printlogo


کد خبر: 145627تاریخ: 1394/6/26 00:00
اخبار

تعیین دبیر جدید شورایعالی فضای مجازی
در نخستین جلسه از دور دوم شورایعالی فضای مجازی، با توجه به پایان دوره و با اتفاق آرای اعضا، دکتر سیدابوالحسن فیروزآبادی به عنوان دبیر جدید شورا و رئیس مرکز ملی فضای مجازی انتخاب شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، در این جلسه که عصر چهارشنبه و به ریاست رئیس‌جمهوری برگزار شد، همچنین از تلاش‌های دکتر انتظاری در تصدی دبیری شورایعالی فضای مجازی در دوره قبل قدردانی شد. حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این جلسه با اشاره به جلسه اخیر شورایعالی فضای مجازی در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر ضرورت تدوین، پیگیری و تحقق منویات راهبردی ایشان در این حوزه تأکید کرد. رئیس‌جمهوری با تأکید بر اهمیت روزافزون مسائل مربوط به فضای مجازی در زندگی اقتصادی و اجتماعی مردم و نقش آن در رشد فرهنگی و معنوی جامعه، تشکیل منظم جلسات و پیگیری مصوبات شورا و تأمین هماهنگی لازم را خواستار شد و از همه دستگاه‌ها خواست همکاری لازم را با دبیرخانه شورا داشته باشند.

ساخت 3هزار و650 کلاس درس توسط بنیاد برکت
بنیاد برکت تاکنون ۷۳۰ مدرسه با 3هزار و650 کلاس درس را در مرحله ساخت قرار داده است.  مرتضی رئیسی، معاون عمرانی وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به عملکرد 6 ماه اول استانی بنیاد برکت در سال 1394، اظهار داشت: بنیاد برکت در همه استان‌های کشور مشغول مدرسه‌سازی است. وی به فارس افزود: بنیاد برکت از سال ۱۳۸۷ تاکنون ۷۳۰ مدرسه با 3هزار و650 کلاس درس را در مرحله ساخت قرار داده است و به جز ۵۶۰ مدرسه تحویل شده،
۱۷۰ مدرسه با ۹۰۰ کلاس درس در سراسر کشور در دست اجرا دارد. رئیسی به بیشترین مدارسی که بنیاد برکت در قرارداد انجام یا به مرحله ساخت و افتتاح رسانده است اشاره کرد و یادآور شد: اکنون استان خوزستان با 28 مدرسه، سیستان و بلوچستان با 10 و هرمزگان با 8 مدرسه بیشترین پروژه‌های آموزشی توسط بنیاد برکت است که در مرحله ساخت قرار گرفته است. معاون عمرانی وزیر آموزش‌وپرورش همچنین به کمترین مدارسی که توسط بنیاد برکت در استان‌ها در دست اجراست اشاره و تصریح کرد: قم بدون پروژه، شهرستان‌های استان تهران با یک مدرسه و البرز با ۳ مدرسه به ترتیب دارای کمترین مدارس در مرحله ساخت توسط بنیاد برکت در استان‌های کشور است.

برگزاری دوره توان‌افزایی کارشناسان رسانه‌ای فناوری نانو
ستاد توسعه فناوری نانو با هدف توانمندسازی کارشناسان رسانه‌ای رسانه‌های عمومی و در راستای افزایش آشنایی آنها با فناوری نانو اقدام به برگزاری «دوره توان‌افزایی کارشناسان رسانه‌ای فناوری نانو» کرد. به گزارش«وطن امروز»در دوره 2 روزه توان‌افزایی کارشناسان رسانه‌ای فناوری نانو ۴۰ نفر از خبرنگاران و کارشناسان رسانه‌های گوناگون  مکتوب از جمله خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها و همچنین صدا‌و‌سیما شرکت داشته و با مباحث گوناگون و مرتبط فناوری نانو آشنا شده‌اند. براساس این گزارش در اولین روز برگزاری این دوره کارگاه «گذری بر فناوری نانو در ایران‌» توسط سلطانی، مدیر دبیرخانه ستاد فناوری نانو برگزار شد و مباحثی مانند آغاز فناوری نانو در کشور و دستاوردهایی که هم اکنون در حوزه‌های گوناگون  این فناوری به دست آمده مطرح شد. همچنین کارگاه آموزش فناوری نانو جهت آشنایی مباحث علمی فناوری نانو نیز توسط حسینی نسب‌، سرپرست علمی المپیاد دانش‌آموزی فناوری نانو برگزار شده است. علاوه بر این در راستای آشنایی با محصولات تجاری شده و موفقیت‌های کسب شده در حوزه تجاری‌سازی فناوری نانو نیز، مباحثی با عنوان «تجربیات موفق صنعتگران فناوری نانو» توسط قمی‌، مدیر عامل شرکت اکسیر نانو سینا و نادر نادری مدیرعامل شرکت فناوران نانو مقیاس برای اصحاب رسانه ارائه شد. گفتنی است در روز دوم دوره توان‌افزایی اصحاب رسانه نیز کارگاه سطح‌بندی فناوری نانو در ایران برگزار و خبرنگاران با مدل 4 مرحله‌ای سطح فناوری (توسعه فناوری‌، توسعه محصول، راه‌اندازی خط تولید و توسعه بازار) آشنا شدند.
 


Page Generated in 0/0053 sec