printlogo


کد خبر: 145616تاریخ: 1394/6/26 00:00
سرخط خبر

  عملیات خرید تضمینی ذرت به قیمت هر کیلوگرم ۹۶۰ تومان آغاز شد.
  از آغاز برداشت گندم تا تاریخ
۲۵ شهریورماه سال جاری ۸ میلیون و
۴ هزار و ۶۱۳ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده که این میزان خرید در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.
  با ابلاغ مصوبه دولت وزارت جهادکشاورزی مکلف است با نظارت مرکز آمار ایران نسبت به طراحی و راه‌اندازی سامانه جامع داده‌های کشاورزی اقدام کند.
  مدیرکل دفتر مهندسی قابلیت پرواز سازمان هواپیمایی کشوری از اعطای اختیارات صدور گواهینامه صلاحیت پرواز مروری (ARC) به یک شرکت داخلی برای نخستین‌بار خبر داد.
  سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) اعلام کرد: دادگاه اتحادیه اروپا، رای به خروج شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) از فهرست شرکت‌های تحریمی ایران از کشورهای عضو این اتحادیه داد.
  فروش شرکت خودروسازی رنو فرانسه به ایران در هشتمین ماه سال جاری میلادی با کاهش ۲۳ درصدی نسبت به ماه قبل از آن روبه‌رو شد و به ۳۶۸۰ دستگاه رسید.
  وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید میدان را برای حضور بیشتر زنان در عرصه‌های مدیریتی باز کنیم، گفت: امیدوارم ان‌شاء‌الله روزی باشد که نصف وزرا خانم باشند.
  محمدرضا رضوی، رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی گفت: از سال ۷۰ تا ۹۱ سهم ارزش افزوده از تولید ایران از
۴۵ درصد به ۳۳ درصد کاهش یافته و اگر‌چه دولت در حال حاضر توانسته تورم را کنترل کند اما برای رفع رکود باید سود بانکی هم کاهش پیدا کند.
  شرکت عمران پردیس اعلام کرد: قیمت 5/37 میلیونی برای واحدهای مسکن‌مهر فاز ۱۱ (کوزو) نهایی نبوده و مانند دیگر فازهای شهر پردیس به‌صورت علی‌الحساب محاسبه و اعلام شده است.
  رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) از رسیدگی ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت به مشکلات صنعت کاشی و سرامیک خبر داد.
  مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی از تولید 248 هزار تنی پسته در سال گذشته خبر داد و گفت: ایران دوباره جایگاه نخست تولید و صادرات پسته را از آمریکا گرفت و امسال نیز افزایش بیش از 10 هزار تنی تولید خواهیم داشت.
  معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی تولید محصولات باغی کشور در سال گذشته را 16 میلیون تن عنوان کرد و گفت: سالانه
2 میلیارد و 552 میلیون گل شاخه بریده در کشور تولید می‌شود.
  آزاد عبدالله‌شمقار، عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی سلیمانیه عراق گفت: به تجار و بازرگانان ایران و کرمانشاه اعلام می‌کنیم که هیچ مشکلی برای امنیت آنها در کردستان عراق وجود ندارد.
  براساس جدیدترین آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مردادماه امسال تولید خودروی لیفان 620 با موتور
1800 سی‌سی با کاهش 100 درصدی از 606 دستگاه در مرداد پارسال به صفر رسید.
  سیدمحمدتقی حسینی، قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین‌الملل با بیان اینکه اتباع افغانستانی شناسنامه نمی‌گیرند، گفت: این افراد برای جلوگیری از ورود غیرمجاز به طور دقیق ساماندهی و دارای کارت اجازه برای کار می‌شوند.
  علیرضا عزیزاللهی، مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران با بیان اینکه در جلسه‌ای با حضور نمایندگان دامداران و صنایع لبنی روی افزایش 8 درصدی قیمت خرید شیرخام توافق شد، گفت: بر این اساس مقرر شد در مرحله اول قیمت شیرخام از 1250 تومان به 1370 تومان برسد.
  در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه دادوستد 290 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 48 میلیارد تومان در
28 هزار نوبت به ثبت رسید و شاخص بورس با افت 271 و نزول به ارتفاع 62 هزار و 264 واحدی، به کار خود در هفته جاری پایان داد.
  رئیس اتاق بازرگانی تهران نسبت به افزایش تعرفه آب و برق انتقاد کرد و گفت: قیمت در این 2 بخش نباید به شکل انحصاری تعیین شود.
  قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره تاثیر نخریدن خودروهای داخلی بر بازار خودرو گفت: دولت در سیاست‌های کلان رقابت و فضای عرضه کالا و خدمات، وظیفه تنظیم سیاست‌های کلان را بر عهده دارد تا بنگاه‌های تولیدی بتوانند در شرایط رقابتی، خدمات ارائه دهند و به خواست مشتری توجه کنند.


Page Generated in 0/0056 sec