printlogo


کد خبر: 145528تاریخ: 1394/6/25 00:00
رویدادها

افتتاح پردیس تئاتر خاوران با همت  شهرداری تهران
رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران گفت: چندی پیش از پردیس تئاتر خاوران بازدید کردیم و در آینده نزدیک این مجموعه تحویل سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران می‌شود و برای مدیریت آن حتماً از فردی که توانایی برجسته‌ای برای مدیریت داشته باشد، بهره می‌بریم.  به گزارش تسنیم، محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران با اشاره به دستور شهردار تهران برای حمایت از جریان متعهد و انقلابی در حوزه تئاتر به ساخت پردیس تئاتر خاوران اشاره کرد و گفت: پس از دستور آقای قالیباف برای ساخت این پردیس تئاتری اکنون سالن‌هایی از 270 نفر تا 1500 نفر در اختیار داریم و حدود یک ماه آینده این مجموعه به راه خواهد افتاد.  صلاحی ضمن تاکید بر حمایت سازمان فرهنگی- هنری شهرداری از جریان‌های خودجوش فرهنگی، افزود: ما معتقدیم باید از تئاتر مدرسه، مسجد و... حمایت کنیم تا بتوانیم افراد مستعد و توانمندی را برای آینده تربیت کنیم و در فرهنگسراها این برنامه را به صورت جدی دنبال می‌کنیم.

«تک تیرانداز» به شبکه افق می‌آید
مستند تک تیرانداز درباره یک تک تیرانداز است که در عراق علیه داعش می‌جنگد. به‌گزارش تسنیم، وحید فراهانی، کارگردان مستند «تک تیرانداز» از نمایش این فیلم در شبکه افق سیما خبر داد و گفت: این مستند پنجشنبه 26 شهریور ساعت 17 و 30 دقیقه روی آنتن شبکه افق می‌رود. «تک تیرانداز» مستندی درباره یک
تک تیرانداز است که به تنهایی علیه داعش می‌جنگد. فراهانی که کارگردانی مجموعه مستند «بدون مرز، عشق» را در کارنامه کاری خود دارد، قصد دارد در سفر آینده‌اش به عراق فیلمی درباره گردان مسیحیان عراق که در برابر داعش مبارزه می‌کنند بسازد.

تأکید یک کارگردان سینما بر استفاده از کالاهای ایرانی
یک کارگردان سینما گفت: با حمایت از تولیدکنندگان کالاهای فرهنگی در کشور و توزیع آثار آنها با قیمت مناسب می‌توان بسیاری از خانواده‌ها را به سمت و سوی استفاده از کالاهای داخلی کشاند. به گزارش تسنیم‌، ابوالفضل جلیلی، کارگردان سینما با اشاره به وضعیت کتابخوانی کودکان در سال‌های اخیر گفت: کودکان ما باید از کودکی با لغات و مفهوم آنها آشنا شوند تا در بزرگسالی بتوانند نامه بنویسند و بدانند از کلمات در چه زمانی باید استفاده کنند؛ البته نکته قابل تأمل این است که حتی بزرگسال‌های ما نیز به دلیل مشغله‌های زیاد زندگی رغبتی به کتاب خواندن ندارند! وی ادامه داد: به جرأت می‌توانم بگویم حس و حالی که ما در زمان کودکی داشتیم، امروز دیگر در میان کودکان وجود ندارد و به نوعی شادی در کودکان رنگ باخته است. همانطور که می‌دانید کودکان امروز با کودکان زمان ما خیلی متفاوت هستند حتی نوع صحبت‌هایشان هم  فرق می‌کند. جلیلی در ادامه افزود: با حمایت از تولیدکنندگان کالاهای فرهنگی در کشور و توزیع آثار آنها با قیمت مناسب می‌توان بسیاری از خانواده‌ها را به سمت و سوی استفاده از کالاهای داخلی کشاند و از طرفی کودکان و نوجوانان خود را با فرهنگ و تمدن کشور خود مأنوس کرد. وی در پایان برگزاری جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی با رویکرد کودکان و نوجوانان را راهکاری مناسب برای آشنایی کودکان با کالاهای فرهنگی کشور و تاریخ و تمدن ایران دانست.

اجرای برنامه‌های تربیتی در کنار کار هنری
سعید سلطانی، مسؤول کانون تربیتی امام‌موسی‌صدر تبریز گفت: 15 حلقه صالحین تشکیل داده‌ و در آن کلاس برنامه‌هایی مانند اخلاق، عقائد، اهل‌بیت، روخوانی قرآن و کتاب خوانی را برگزار کردیم. در برنامه‌های تربیت محور با مربیان مشورت کرده و خروجی برنامه‌ها را از طریق برنامه‌ریزی و ارتباط با مربیان می‌سنجیم و براساس این الگو کلاس‌ها و برنامه‌های خود را تدوین می‌کنیم. وی درباره برنامه‌ها و تأثیر کار تربیتی بر روی آن افزود: ما با برگزاری کلاس‌های هنری مانند طراحی، کاریکاتور و خوشنویسی توانسته‌ایم موضوعات تربیتی را در قالب فعالیت هنری بگنجانیم تا علاوه بر تنوع در امور میزان تأثیرپذیری فعالیت‌های فرهنگی آن را بیشتر مشاهده کنیم. این مسؤول عنوان کرد: با بررسی ویژگی‌های افراد و استعدادهایی که دارند آنها را گزینش کرده و هر کس را در کاری که متناسب با روحیات اوست مانند کارهای  اجرایی، تربیتی و موضوعاتی از این قبیل تربیت می‌کنیم تا در آینده‌ای نزدیک در آن کار به فردی با تجربه تبدیل شوند.


Page Generated in 0/0052 sec