printlogo


کد خبر: 145608تاریخ: 1394/6/26 00:00
برجام

دعوت از سران 3 ‌قوه برای حضور در کمیسیون برجام
حسین نجابت، عضو کمیسیون ویژه برجام  از نامه‌نگاری علیرضا زاکانی، رئیس این کمیسیون با سران قوا برای حضور آنان در کمیسیون برجام خبر داد. حسین نجابت به باشگاه خبرنگاران گفت: علیرضا زاکانی به سران 3 ‌قوه جهت نشست مشترک درباره برجام نامه نوشته است. در نامه علیرضا زاکانی به سران قوا آمده است: به استحضار می‌رساند از آنجا که پس از تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی،‌ بررسی برجام یک مساله ملی و مورد توجه نخبگان و آحاد مردم عزیزمان است و در مقطع حساس کنونی دوستداران و دشمنان نظام اسلامی منتظر شنیدن گزارش نهایی کمیسیون ویژه مجلس در این‌باره هستند، اعضای این کمیسیون بهره‌مندی از نظرات کلان و راهبردی رؤسای محترم سه‌قوه را که می‌تواند در تصمیم‌سازی برای سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی موثر باشد برای خود مغتنم می‌دانند. لذا خواهشمند است باعنایت به محدودیت زمانی پیش روی کمیسیون برای تدوین گزارش نهایی و ارائه آن به صحن علنی مجلس شورای اسلامی، دستور فرمایید در اولین فرصت ممکن مقدمات برگزاری جلسه اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام با حضرتعالی فراهم شود. همزمان علیرضا زاکانی طی نامه‌ای به جواد ظریف، از او خواست مقدمات حضور یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کمیسیون برجام را فراهم کند. او در این‌باره با اشاره به سفر یوکیا آمانو به تهران، به خانه ملت گفت:  نامه درخواستی برای دیدار نمایندگان با مدیرکل آژانس بین‌المللی  هسته‌ای خطاب به
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشور تنظیم شده است که این نامه به وزارتخانه ارسال شد. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  از وزارت امور خارجه درخواست شده است با توجه به تمهیدات صورت گرفته برای سفر آمانو به تهران، نمایندگان با مدیرکل آژانس بین‌الملل هسته‌ای جلسه‌ای داشته باشند تا نقطه نظرات وکلای مردم از نزدیک به وی منتقل شود. وی با بیان اینکه باید ابعاد و حساسیت‌ها و دغدغه‌های نمایندگان به سمع  و نظر آمانو برسد، اظهار داشت: از سوی دیگر شاید لازم باشد آمانو نکاتی را به اطلاع نمایندگان مجلس شورای اسلامی برساند. از این جهت لازم است فضایی برای اطلاع‌رسانی دو‌جانبه صورت بگیرد. عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس عنوان کرد: در صحبت‌های اولیه که در صحن کمیسیون ویژه بررسی برجام انجام شد، مطرح کردم که با توجه به اینکه مدیر کل آژانس بین‌المللی هسته‌ای به آمریکا رفته و به نمایندگان کنگره این کشور گزارشی درباره برجام ارائه کرده، لازم است چنین کاری نیز در ایران صورت بگیرد. زاکانی با تاکید بر اینکه آژانس بین‌المللی هسته‌ای از جایگاه ویژه‌ای در برجام برخوردار است، اظهار داشت: آژانس در موضوع برنامه اقدام مشترک مسؤولیت‌های متعددی در جهت انجام تعهدات بر عهده دارد که این تعهدات فراتر از چارچوب و اندازه فعالیت این سازمان است. وی ادامه داد: همچنین با توجه به سابقه گذشته و نادرست آژانس بین‌المللی، ذهنیت منفی از آن در افکار عمومی متبادر می‌شود، همین امر نگرانی‌هایی درباره عملکرد آژانس بین‌المللی در آینده ایجاد می‌کند. از این جهت در متن نامه دیدار با آمانو اثبات بی‌طرفی این نهاد بین‌المللی در زمینه برنامه‌های هسته‌ای ایران دیده شده است.

کمیسیون برجام 2 گزارش می‌دهد
سخنگوی کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی گفت: در سیزدهمین نشست این کمیسیون پیرامون روش و شیوه‌های گزارش نهایی برجام بحث و تبادل نظر شد.  سیدحسین نقوی‌، درباره جلسه دیروز کمیسیون برجام افزود: در این نشست مطرح شد که در نهایت 2 گزارش از ارزیابی برجام و نشست‌های برگزار شده این کمیسیون تهیه و ارائه شود. سخنگوی کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی محور گزارش‌ها را نیز بیان کرد و ادامه داد: یک گزارش مفصل و مستند به عنوان گزارش پایانی از سوی کمیسیون ارائه می‌شود. همچنین گزارش دیگری برای ارائه در صحن علنی مجلس که باید به‌صورت خلاصه، مختصر و مفید باشد ارائه می‌شود. وی همچنین خاطرنشان کرد: در این جلسه بیشتر محتوای گزارشی که باید ارائه شود ارزیابی شد و به صورت کلی چارچوب این گزارش مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.


Page Generated in 0/0064 sec