سانتیگراد خواهد بود.

برپایی جشن شکوفه‌ها 31 شهریور
جشن شکوفه‌ها روز سه‌شنبه هفته آینده (31 شهریورماه) برگزار می‌شود و مدارس به طور رسمی از روز چهارشنبه (اول مهرماه) بازگشایی می‌شوند و پذیرای دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید خواهند بود. علی زرافشان، رئیس ستاد اجرایی پروژه مهر وزارت آموزش‌وپرورش آخرین آمار ثبت‌نامی مدارس را به این شرح اعلام کرد: تا 2 روز گذشته، 12 میلیون و 480هزار و 938 دانش‌آموز بدون احتساب بزرگسالان، در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند. وی به ایسنا افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش آمار 450 هزار دانش‌آموز را نشان می‌دهد، پیش‌بینی می‌شود این آمار به بیش از 13 میلیون و 250 هزار نفر برسد. رئیس ستاد اجرایی پروژه مهر وزارت آموزش‌وپرورش در پاسخ به این پرسش که با توجه به تعطیلی روز پنجشنبه (دوم مهرماه)، مدارس چهارشنبه اول مهر فعال می‌شود یا این امر به روز شنبه (چهارم مهر ماه) موکول خواهد شد؟ اظهار کرد: در روز سه‌شنبه جشن شکوفه‌ها برای کلاس اولی‌ها برگزار می‌شود و مدارس از روز چهارشنبه  به طور رسمی بازگشایی خواهند شد.


Page Generated in 0/0051 sec