printlogo


کد خبر: 145639تاریخ: 1394/6/26 00:00
اخبار

ترجمه کتاب «حیدربابایه سلام» رونمایی می‌شود
مراسم رونمایی از ترجمه کتاب «حیدربابایه سلام» ۲۷ شهریور همزمان با روز شعر و ادب فارسی و روز بزرگداشت استاد سیدمحمدحسین شهریار برگزار می‌شود.  به گزارش مهر، دفتر نشر فرهنگ اسلامی با همکاری انتشارات فروزش، همزمان با مراسم «عصر شعر» به مناسبت سالروز درگذشت استاد سیدمحمدحسین شهریار، از ترجمه کتاب «حیدربابایه سلام» (بخش اول و دوم) رونمایی خواهد کرد. این کتاب با ترجمه حسن شادبه (چینی فروشان) همراه با لوح فشرده با صدای ابوالفضل علیمحمدی و موسیقی استاد چنگیز مهدی‌پور تولید شده و طی مراسمی همزمان با روز شعر و ادب فارسی روز بزرگداشت استاد سیدمحمدحسین شهریار رونمایی خواهد شد.  مراسم رونمایی از ترجمه کتاب «حیدربابایه سلام» ساعت ۱۷ روز جمعه ۲۷ شهریور طی مراسمی با حضور چهره‌های فرهنگی و فعالان حوزه شعر و ادب در محل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در تبریز (خانه پروین اعتصامی) برگزار خواهد شد.

اظهار امیدواری جنتی برای ساخت قسمت دوم فیلم محمد(ص)
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه پانزدهمین جشنواره صنعت چاپ درباره فروش فیلم محمد(ص) گفت: امیدوارم این فروش بیشتر از هزینه سرمایه‌گذاری شده باشد تا قسمت دوم فیلم نیز ساخته شود. به گزارش تسنیم،‌ علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد درباره فروش فیلم محمد(ص) گفت: آخرین وضعیت فروش را نمی‌دانم،‌ اما تا یک هفته پیش 3 میلیارد تومان فروش داشته است، این فیلم در 140 سالن سینمایی نمایش داده می‌شود؛ با توجه به اینکه دوبله عربی و زیرنویس انگلیسی هم دارد در خارج از کشور نیز نمایش داده می‌شود. امیدوارم از رقمی که برای تولید این فیلم سرمایه‌گذاری شده فروش بیشتری حاصل شود تا بخش دوم این فیلم هم که بازه زمانی مهم‌تری یعنی از زمان رسالت تا رحلت پیامبر(ص) را در بردارد، ساخته شود.  وی پرسشی درباره دوشغله بودن علی مرادخانی، معاون هنری وزارت ارشاد را بی پاسخ گذاشت و اظهار داشت: به اینگونه پرسش‌ها پاسخ نمی‌دهم و جواب آن را از خود آقای مرادخانی جویا شوید. جنتی درباره اینکه آیا فیلم محمد(ص) نماینده ایران در اسکار خواهد بود، گفت: تاکنون تصمیمی در این زمینه گرفته نشده و ما نمایندگان اسکار را هنوز مشخص نکرده‌ایم.

جشنواره بین‌المللی «نشان فرهنگی استاد شهریار» برپا شد
نخستین جشنواره بین‌المللی نشان فرهنگی استاد شهریار با حضور سفیران و رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه در تبریز برگزار شد.  به گزارش ایسنا، در این مراسم احمد فرشبافیان، دبیر این جشنواره با بیان اینکه در طول تاریخ هر ملتی که با هویت دینی و تفکر اندیشمندان خود همراه بوده، بر دیگر ملت‌ها نیز تأثیرگذار بوده است، ابراز کرد: امروز ملت‌های مسلمان زیر لوای اسلام متأثر از یکدیگر هستند. هر چقدر وحدت میان امت اسلامی بیشتر باشد قدرت سخت‌افزاری نمایان‌تر می‌شود که اگر این همگرایی در سطح دانشمندان، علما و اندیشمندان باشد، روز به روز برجستگی‌های تمدنی، فرهنگی و نرم‌افزاری نمایان‌تر می‌شود، این اتحاد تنها با تضارب فکری امت اسلام بویژه در منطقه غرب آسیا حاصل می‌شود.  در این آیین تعدادی از شاعران ایرانی و خارجی از کشورهای ترکیه، آذربایجان و جمهوری نخجوان شعرهایی را با محوریت استاد شهریار برای حاضران خواندند.

دومین مستند اقتصاد مقاومتی پخش خواهد شد
دومین قسمت مستند «عبور از بن‌بست»، به آسیب‌شناسی عملکرد بانک‌ها در حل نیازهای مردم پرداخته است. به گزارش تسنیم، در سلسله مستند اقتصاد مقاومتی ثریا که با عنوان عبور از بن‌بست پخش خواهد شد، کارشناسان برجسته نظام پولی و مالی، به آسیب‌شناسی عملکرد بانک‌ها پرداخته‌اند. همچنین در بخش دیگری از این مستند 45 دقیقه‌ای، با سفر به شهر سبزوار یکی از صندوق‌های قرض‌الحسنه نمونه شرق کشور معرفی شده است. مجموعه مستند اقتصادی برنامه ثریا با عنوان عبور از بن‌بست، هفته گذشته با پخش مستند «دست‌ها فریاد می‌زنند» از شبکه یک سیما آغاز شد. این مستندها سه‌شنبه هر هفته، پس از سریال شبانگاهی شبکه یک سیما از این شبکه پخش می‌شود.


Page Generated in 0/0053 sec