printlogo


کد خبر: 145527تاریخ: 1394/6/25 00:00
اخبار

کتاب «خانواده» همچنان می‌فروشد
کتاب «خانواده» در صدر آثار به فروش رفته انتشارات صهبا در 6 ماه نخست سال اعلام شد.  به گزارش تسنیم، بنا بر آمار انتشارات صهبا، کتاب «خانواده» شامل توصیه‌های رهبر معظم انقلاب درباره نهاد خانواده با 200 هزار نسخه در صدر قرار دارد. دیدگاه‌های منحصر به فرد مقام معظم رهبری در نوع نگاه ایشان به زن و نقش او در خانواده و ارائه دادن الگوی جامع خانواده اسلامی برای جوامع بشری در این کتاب باعث شده است مخاطب آن، فقط زوج‌های جوان نباشند و هرکس می‌خواهد خانواده‌ای تشکیل دهد یا تشکیل داده و در ابتدای راه است یا سال‌هاست زندگی مشترک را شروع کرده و اکنون در فکر زندگی مشترک فرزندان است، می‌تواند مخاطب آن باشد.  «انسان 250 ساله» که در سال گذشته پرفروش‌ترین کتاب این انتشارات اعلام شده بود، در 6 ‌ماه نخست سال جاری به تعداد 170 هزار نسخه به فروش رفته است. این کتاب دربردارنده بیانات و تأکیدات مقام معظم رهبری درباره سیره سیاسی ائمه اطهار(ع) است. بنابر اعلام این انتشارات، کتاب‌ «قرارگاه‌های فرهنگی» نیز در رتبه سوم آمار فروش قرار دارد.

سامی یوسف:
خوانندگی‌ام با فلسطین آغاز شد
خواننده مشهور دنیای اسلام گفت: یکی از بزرگ‌ترین رویاهای زندگی‌‌ام ارتباط مداوم با ایران و ایرانیان است. من به لحاظ فرهنگی و اخلاقی ایرانی هستم. ایران همیشه در قلب من است و اگر به آنجا بیایم ابتدا به مشهد می‌روم.
به گزارش تسنیم، سامی یوسف که در آلبوم موسیقی فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» اثری خواهد داشت، درباره این فیلم عظیم افزود: در ابتدا باید بگویم بسیار باعث افتخار من است که بخشی از این پروژه عظیم بودم و فکر می‌کنم افراد زیادی، مخصوصا جهان غرب این فیلم را خواهند دید. من هم به بزودی این فیلم را خواهم دید ان‌شاءالله و امیدوارم این فیلم تاثیر مثبتی در شناساندن اسلام و حضرت محمد(ص) به جهانیان داشته باشد. در واقع در طول 200 سال گذشته صحبت‌های زیادی درباره هنر اسلامی به صورت مثبت صورت گرفته اما برای شخص پیامبر به هیچ‌وجه اینگونه نبوده است اما نکته مهم این است که ما باید فیلم‌های بیشتری مانند فیلم آقای مجیدی داشته باشیم و امیدوارم اتفاقات خوبی در این زمینه بیفتد. این خواننده درباره مردمان مظلوم فلسطین و حواشی رخ داده در مورد کنسرت چندماهه گذشته خود گفت: خوانندگی من با فلسطین و برای فلسطین آغاز شد. این خیلی مساله مهمی است که من از زمانی که بچه بودم با مساله فلسطین درگیر بودم و دغدغه فلسطین را داشتم و همینطور این دغدغه با من ماند و برای باقی عمرم نیز باقی خواهد ماند. من برای اسرائیل کنسرتی اجرا نکردم.

مرکز تئاتر «صبا» مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد
افتتاح فاز اول مرکز تئاتر تجربی «صبا» همزمان با پردیس تئاتر تهران در منطقه خاوران به مهرماه موکول شده است. به گزارش مهر، محمدمهدی خاتمی، مدیر روابط عمومی و مشاور هنری شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران درباره افتتاح فاز اول مرکز تئاتر تجربی «صبا» که چندی پیش قرار بود برگزار شود، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تلاش هستیم مرکز تجربی «صبا» را مهرماه افتتاح کنیم. احتمالا با آماده شدن پردیس تئاتر تهران (خاوران) این دو مرکز همزمان با هم افتتاح می‌شوند.  مشاور هنری شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران درباره زمان راه‌اندازی کل مجموعه «صبا» بیان کرد: البته راه‌اندازی کل مجموعه و سالن اصلی این مرکز هنوز میسر نیست و آماده‌سازی آن زمان می‌برد.

ابراهیم حاتمی‌کیا به هنر و تجربه می‌آید
فیلم‌ سینمایی «دیده‌بان» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا بزودی در سینماهای گروه هنر و تجربه به اکران عمومی درمی‌آید. «دیده‌بان» قرار است از 30شهریور  در سینماهای هنر و تجربه اکران شود. همچنین در هفته دفاع‌مقدس قرار است بسته‌ای ویژه از آثار ارزنده دفاع‌مقدس شامل «سفر به چذابه» ساخته رسول ملاقلی‌پور، «کیمیا» به کارگردانی احمدرضا درویش، «در کوچه‌های عشق» ساخته خسرو سینایی، «آخرین روزهای زمستان» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و «ملف گند» و «مدار صفر درجه» از آثار محمود رحمانی در گروه سینماهای هنر و تجربه اکران شود. 13 مهرماه اولین سالگرد سینمای هنر و تجربه خواهد بود.


Page Generated in 0/0061 sec