printlogo


کد خبر: 145645تاریخ: 1394/6/26 00:00
یادداشت

معمای بزرگ درباره سیتی
پولدارهای همیشه ناکام در اروپا
مرتضی کریمی: دیگر سران منچستر‌سیتی برای پیگرینی چه کار باید بکنند تا در لیگ قهرمانان اروپا خوب ظاهر شود؟ مالک متمول این باشگاه انگلیسی هر بازیکنی را که پیگرینی دوست داشت جذب کرده است اما این تیم هنوز در لیگ قهرمانان اروپا توان مقابله با بزرگان را ندارد. یوونتوس هر چند در رقابت‌های سری A حال و روز خوبی ندارد اما با تصمیمات هوشمندانه سرمربی خود پیروز از میدان خارج شد. معمای بزرگ و ابهام‌آمیز؛ تیمی که در قوی‌ترین لیگ فوتبال اروپا و جهان شکست‌ناپذیر نشان می‌دهد و حریفان را یکی پس از دیگری از پیش‌رو برمی‌دارد به شکاری آسان در لیگ قهرمانان اروپا تبدیل می‌شود و توان رقابت با بزرگان را ندارد. این تیم گاهی برابر تیم‌های آلمانی ناکام می‌شود و گاهی برابر تیم‌های اسپانیایی و الان هم نوبت به تیمی از فوتبال ایتالیا رسیده است. منچسترسیتی در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر انگلیس تیمی شکست‌ناپذیر نشان داده است. این تیم در فصل جابه‌جایی تابستانی با 3 بازیکن بزرگی که جذب کرد نشان داد  نه تنها به دنبال قهرمانی در لیگ جزیره است بلکه می‌خواهد به ناکامی خود در لیگ قهرمانان اروپا هم پایان دهد و نتایج درخشانی کسب کند. سیتی شروعی توفانی در لیگ جزیره داشت. این تیم در ۵ بازی نخست خود با اقتدار به پیروزی رسیده است. پیروزی 3 بر صفر برابر چلسی اصلا آسان نیست اما‌ سیتی توفانی ظاهر می‌شود و به هیچ تیمی رحم نمی‌کند. فابیو کاپلو سرمربی سابق رئال‌مادرید و یوونتوس در اظهارنظری جالب به تیم‌های بزرگ اروپایی درباره قدرت ‌سیتی در فصل جاری هشدار داد اما داستان ناکامی فیروزه‌ای‌پوشان در لیگ قهرمانان اروپا ادامه دارد. منچستر‌سیتی که در خانه از یوونتوس بحران‌زده پذیرایی می کرد با نتیجه 2 بر یک تن به شکست داد. بسیاری تا قبل از این بازی شانس کمی برای پیروزی یووه قائل بودند اما منچستر‌سیتی مثل همیشه تیمی بی‌هویت در لیگ قهرمانان اروپا نشان داد و در نهایت هم با نتیجه 2 بر یک بازی را واگذار کرد تا 3 امتیاز حساس را در نخستین گام
از دست دهد.
پیگرینی استاد ناامید
دیگر سران منچستر‌سیتی برای پیگرینی چه کار باید بکنند تا در لیگ قهرمانان اروپا خوب ظاهر شود؟ مالک متمول این باشگاه انگلیسی هر بازیکنی را که پیگرینی دوست داشت جذب کرده است اما این تیم هنوز در لیگ قهرمانان اروپا توان مقابله با بزرگان را ندارد. تیم‌های زیادی از فوتبال اروپا به دنبال جذب رحیم استرلینگ، اوتامندی و کی‌وین‌دی‌برون بودند اما ‌سیتی هر 3 بازیکن را با هم جذب و رقم‌های بالایی را برای آنها پرداخت کرد اما نتایج تیم چه تغییری کرده است؟ مانوئل پیگرینی در این دیدار در میان تعجب همگان سرخیو آگوئرو را که روی نیمکت بود در ترکیب اصلی قرار نداد و ویلفرد بونی را به او ترجیح داد. او همچنین بازیکن آماده‌ای مانند کی‌وین‌دی‌برون را در ترکیب اصلی قرار نداد. چرا این مربی شیلیایی چنین تصمیمات عجیبی را گرفت؟ چرا او آگوئرو را در ترکیب اصلی قرار نداد و چرا دی برون آماده را به عنوان یار جایگزین وارد میدان کرد؟ او برابر تیمی مانند یوونتوس که در کارهای دفاعی تبحر دارد باید ترکیب تیمش را هجومی‌تر می‌کرد و تنها به حضور بونی در خط حمله اکتفا نمی‌کرد.
فوتبال گروهی
مثل فصل قبل یوونتوس آلگری در برابر تیمی که سرعت و مهارت فردی بالایی دارد بازی گروهی و تلاش مضاعف در میدان را در دستور کار خود قرار داد. این دیدار یوونتوس برابر منچستر‌سیتی ما را به یاد دیدار فصل قبل این تیم برابر رئال‌مادرید در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا انداخت که شاگردان آلگری موفق شدند در 2 دیدار رفت و برگشت با نتیجه 2 بر یک برابر حریف خود به پیروزی برسند و به فینال راه یابند. بستن فضاها، پاس‌های کوتاه دقیق، سرعت در ضدحمله و بازی دفاعی فشرده شاخصه یوونتوس در دیدار برابر سیتی بود که این تاکتیک به خوبی جواب داد و شاگردان آلگری 3 امتیاز حساس را در نخستین گام خود به دست آوردند. بازیکنان یوونتوس در شرایط روحی خوبی قرار نداشتند. آنها در رقابت‌های سری A بدترین نتایج تاریخ خود را به دست آورده و در 3 بازی نخست تنها یک امتیاز به دست آورده بودند و طبیعی است در شرایط خوبی نباشند اما آلگری همچنانکه ساکی هم اعتراف کرد یک روانشناس خوب است و به خوبی توانست تیمش را از شرایط بحرانی خارج و آماده این دیدار حساس کند.


Page Generated in 0/0052 sec