printlogo


کد خبر: 145541تاریخ: 1394/6/25 00:00
چهارگوشه

هکرها سایت پوتین را بستند
سخنگوی رئیس‌جمهوری روسیه درباره حمله شدید هکرها به 2 سایت مهم دولتی این کشور گفت: پایگاه اینترنتی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری برای 5 ساعت زیر حملات پیوسته و شدید اینترنتی قرار گرفت. همزمان گزارش شده است سایت کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه نیز هدف حمله هکرهایی قرار گرفته که احتمالا آمریکایی هستند. فعالیت هکرها با اهداف سیاسی یا اقتصادی و جاسوسی یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌ها در فضای مجازی است و بیشترین اتهام‌ها در این زمینه هم بین چین و آمریکا مبادله می‌شود.

شمارش معکوس برای تعطیلی دولت آمریکا
 نماینده پیشین کنگره آمریکا، جیم مورگان  در مصاحبه با رسانه‌های آمریکایی نسبت به تعطیلی دوباره دولت آمریکا هشدار داد و گفت: متاسفانه احتمال می‌رود بار دیگر دولت آمریکا مثل تابستان گذشته با تعطیلی مواجه شود. قوه مقننه آمریکا کارایی خوبی ندارد. این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که کنگره آمریکا در تلاش است لایحه بودجه را تا اول اکتبر تایید کند، اول اکتبر سررسید سال مالی آمریکاست و اگر کنگره تا آن زمان بودجه جدید را تصویب نکند، دولت فدرال آمریکا با تعطیلی مواجه می‌شود و نمی‌تواند هزینه‌های جاری خود را پرداخت کند.

اعدام ۷ متهم انفجار  مسجد امام صادق(ع)
دادگاه کیفری کویت، دیروز ۷ تن از متهمان پرونده انفجار در مسجد شیعیان امام صادق(ع) را به اعدام و 8 تن را به 2 تا 15 سال حبس محکوم کرد. 14 تن نیز تبرئه شدند. در جلسه دوم نیز که در تاریخ ششم آگوست گذشته برگزار شد 11 تن از متهمان این پرونده بدون وثیقه آزاد شدند. در حمله تروریستی روز جمعه 26 ژوئن گذشته به مسجد شیعیان امام صادق در منطقه «الصوابر» کویت حدود 30 تن کشته و 200 تن دیگر زخمی شدند.

کره‌شمالی، آمریکا را تهدید کرد
خبرگزاری کره‌جنوبی گزارش داد روز سه‌شنبه کره‌شمالی ضمن اعلام شروع دوباره عملیات رآکتور هسته‌ای این کشور در مجتمع «یونگ بیون» تهدید کرد از تسلیحات هسته‌ای علیه آمریکا استفاده خواهد کرد. ریاست موسسه انرژی اتمی کره‌شمالی که هویتش نامعلوم است در بیانیه‌ای اعلام کرد همه تجهیزات هسته‌ای در یانگ بیون که شامل کارخانه غنی‌سازی اورانیوم و رآکتور 5 مگاواتی است، مجددا سازمان‌دهی، تغییر یا دوباره تنظیم شده و عملیات عادی خود را آغاز کرده است.
 


Page Generated in 0/0064 sec